رو شدن تخلف مالی دیگری از پسر ابتکار +سند

پس از گذشت ۵ سال از ماجرای صدور حکم و دستور جلب فرزند معصومه ابتکار به دلیل صدور چک بلامحل و دریافت مبلغی هنگفت، این حکم در مرحله تجدید نظر خواهى قرار گرفته و پس از صدور آن اعتراضى قبول نخواهد شد.

رو شدن تخلف مالی دیگری از پسر ابتکار +سند

به گزارش ۸دی به نقل از خبرگزاری دانشجو، پنج سال پیش طه هاشمی فرزند معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست صدور چک بلامحل و عدم پرداخت مبلغ مربوطه در دادگاه محکوم و حکم جلب وی نیز صادر شد، اما با گذشت سه سال از ابلاغ دستور دادگاه همچنان طلبکار در انتظار دریافت وجه نقدی است.

طه هاشمی به دلیل صدور چک بلامحل به مبلغ حدود ۶۰۰ میلیون تومان محکوم و حکم غیابی وی در ۹۳ / ۱۱ / ۲۷ صادر شد، اما به دلیل درخواست واخواهی و اعتراض به حکم غیابی پرونده ادامه داشت تا اینکه در تاریخ ۹۵ / ۶ / ۱۳ دادگاه حکم جلب جنجالی وی را صادر می‌کند.

پس از صدور حکم، دستور جلب پسر ابتکار از سوی مرجع قضایی به کلانتری محل ابلاغ می‌شود، اما به دلیل اینکه در روال پرونده و دادگاه آدرس محل زندگی معاون رئیس جمهور را اعلام می‌کند ناجا از ورود به محل خودداری کرده و درنامه‌ای به دادگاه درخواست ورود پلیس امنیت به پرونده را می‌کند.
با این درخواست کلانتری به شعبه دادگاه نامه‌ای به پلیس امنیت ارسال و از آنان برای ورود به محل سکونت و جلب مشارالیه درخواست همکاری می‌کند، اما پلیس امنیت در نامه‌ای به دادگاه عنوان می‌کند طبق قانون مسئولیت پیگیری حکم جلب مربوط به کلانتری بوده و ازعهده ما خارج است.
طبق قانون در صورتی که حکم از سوی دادگاه صادر شود و متهم در دسترس نباشد و یا حاضر به حضور در جلسات دادگاه نباشد، چنانچه حکم محکومیت، جنبه مالی از قبیل: رد مال، مصادره یا جزای نقدی و دسترسی به اموال محکوم علیه وجود داشته باشد، حکم باید از سوی نیروی انتظامی اجرا شود؛ اما در این پرونده تاکنون از اجرای حکم قانون امتناع شده و قوه قضائیه موظف به رسیدگی و احقاق حقوق مالباخته است، این حکم در مرحله تجدید نظر خواهى قرار گرفته و اعتراضى بر آن قابل قبول نخواهد شد.
فرزند ابتکار به دلیل پرونده مشابهی که پیش از این خبرگزاری فارس به آن پرداخته بود محکوم و حکم جلب وی نیز صادر و در حاشیه نشست تخصصی معاونان و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی سراسر کشور توسط محسنی اژه‌ای رسانه‌ای شد.
طه هاشمی فرزند معصومه ابتکار که با استفاده از رانت والدین خود با صدور چک بلامحل مبالغ هنگفتی دریافت کرده، تاکنون هیچ اقدامی برای بازپرداخت بدهی‌های خود انجام نداده است.
رو شدن تخلف مالی دیگری از پسر ابتکار +سند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه