هاتف
چه کسی پشت پرده این حمله است؟

پشت پرده خبر جعلی بازداشت مداحان معروف پایتخت توسط آمدنیوز

برای واضح تر شدن خبری که در آمدنیوز در کمتر از ۴۸ ساعت قبل در مورد اتهام جاسوسی** احدقدمی ، روح الله بهمنی ، عبدالرضا هلالی** و بازداشت آنها با آب تاب زیادی از سوی آمدنیوز منتشر شد و درک چرایی آن باید زنجیره ایی نسبتا طویل از عوامل مختلف را کنار هم شرح داد.

پشت پرده خبر جعلی بازداشت مداحان معروف پایتخت توسط آمدنیوز

به گزارش ۸دی،  آمدنیوز رسانه ایی که ماهیت و خط مش خود را از سرویس های جاسوسی و امنیتی می‌گیرد که دشمنی آنان با نظام اسلامی ایران کاملا روشن است اسناد این همکاری را نه یک بار بلکه چندین بار در کانال و سایت آنتی آمدنیوزقرار دادیم هرچند عده ایی نمیخواهند که وجود خورشید در روز روشن را هم اگر به نفعشان نباشد منکر میشوند . از چنین رسانه ایی که ذات آن و دلیل وجودیش برای ایجاد جنگ های روانی و رسانه ایی در عرصه فضای مجازی است نمی توان انتظار داشت که هرگز غیر از شایعه پراکنی و سیاه نمایی عمل دیگری انجام دهد . اما تاسف برانگیزترین مورد در این است که عده ایی از خواص داخلی بنابر امیال سیاسی و دسته بندی های جناحی خود بنای همکاری با این نارسانه استکبار معاش را دارند و به نوعی خواسته یا ناخواسته به همکاری با این نارسانه و خوراک دهی به آن اقدام می کنند .
? برای واضح تر شدن خبری که در آمدنیوز در کمتر از ۴۸ ساعت قبل در مورد اتهام جاسوسی** احدقدمی ، روح الله بهمنی ، عبدالرضا هلالی** و بازداشت آنها با آب تاب زیادی از سوی آمدنیوز منتشر شد و درک چرایی آن باید زنجیره ایی نسبتا طویل از عوامل مختلف را کنار هم شرح داد تا بتوان درک صحیحی از این دروغ پردازی داشت .

© نکته بسیار مهم : خبر از اساس کذب و بی پایه است .

? خواهشمند است هر چند این نوشته طولانی خواهد گردید اما در کنار ما باشید و در** نشر حداکثری** این نوشته چند قسمتی یاری بفرمایید تا بتوانیم چهره واقعی و خبیث این نارسانه استکبارمعاش را نشان دهیم .
?ابتدا جهت شروع بحث زنجیره ایی از عوامل و حواثی را که آمدنیوز را به سمت نشر این شایعه سوق داده است به صورت فهرست وار ارائه می دهیم
۱️⃣ به وجود آمدن نسل جدیدی از مداحان جوان که روحیه مطالبه گری دارند
۲️⃣ حمایت اکثریت جامعه مداحی از شخصی غیر از دکتر روحانی در عرصه کارزار انتخاباتی
۳️⃣ حضور مداحان در پرده رسانه ملی که آنها در حال مداحی در مراسمات مختلفی مذهبی که در حسینه امام خمینی ( ره ) و در حضور رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی ) نشام می دهد
۴️⃣ تاثیرگذاری بالای جامعه مداحی در نسل جوان
۵️⃣ مداحی حاج میثم مطیعی در روز عید فطر و مخاطب قراردادن صف اول
۶️⃣ منبع آگاه مریخی
۷️⃣ از دست دادن مخاطبین در آمدنیوز
۸️⃣ نیاز به انحراف افکار عمومی از چینش کابینه
۹️⃣ ایجاد بحث ترند سازی جدید
? انحراف افکار عمومی از بازداشت حسین فریدون
۱️⃣۱️⃣ انحراف افکار عمومی از قراردادهای مختلف جاری مانند قرارداد توتال
۲️⃣۱️⃣ لوث نمودن ارتباط با کشور فرانسه و قراردادهای با آن
۳️⃣۱️⃣ سیاه نمایی چهره افراد مذهبی
۴️⃣۱️⃣ ایجاد نمودن احساس وجود رانت در سطوحی بالاتر از مقامات دولتی
۵️⃣۱️⃣سست نمودن باورهای مذهبی افراد
۶️⃣۱️⃣ کم کردن برد اجتماعی و قدرت بسیج کردن نیروهای انقلابی با مداحان

✔️ در ادامه به شرح هریک از موارد گفته شده و نقش هریک می پردازیم با ما همراه باشید

چه کسی پشت پرده این حمله است**

⁣به وجود آمدن نسل جدیدی از مداحان جوان که روحیه مطالبه گری دارند
?متاسفانه در اواخر دهه ۶۰ تا اوایل دهه ۸۰ شمسی شاهد نوعی حالت سکون در عرصه مداحی کشور بودیم که شاید علت آن به دوران دفاع مقدس بر می گشت که نواهای گرم جبهه به خصوص حاج صادق آهنگران سبب گردیده بود که مداحان سعی نمایند به بازسازی نواها و مداحی های دفاع مقدس و تقلید از آنها مبادرت ورزند و نبود سیستم آموزشی مشخصی که بتواند سیاست گذاری درستی داشته باشد نهایتا جامعه مداحان و مداحی ها و نواهای آنها چندان دارای حال و شور خاصی نیود و فقط تقلید از نواها و مداحی های دوراع ۸ ساله دفاع مقدس بود و از سوی دیگر تمام تلاش فرهنگی دشمنان نیز اکنون متمرکز گردیده بود که در جامعه ایران فاصله بین دین و سیاست را ایجاد و تشدید کنند برای ایرانیان و نسل جوان این امر را مبدل به واقعیت کند که مذهبیون نباید در سیاست دخالت کنند و فقط باید در حسینه ها و دیگر امکان مذهبی به عزاداری بپردازند و هرگز سذاغ مسائل سیاسی نروند از اویل دهه ۸۰ شاهد بودیم که آهسته اما پیوسته نسل جدید و سبک های مردم پسندتر و به خصوص جوان پسندتری عرضه گردید که مجدد مجالس عزاداری و مولودی خوانی اعیاد را شور و شوقی خاص بخشید .
?با وارد شده به دهه ۹۰ شمسی مداحی و مداحان به سرعت در حال بازیابی توان تاثیرگذار خود بوده و هنوز نیز ادامه دارد که مداحان جوان و پرشوری که دارای تحصیلات عالیه نیز هستند و به خوبی از نیازهای فرهنگی جامعه آگاه هستند پا به عرصه گذاشتند و شاهد تولیدات نواهای ماندگار از آنان بودیم که میلیون ها جوان ایرانی را به خود می نمود. حتی تا حدی نواهای جدید از مداحان عرضه گردید که شاهد بودیم سبب جذب قسمتی حتی از اقشاری بود که عزاداری و مولودی ها را قبلا مربوط به خود نمی دانستند البته مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) با بصیرت الهی خود بارها به مداحان تذکر دادند که ترکیب آهنگ های زننده غربی و مداحی به آن سبک خودداری نمایند .
? در چند سال اخیر مداحان جوان با هر واقعه سیاسی مداحی و نوای مرتبط با آن را به بهترین صورت ممکن عرضه داشتند از ۹ دی گرفته تا عرصه های سیاسی مانند تحریم و برجام و غیره ….
?نسل جدید مداحان نشان دادند که تنها به بعد مذهبی نمی پردازند بلکه دارای بینش جامعه شناسی و آگاهی سیاسی هستند و در بزنگاه های سیاسی و فرهنگی به خوبی نیازهای جامعه را درک و به عنوان مسیر دهنده در لوای مداحی استفاده می کنند و سبب بصیرت افزایی در سطح جامعه به خصوص نسل جوان می گردند .
? این نسل مداحان جوان که از پشتوانه جامعه شناختی بالایی به واسطه حضور موثر خود در جامعه برخوردار گردیده اند اکنون نماینده و تولید کننده محصولات و تولیدات فرهنگی شدند که قسمتی از بار مقابله با جنگ نرم دشمنان را به دوش گرفته و از ارزش ها و باورهای اسلامی – ایرانی دفاع می نمایند . وجود و توسعه شبکه های موبایلی و اجتماعی این فرصت را برای جامعه مداحان جوان و نسل قبل تر از آنها که به روز شده اند اکنون فراهم آورده که طیف وسیع تری از جامعه ایران ارتباط برقرار نمایند و همین امر زنگ خطری برای استکباریون به صدا در آورده که این نسل جدید از مداحان با پایگاه اجتماعی و محبوبیتی که در حال پیدا کردن است می تواند تا حد زیادی در مقابل افکار سیطانی آنان برای دین زدایی از جامعه ایران قد علم کند به خصوص اینکه اکثر مخاطبین مداحان امروز نسل جوان و نوجوان هستند که دشمنان نظام اسلامی ایرانی می خواهند این نسل ها را از هر ارزشی و باور دینی تهی سازند زیرا می دانند که مهمترین عاملی که سبب شکست های پیاپی آنها در مقابل ایران اسلامی شده است همین باورهای ارزشی و دینی جامعه ایران است
? دشمنان به خوبی می دانند که نسل جوان امروز ایران پدران و مادران نسل آینده ایران زمین هستند بنابراین اگر باورها و ارزشی این نسل تقویت شود در آینده نیز این انتقال انتقال ارزشی و باور دینی صورت میگیرد . باید توجه داشته باشیم که در این میان مداحان جوان رویه را در پیش گرفته اند که مجالس مذهبی با حضور آنان سبب افزایش آگاهی های سیاسی و نوعی بصیرت افزایی سیاسی نیز می گردد از این رو عده ایی که دوست دارند که زد و بندهای سیاسی آنان بی سر و صدا باشد با عوامل خارجی بسیار خطرناک است.

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و در ایام کارزار انتخاباتی – تبلیغاتی کاندیداها شاهد بودیم که فضای مجازی تقریبا به اصلی ترین ابزار طرف های مختلف این کارزار بدل گشته بود . البته این جدال در فضای مجازی و رسانه ایی برای آمدنیوز تقریبا از ۸ ماه قبل از زمان رسمی تبلیغات شروع شده بود که بنا بر دلایلی که پیدا و پنهان آمدنیوز در این کارزار را به جانب هواداری از دکتر حسن روحانی چرخید و تمام قد از قبل از اعلام کاندیداها به هر شخصی که می توانست رقیب برای دکتر روحانی باشد حمله می نمود با انواع اتهام ها ، توهین ها ، افتراها و شایعه سازی ها . یکی از افرادی که مورد سنگین ترین حملات آمدنیوز قرار میگرفت همواره کسی جزء دکتر محمد باقر قالیباف نبود که در آن برهه آمدنیوز وی را** رقیب اصلی** می پنداشت برای دکتر روحانی آمدنیوز همواره مداحان معروف پایتخت را به دکتر قالیباف نسبت داده و حتی یکبار چک های مجهول و کذبی را به مدد فتوشاپ و ترفندهای بسیار جعل و سعی در این راه تلاش نمود که نشان دهد دکتر قالیباف از آنها از بودجه بیت المال حمایت می کند .
?در حالیکه مدتی بعد مداحان و بانک شهر که چک های جعل شده مربوط به آن بانک بودن جعلی بودن چک های با رقم های نجومی را اثبات نمودند . هر چه به ایام انتخابات و مطرح شدن نام های مختلف نزدیک شدیم شاهد دامنه دار شدن حملات آمدنیوز به جامعه مداحان با ارتباط دادن آنها به رقبای دکتر روحانی بودیم که گاها هجوها بسیار مشهودی گراییداما مطرح شدن نام ایت الله رئیسی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و جدی شدن آن شاهد چرخش پیکان تهمت و افترا ، شایعه سازی آمدنیوز به سمت و سوی این شخصیت با تقوای انقلابی بودیم که خود حدیث مفصلی است اما موضوع این مبحث مانیست که در آینده نزدیک اما به آن خواهیم پرداخت . نسبت دادن مداحان به این شخصیت و افسانه سازی از ریخت و پاش های خیالی آستان قدس رضوی برای مداحان از سوی آمدنیوز به خط تخریبی بدل و این در حالی بود که حمایت جامعه مداحان از** آیت الله رئیسی** یک دلیل واضح داشت زیرا در بین کاندیداهای مطرح شده ایشان را ارزشی ترین فرد می دانستند و مشخص است که گرایش آنها به سما و سو دو کاندیدای اصولگرا باشد . اما آمدنیوز هنوز امید داشت اما انتقادات مداحان از طریق مداحی هایی با موضوع برجام آمدنیوز **را وارد جنگ علنی با مداحان نمود که در همان ایام انتخابات پرده جدیدی از حیله و نیرنگ را آشکار نمود که آن نسبت دادن مداحان به افراد خاص و شخص رهبری ( مدظله العالی ) **بود تا این احساس را در مردم عامی ایجاد نماید که مداحان جایگاه مردمی ندارند بلکه برای خواص هستند هدف این حیله حمله به پایگاه اجتماعی مداحان بود تا از سطح تاثیر گذاری آنها کاسته شود این در حالیست که آمدنیوز جایگاه رهبری به عنوان رهبر دینی را فراموش کرده بود که پر واضح است در حکومتی که جمهوری اسلامی است و رهبر آن جایگاه ولایت فقیه را دارد در مراسمات معنوی بسیاری از سوی **رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی ) **صورت می گیرد مداحان نیز حضور خواهند داشت و اتفاقا مایه همبستگی و ظهور همبستگی مردم و جامعه مذهبی برای **رهبری ( مدظله العالی ) **است .
? پس می توان این چنین نتیجه گرفت که قسمتی از حمله اخیر به جامعه مداحی را در این دید که فقط آنها از کاندیدای مورد حمایت آمدنیوز پشتیبانی نکرده بودند مطمئن باشید اگر فقط حمایتی از کاندیدای مورد حمایت آمدنیوز می کردند جامعه مداحان را اکنون تا حد افسانه های مردم گرایی و ساده زیستی بالا می برد و هر روز شاهد سخنی حکمیانه نقل شده از آنها در آمدنیوز بودیم.

حضور مداحان در پرده رسانه ملی که آنها در حال مداحی در مراسمات مختلفی مذهبی که در حسینه امام خمینی ( ره ) و در حضور رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی ) امری غیر عادی نشان می دهد

⁣? در سیاست رسانه های غربی رویه شناخته شده ایی وجود دارد و آن سوق دادن مخاطب به برداشت غلط از یک امر درست است . به این معنی که رسانه با توسل به مقدمه چینی و سناریو سازی ذهن مخاطب خود را آماده می کند که از امری کاملا معمول برای خود امری خارق العاده یا خلاف واقع بسازد . کاملا واضح است و نیاز به هیچ توضیحی ندارد که ما از نعمت نظام جمهوری اسلامی در ایران برخورداریم . موردی که نظام و کشور ما را از تمامی کشورهای دنیا متمایز می سازد اینست که ما دارای جمهوریتی هستیم در کشور که از قوانین دین مبین اسلامی بهره مندیم و رهبریت کشور را شخصی بر عهده دارد که در وهله اول رهبر دینی جامعه است و سپس رخبریت سیاسی را بر عهده دارد و اصل و عمود خیمه انقلاب و نظام اسلامی وجود اصل ولایت فقیه است .
?تمامی مواردی را که ذکر کردیم در پاراگراف قبل شاید برای بسیاری از عزیزان امری کاملا روشن باشد و حتی بر ما خرده بگیرند که چرا امری به این روشنی را توضیح می دهیم ؟ جواب کاملا روشن است در چنین نظامی جای هیچ تعجبی ندارد که در مراسم سوگواری های مذهبی و یا اعیاد شاهد حضور مداحان در مراسمات رهبر دینی مملکت باشیم اما آمدنیوز این حضور مداحان در مراسمات را امری غیر عادی نشان می دهد . یهنی چنان وانمود می کند که حضور مداحان اهل بیت ( ع ) در مراسماتی که بانی آن رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی ) است امری غیر عادی است . آمدنیوز از این حضور کاملا متداول مداحان در مراسمات با حضور رهبری ( مدظله العالی ) به عنوان رانت برای مداحان و ضد و بندهای غیر معمول یاد می کند . در حالیکه عدم حضور مداحان امری غیر عادی است . در نوشته جعلی آمدنیوز در حمله به نداحان اهل بیت ( ع ) این امر به چشم می خورد که این سه تن به دلیل حضور در مراسمات مقامات نظامی و سیاسی اخبار فوق سری را دسترسی داشته اند و آمدنیوز آیا اطلاع ندارد در مراسمات سوگواری و اعیاد اخبار سری و متینگ سیاسی نیست قطعا دارد اما بنا بر سیاست رسانه ایی آموزش داده شده از سوی اربابان خود سعی می نماید از عکس و تصاویر مداحان که تمامی آنها در مراسمات عمومی است نه خصوصی مقامات نظام بهره برداری این را می نماید که آنها به اخبار ویژه و رازهای نظام دسترسی داشته اند .
? از سوی دیگر آمدنیوز تصاویر منتشر شده از رسانه ملی و شبکه های مختلف آن و دیگر رسانه های مکتوب و یا آنلاین که در آن رهبر معظم انقلاب ( ره ) ابراز لطف به مداحی نموده اند را به صورت غیر عادی بزرگنمایی می کند در حالیکه این امر بسیار عادی است که رهبر رینی جامعه از مداح دینی این جامعه دلجویی نماید البته این سو استفاده از تصاویر در آمدنیوز مسبوق به سابقه است مانند جریان سازی رسانه ایی بر علیه یکی از قاریان ممتار بین المللی کشور در حالیکه ایشان دارای مقامی جهانی قرائت و برنده مسابقات مختلف کشوری بوده و اهدای جایزه نفر اول به ایشان از سوی رهبری ( مدظله العالی ) را به رانت ویژه غیره ربط داد . اکنون نیز همان خط سیر افترا و تهمت از طریق تصاویر معمول در جریان است . نکته دیگری که آمدنیوز از آن برای آسمان و ریسمان کردن داستان خیالی خود بهره برداری می کند ابراز علاقه مداحان به رهبری ( مدظله العالی ) است این امر کاملا طبیعی است مداحان همانند تمامی اقشار دیگر جامعه با رهبر خود احساس نزدیکی می نمایند و ایشان را دوست دارند از سوی دیگر رهبری مرجع تقلید بسیاری از مداحان نیز محسوب می گردد کاملا مشخص است هر شخصی در زندگی خود با حرفه خود به ابراز علاقه می پردازد مشخص است که مداحان نیز با مداحی خود سعی در ابراز علاقه به رهبر و پیشوای خود می کند و این جای نعجب نیست . آمدنیوز سعی دارد با چینش این موارد در کنار هم به مخاطب القاء نماید که امر غیر عادی در ابطه عاطفی مداحان با ولی امر مسلمین امام خامنه ای ( مدظله العالی ) وجود دارد در حالیکه این امر بسیار معمول است.

تاثیرگذاری بالای جامعه مداحی در نسل جوان
? مداحان مطرح این روزهای جامعه ایران اکثر قریب به اتفاق آنها از نسل جوان و تحصیل کرده هستند که به دلیل حضور خود در اجتماع و همچنین مراکز دانشگاهی به خوبی درک نموده اند که چگونه با مخاطبین خود ارتباط موثر برقرار نمایند و از سوی دیگر جوان بودن آنها سبب گردیده که مخاطبین آنها نیز بتواند رابطه و درک متقابلی با آنها داشته باشند .
? از سوی دیگر شبکه های اجتماعی و فضای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به خوبی به محلی بدل شده است که مداحان جوان بی پرده و واسطه نه از دریچه و روزنه خشک رسانه های شنیداری و دیداری کلاسیک با مخاطبین خود مرتبط باشند .
? دو عامل بالا سبب گردیده که پایگاه اجتماعی مداحان جوان در جامعه بسیار گسترده گردد و ناخودآگاه مشوقی برای نسل جوان به خصوص گردد که در مراسمات مذهبی شرکت نمایند . شاه بیت این ارتباط صمیمانه و پایگاه اجتماعی مداحان جوان قدرت هم ذات پنداری درکی است که با نسل جوان دارند یعنی نسل جوان امروزی جامعه ایران مداحان را از جنس خود می داند مه جدا از خود که همین امر سبب گردیده فرصت طلایی به این نسل از مداحان داده شود تا هرچه بیشتر بتواند در انتقال فرهنگ های ناب اسلامی مانند فرهنگ ایثار ، شهادت ، شجاعت و… با مخاطبین خود با موفقیت عمل کنند .
? اکنون آمدنیوز دقیقا با این خبر جعلی به دنبال ایجاد شکاف مابین مداحان و نسل جوان دوستدار آنها شود با ایجاد این حس در نسل جوان که مداحان از آنان نیستند و جنس آنها متعلق به چابلوسان و خائنین است حتی .
? البته هدف جانبی دیگر آمدنیوز از حمله به پایگاه اجتماعی مداحان جوان ایجاد شک و تردید در باورهای جوانانی است که مداحان اهل بیت ( ع ) انسان های درست کار و صحیح رفتار می پنداشتند اما اکنون با خبر جعلی روبه رو می گردند که مداحان را از طبقه خواص اما خائن معرفی می کند از این طریق آمدنیوز هم دین و هم مداح اهل بیت ( ع ) را تخریب نموده است .

۵️⃣ مداحی حاج میثم مطیعی در روز عید فطر و مخاطب قراردادن صف اول
? در روز عید فطر شاهد بودیم که یکی از محبوب ترین مداحان اهل بیت ( ع ) به نام حاج میثم مطیعی با کلامی زیبا روحیه مطالبه گری خود و جامعه را خطاب به مسئولین اعلام نمود هر چند این خطاب قرار دادن مسئولین را از سوی وی در ساعت و روزهای بعدی تا حد توهین به مقدسات دینی نکوهش کردند و محلی برای گلایه همیشه گلایه مند فراهم آورد . در این میان آمدنیوز گوی سبقت توهین و ناسزا را از کلیه رسانه های معاند ربود و روحیه مطالبه گری این مداحی را توهین مستقیم و شمنی با رئیس جمهور به حساب آورد . این امر از همان ابتدا با توجه به رویه آمدنیوز خبر می داد که در آینده جامعه مداحان مورد حمله قرار میگیرد و این امر نیز با حمله به سه مداح معروف پایتخت به عرصه ظهور رسید

? اما شاید این سئوال پیش آید که چرا نامی از حاج میثم مطیعی مستقیم نیاورده است . ج.اب کاملا مشخص است اگر مستقیم نام این مداح را در شایعه خود می آورد سناریو تخریب آن هویداتر می گردید از این رو آمدنیوز نوک پیکان را مستقیم سه مداح دیگر پایتخت نسانه رفته اما در کنار این سر هدف اصلی در اصل کل جامعه مداحان و حتی مذهبی جامعه را مورد هجوم قرار دهد.

آمدنیوز رویه سوم شخص همیشه غائب اما مطلع را برای جفت و جور تمام اخبار کذب خود در پیش گرفته است . در تمامی اخباری که کذب بودن آنها در همان زمان یا مدتی بعد از آن مشخص می گردد ار غار خود می دانند .
? اما تعریف منبع مطلع در رویه رسانه ایی چیست ⁉️ در خبرگزاری های مختلف در طی اخبار به نام منبع مطلع یا آگاه بر می خوریم اما با تعاریف خاص . در این چنین مواردی چندین چهار چوب اصلی وجود دارد اول آنکه زمانی گفته میشود منبع مطلع که خبری از حادث شدن واقعه ایی منتشر شده و اصل خبر مورد شک نیست سپس بنا بر دلایل رابطه ایی و یا ضابطه ایی منبعی که با یک خبرگزاری و یا رسانه ارتباط دارد در مورد آن واقعه خاص اطلاعات تکمیلی می دهد . در مورد آمدنیوز همواره اصل خبر منتشر شده از سوی این نارسانه استکباری از بیخ و بن کذب است و قائدتا در مورد واقعه ایی که وجود نداشته و اتفاق نیفتاده منبع مطلع آن نیز وجود خارجی ندارد .
? از سوی دیگر منبع مطلع در رسانه های معروف جهان زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که از قبل آن خبرگزاری با روند طولانی خبر رسانه ایی خود نشان داده باشد که از آن منبع مطلع و آگاه بهره مند است . هیچ رسانه ایی با هر مقدار از بزرگی و وسعت کاری در جهان وجود ندارد که در تمام زمینه ها از منبع مطلع بر خوردار باشد بلکه در یک با دو زمینه بنا بر سیاست و رویه خبری آن رسانه یا خبرگزاری پای منبع مطلع به میان می آید به عنوان مثال در آمریکا شبکه CNN را به عنوان رسانه ایی که دارای منابع مطلع خبری در وازارت امور خارجه آمریکا است می شناسند و یا فاکس نیوز را به عنوان رسانه ای که دیر باز در وزارت دفاع آمریکا دارای منابع مطلع است اما آمدنیوز ادعا را دارد که از شهرداری تا وزارت اطلاعات یا از مدارس کشور تا دفاتر فوق سری نظامی منبع مطلع دارد . تعدد منابع مطلع که آنهم فقط به آمدنیوز خبر می دهند خود گواهی بر عدم وجود این منابع دارد .

۷⃣ از دست دادن مخاطبین در آمدنیوز
? آمدنیوز با بهره گیری از تبلیغات غیر مستقیم شبکه های پر تعداد ماهواره ایی معاند مانند بی بی سی فارسی . صدای آمریکا و … از یک سو و تزریق ممبرهای فیک ( غیر واقعی از طریق شماره مجازی سعی در بالا بردن تعداد اعضاء خود می نمود که در این راه اما یکی از اصولی که همواره از آن پیروی نموده دادن خبرهای غیر واقعی با آب و تاب است تا بتواند اعضاء بیشتری جذب نماید در ابتدای فعالیت این نارسانه خبری این سه عامل : تبلیغات غیر مستقیم شبکه های معاند ماهواره ای ، اعضای فیک و آب تب دان به خبرهای کذب تا حدی توانست تعداد اعضا این کانال را بالا ببرد اما آهسته آهسته با مشخص شدن بیگانه پرستی و وطن فروشی ای نارسانه و افشاگری ها و آگاه سازی های مختلف روند اعضاء این کانال رو به افت نهاد . در این میان شاهد بودیم دو شبکه معاند بی بی سی فارسی و صدای آمریکا به بهانه های مختلف موسس فراری آمدنیوز روح ا… زم را به شبکه و برنامه های خود دعوت و در اصل همه آنها تنها مطرح کردن نام کانال آمدنیوز با دعوت از فرد منسوب به آن و نام بردن از آن از سوی دیگر آمدنیوز بازی رسانه ایی را با جریان اصلاحات شروع نمود و تمامی تلاش خود را انجام می دهد تا با حمله به جناح مقابل اصلاحات خود را به عنوان ربان گویای آنان در فضای مجازی نشان دهند . درج خبر مداحان و نسبت دادن آنان به طبقه اصولگرا در اصل در راستای جذب حداکثری کاربرین اصلاحات و جلوگیری از افت کانالش نیز می باشد .

نیاز به انحراف افکار عمومی از چینش کابینه
?یکی از مهمترین موضوعاتی که الان در حال حاضر در کشور بسیار مهم می باشد و آینده حداقل ۴ ساله کشور را مستقیم مورد تاثیر خود قرار میدهد چینش کابینه دولت آینده است . اگر روند خبری آمدنیوز را مشاهده کنیم هرگز مستقیم به موضوع کابینه به صورت جدی نپرداخته است و تنها به تخریب برخی چهره های موجه کابینه فعلی و فشار بر دکتر روحانی برای انتخاب افراد تندرو با پیشینه نه چندان روشن پرداخته است به نوعی آمدنیوز تلاش دارد که سعی نماید حالت مطالبه گری برای چینش کابینه با افراد با سابقه انقلابی روشن را منحرف نماید که این خبر جعلی مربوط به مداحان با این آب و تاب زیاد نیز برای مشغول نمودن قسمتی از افکار عمومی برای انحراف ذهن آنها از موضوع انتخاب افراد اصلح و روحیه مطالبه گری برای این امر از سوی آنان است .

۹️⃣ ایجاد بحث ترند سازی جدید
?در دنیای رسانه ایی فعلی که با فضای تحت وب گره خورده است کلید واژه سازی نقش به سزایی برای جهت دهی به ذهن مخاطبین دارد . بگذارید قبل از شرح بیشتر مثالی ملموس را برای شما مطرح نماییم . در سال قبل شاهد مطرح شدن بحث حقوق های نجومی بودیم که کلید واژه ” فیش های نجومی ” را با خود داشت و در مدت**ی تقریبا یک ماهه به حدود ۲۳ میلیون نتیجه مرتبط در موتورهای جستجو گوگل انجامید که نشان میداد تا چه حدی این امر مرمورد توجه مخاطبین و اقشار مختلف جامعه بوده است . مخاطب و انگشت اصلی اشاره به سمت دولت مستقر بود در آن زمان و شاید یک ماه طاقت فرسا را برای دولت مستقر رقم زد آمدنیوز به صورت گزینشی تعدادی از افراد این لیست بلند و طویل را در آن زمان مورد اشاره و نکوهشی مهربانه قرار داد دقیقا بعد از ۳۵ روز شاهد بودیم ناگهان خبری تیتر اول شد و آن ” املاک نجومی ” بود کلید واژه جدیدی ناگهانی متولد شد اینبار آمدنیوز تمام قد به پوشش این خبر پرداخت دلیل واضح بود مخاطب آن و انگشت اشاره به سمت یک چهره اصولگرا مطرح به نام دکتر محمد باقر قالیباف بود در حالی که خبر حقوق های نجومی موضوعی بود که اثبات شده بود اما املاک نجومی نه تنها موضوعی اثبات شده نبود بلکه گزارشی بود صرفا به حالت اولیه . اما برای اینکه ترند و کلید واژه ” فیش نجومی ” به سایه برود ” املاک نجومی ” با آب و تاب نشر یافت . اکنون امدنیوز در حال ساختن ترند با کلید واژه فرانسه و رابطه های مالی مشکوک برای جناح مخالف خود با خبر جعلی است

? انحراف افکار عمومی از بازداشت حسین فریدون
? در هفته قبل خبر بازداشت برادر رئیس جمهور از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام گردید اولین تیتری که در تمامی رسانه ها برای این بازداشت زده بود تکیه بر اتهام مالی بود علت بازداشت برای جناب حسین فریدون این بازداشت از چند جهت به دکتر حست روحانی فشار می آورد : ۱️⃣ حسین فریدون برادر رئیس جمهور است ۲️⃣ بازداشت حسین فریدون با اتهامات مالی بوده موردی که در جامعه بسیار حساسیت زا است ۳️⃣ حسین فریدون دارای سمت مشاوره در کابینه است ۴️⃣ حسین فریدون عضو موثر تیم مذاکره کننده هسته ایی منتج به حصول برجام بوده است .
? تمامی این موارد حاصلش فشار سنگین بر شانه های دکتر روحانی بود در افکار عمومی به دلیل اینکه امکان تکذیب این خبر با اعلام رسمی آن توسط قوه قضاییه سلب شده بود بهترین راه ممکنه برای جلوگیری از سنگین تر شدن با روانی آن این بود که بتوان هر چه زودتر معادله جدیدی و پرده جدیدی خبری ساخته می شد تا این موضوع بازداشت را به سایه ببرد اما در این میان با توجه به موضوع بازداشت قبلی مالی بود باید به نحوی هم حس وطن پرستی را در مخاطبان تحریک میشد و هم بحث رابطه های مالی ناسالم را پیش میکشید
?دقیقا اکنون خبر غیر واقع بازداشت مداحان هم به کشور خارجی پیوند خورده و هم آنها را متهم می کنند که دارای ضد و بندهای مالی بوده اند این نوع از سایه سازی از سوی آمدنیوز همانطور در بخش قبل بدان اشاره شد برای پوشش یک واقعه پر دامنه خبری سعی می نماید که معادل سازی انجام دهد با یک خبر جعلی و خود ساخته که خبر واقعی و تائید شده را در زیر سایه جعلی خود تا حدی قرار دهد

۱️⃣۱️⃣ سیاه نمایی چهره افراد مذهبی
?برای آمدنیوز دین و مذهبی بودن مترادف است با بدی و ناراستی جالب است برای این نارسانه استکبار معاش دین دشمن اول است و افراد مذهبی افرادی بی فرهنگ معرفی میشوند دقیقا تلاشی برای وارونه سازی تمام واقعیت ها . دین و افراد مذهبی برای رستگاری و راستی تلاش می کنند و این مذهب ناب اسلامی و باورهای اسلامی – ایرانی است که ایران ما را اکنون بدون وابستگی به هیچ قدرت خارجی به کشوری تاثیر گذار در جهان مبدل کرده است این در حالیست انقلاب ما هنوز انقلاب جوانی است و در ابتدای راه از سوی دیگر باورهای دینی تقویت در جامعه ایرانی سبب شده تمام توطئه های دشمنان نظام اسلامی را ناکام گذاشته و در خبر جعلی اخیر این جامعه مذهبی به واسطه حمله مداحان مورد هدف است

 

منبع: @antiamadnews

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
=
هلالی حرف نداره همیشه عالیه.
ناشناس
خوداژه ای میگه بازداشت شدندانوقت شمامی گوئیدکذب محض است جلالخالق
بابک
بدبخت به جامعه ای که دینش را از چهارتا مداح بیسواد بازیگر می گیرد
رضی در پاسخ به بابک
بیسواد تویی مرتیکه اینقدر...
در حاشیه