شهردار لاهیجان:

شهروندان لاهیجانی در تفکیک زباله‌ها از مبدا همکاری قابل توجهی نمی‌کنند

شهردار لاهیجان گفت: طبق آمار از ۱۷ هزار خانوار لاهیجانی تنها ۱۰ هزار خانوار درخصوص تفکیک از مبدا با شهرداری همکاری‌های اندکی دارند.

شهروندان لاهیجانی در تفکیک زباله‌ها از مبدا همکاری قابل توجهی نمی‌کنند

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، سعید آگشته در جلسه مدیریت پسماند لاهیجان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مسافران، تفکیک زباله را مختص شهر محل سکونت خود می‌دانند و هنگام مسافرت به مسئله تفکیک زباله از مبدا کم‌توجه هستند.

وی با بیان اینکه استانداری گیلان شرکتی را جهت انجام تفکیک زباله به شهرداری لاهیجان معرفی کرده است افزود: در نیمه راه نام شرکت تغییر کرد و گروه دیگری توسط استانداری معرفی شدند که عملکرد بسیار ضعیفی داشتند.

شهردار لاهیجان ضمن انتقاد از استانداری گیلان اعلام داشت: چرا و چطور شرکتی به شهرداری معرفی می‌شود که ماشین، نیروی انسانی کارآمد و تجهیزات مکفی برای فعالیت ندارد؟

آگشته تصریح کرد: با وجود اینکه استانداری معرف شرکت طرف قرارداد شهرداری لاهیجان بوده است اما ۵۴ درصد کار توسط نیروهای شهرداری انجام می‌شد که این مسئله به‌هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

شهردار لاهیجان با اشاره به اینکه قرارداد شرکت مذکور صبح امروز فسخ شده است و به‌دنبال پیمانکار جدید برای تفکیک زباله از مبدا در لاهیجان هستیم گفت: جمع آوری زباله و پسماند دو بخش جداست اما برخی از مدیران ما هنوز نمی‌دانند که این دو بخش از هم مجزا هستند.

آگشته ۴۵ درصد از حجم زباله‌ای که توسط شهرداری لاهیجان جمع آوری و دپو می‌شود را مربوط به لاهیجان و اعلام کرد: ۵۵ درصد زیباله لاهیجان مربوط به سایر نقاط است که به این شهر تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه هنگامی که مشکلی مطرح می‌شود از من که شهردار هستم شکایت می‌کنند در حالی که همه در ایجاد و عدم رفع مشکلات زیست محیطی دخیل هستند گفت: از فرماندار درخواست می‌کنم تا با تخصیص اعتبارات دولتی موجب تسریع در رفع مشکلات این حوزه شود.

وی با تاکید بر اینکه خروجی شیرابه‌های زباله باید به حدود ۱۰۰ برسد تا کشاورزان بتوانند از آن برای زمین‌های خود استفاده کنند افزود: انجام این کار یک و نیم میلیارد تومان هزینه دارد و مستلزم کمک دولت است.

شهردار لاهیجان اذعان داشت: طبق آمار از ۱۷ هزار خانوار لاهیجانی تنها ۱۰ هزار خانوار در خصوص تفکیک از مبدا با شهرداری همکاری‌های اندکی دارند و این نشان دهنده عدم آگاهی شهروندان از اهمیت این مسئله مهم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه