رضا ملک و ماجرای همسرآزاری؛

رضا ملک کیست؟

آقای ملک پس از شهادت پدرم در سالهای اول دهه ۶۰ سرپرستی مادر و دو طفل شهید را بر عهده گرفت زندگی ما ادامه داشت که ۲ برادر هم به جمع ما اضافه شد.

رضا ملک کیست؟

به گزارش ۸دی، غلامرضا مکعیان مشهور به رضا ملک یا رضا ملکیان کیست.

در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و به راه افتادن موج فتنه، بسیاری از افراد مورد اعتماد نظام به یک باره رنگ عوض کردند و حقیقت پلیدشان را نمایان کردند. این درحالی است که برخی از افراد که تا پیش از فتنه، خود را فدایی نظام و انقلاب و دشمن شمارۀ یک غرب و امریکا می دانستند، به یک باره تبدیل شدند به سخنگوی تمام و کمال آرمان های آمریکایی و مروج سیاست های شیطان بزرگ در “منطقه” و با آن که تا شب قبل لابه لای حرف های شان، “مام وطن” را تنها نام مناسب برای نام بردن از ایران می دانستند، به یک بار همچون خبرنگاران بی.بی.سی و سی.ان.ان تبدیل شدند به کارشناس مسائل “خاورمیانه” و “منطقه”!

محمد نوری زاد، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار و از نویسندگان سابق روزنامه کیهان یکی از این افراد بود که درجریان فتنه، شخصیت حقیقی سیاسی اش را آشکار کرد و با نوشتن نامه های بی شرمانه به رهبر انقلاب و … هر روز در پی به وجود آوردن مشکلی جدید برای نظام بود.

در روز‌های اخیر این فرد معلوم الحال متنی را با عنوان «یک مرد، یک تراژدی» در وبلاگ شخصی و صفحه اش در فیسبوک منتشر نموده و عده ای جاهل نیز بدون ذره ای بررسی حقیقت موضوع به بازنشر این متن در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها پرداخته اند.

یک مرد، یک تراژدی، چند دروغ!

در این نوشته نوریزاد به ماجرای فردی به نام «رضا ملک» (غلامرضا ملکیان) پرداخته و پس از معرفی وی به عنوان یکی از مدیران ارشد وزارت اطلاعات، موضوعات مختلفی را در رابطه با وی مطرح می‌کند. آشفتگی ذهن بیمار نوریزاد در این نوشته به وضوح پیداست، او در تمام طول این نوشته مرتب از موضوع به موضوع دیگر میپرد و شبهاتی بی پایه و اساس را مطرح می‌کند، از زندگی شخصی افراد گرفته تا قتل، از زندگی کاری و اداری یک کارمند جزء (که نوریزاد او را یک مدیر ارشد معرفی می‌کند) گرفته تا مسائل کلان سیاست داخلی کشور و …

این فرد همه چیز دان کار را به جایی رساند که دختر همسر سابق رضا ملک جوابیه‌ای را برای متن آشفته و بی‌اساس نوری‌زاد در صفحه فیسبوکش منتشر نمود. متن این جوابیه بدین صورت است:

آقای نوری زاد:
من فرزند همسر آقای ملک هستم
آقای ملک پس از شهادت پدرم در سالهای اول دهه ۶۰ سرپرستی مادر و دو طفل شهید را بر عهده گرفت زندگی ما ادامه داشت که ۲ برادر هم به جمع ما اضافه شد. در مقطعی که بنیاد شهید منازل مسکونی به خانواده های شهید واگذار میکرد منزلی به ما دادند. این منزل طبق قانون بنیاد شهید به نام همسر و فرزندان شهید ثبت گردید، پس از مدتی بچه ها بزرگتر شدند و برخی اختلافات هم به هر حال به وجود آمد.
آقای ملک که با نیت خیر وارد زندگی ما شده بود متاسفانه نتوانست زندگی ما را مدیریت کرده و اقدامات و حرف هایی را میزد که برای ما و مادرمان سخت و غیر قابل تحمل بود وقتی این روند گسترش یافت مادرمان مجبور شد به بنیاد شهید مراجعه کند. این روند با عصبانیت بیشتر آقای ملک و با متهم سازی مسئولان بنیاد شهید و مادر مظلوم ما و سپس افزایش کتک کاری و …. مواجه شد مادر مظلوم و آسیب دیده هم علی رغم همه تلاشش برای زندگی مجبور شد درخواست جدایی نماید که آقای ملک به عنوان ما به ازای قسمتی از آنچه را که بنیاد شهید به نام ما کرده بود خواست و علت آن را هم تامین بخشی از هزینه های بازسازی منزل میدانست مادرمان ابتدا هر چند به این امر راضی نبود ولی بر اثر فشارها به نوعی راضی شد ولی بنیاد شهید طبق قانون، (قیم فرزندان شهدا) رضایت به این امر نمیداد.
این امر منجر به افزایش درگیری ها و فشار بیشتر آقای ملک بر مادر و فرزندان شد، در این شرایط مادر من مجبور شد شکایت به بنیاد شهید و سپس محل کار آقای ملک ببرد رسیدگی این دو مرجع به موضوع و دادن حق به خانواده شهید خشم و اتهام زنی آقای ملک را بیشتر کرد به گونه ای که زندگی سخت بود و سخت تر هم شد. نمیخواهم وارد آن دوران شوم چرا که بی اختیار وقتی که مظلومیت مادرم و اتهامات آقای ملک یادم می آید گریه ام میگیرد به هر حال به حکم دادگاه از اواخر سال ۷۹ آقای ملک حق ورود به منزل ما را نداشت از طرفی آقای ملک به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از حقوق پایین (به خاطر دارا بودن مدرک دیپلم و جایگاه شغلی) و همچنین به باد رفتن وام های دریافتی اش از وزارت‌خانه در کلاهبرداری شریک کار آزادش، نتوانست مکانی را اجاره نماید و مجبور به اقامت در خوابگاه دانشجویی وزارت مربوطه شدند. ایشان بنیاد شهید و وزارت را عامل این حکم میدانست بعد هم شد آنچه که نباید میشد (هر چند مطالب که شما مطرح کرده اید جزء اتهامات ایشان نبود).
آقای نوری زاد خواهش میکنم مسائل سیاسی را وارد زندگی خصوصی افراد مظلوم و آسیب دیده ای مثل مادر من نکنید و اتهامات و تهمت هایی را که آقای ملک نثار مادر من و افراد دیگر کرده است تکرار نکنید و از هر وسیله ای برای رسیدن به اهدافتان استفاده نکنید اگر نوشته هایتان را اصلاح نکنید حق پیگیری برای ما محفوظ خواهد بود.

لازم به ذکر است که مدتی پیش یکی از نزدیک ترین اشخاص به نوریزاد با نوشتن مطالبی(به شیوۀ نوری زاد و علیه او) اقدام به افشای برخی از ابعاد شخصیت پلید و زندگی شخصی این فرد فریب خورده نموده است. این نویسنده که با راه اندازی وبلاگی تحت عنوان «همسایۀ نوری زاد» مطالبش را منتشر می‌کند، در یکی از اولین پُست هایش می نویسد:

برخی دوستان محبت کرده اند و مطالبی راجع به شخص آقای نوری زاد و مطالب درج شده در این وبلاگ برای من ارسال کردند. از همشون متشکرم. گرچه من شخصا مشکل شخصی با همسایه محترمم جناب نوری زاد ندارم، باید به عرض برسانم چنانچه مطالبی که در مورد ایشون برایم فرستاده اید را صحیح یافتم حتما همه آن را در همینجا منتشر می کنم.
اصلا هدف از راه انداختن این وبلاگ همین بوده و هست. دوستان دیگری هم اگر یادداشت یا نظر دارند برای نشر ارسال کنند.

شاید نوشتن و به اشتراک گذاری این مطالب سبب شود که دیگر فریب مبارزنماهای امروز را نخوریم. یادمان نرفته که همین چند سال پیش، همین مرد، با همین زبان و کلمات و سخنان، تمام روشنفکران این سرزمین رو فریب خورده آمریکا و جیره خوار غرب می نامید.

باور بسیاری از مطالبی که در اینجا درج شد در ابتدا برای خودم من هم که از نزدیک ایشون رو میشناختم مشکل بود. آدم ها نقاب های عجیبی به صورت می زنند و گاهی برای جلب توجه و ارضاء برخی نیازهای شخصی، فرومایگی ها می کنند و دریغ که جای ستارخان ها و باقرخان های مبارز این مملکت را با پررویی، نوری زادها اشغال کرده اند.

و صد افسوس …
به نظر می رسد، رضا کاظمی، هنرمند و شاعر کهنه کار، مدیریت این وبلاگ را بر عهده دارد. با این حال، از آن جا که او ترجیح می دهد خود را «همسایه نوری زاد» معرفی کند ما نیز او را به همین نام معرفی می کنیم.

گفتنی است اکبر خوشکوشک در باره ی ادعاهای فردی به نام رضا ملک که پس از سالها از زندان آزاد شده و رسانه های خارجی از او به عناوینی از جمله «معاون سابق» یا «یکی از مدیران سابق» وزارت اطلاعات، نام می برند، گفت که وی تنها یک کارشناس بوده و نمی توانسته درباره‌ی موضوعاتی که ادعا می‌کند اطلاعاتی داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
ادم‌نمیدوه حرف‌کی‌دو‌باور‌کنه،،رضا‌ملک‌چرا‌اخراج‌شده‌از وزارت،چرا‌فیلم‌شکنجه‌همسر‌سعید‌امامی‌رو‌پخش‌کرد، بالخره‌یکی‌باید‌حقیقت ماجرارو‌بگه،
در حاشیه