انتقاد نماینده تبریز از انعکاس خبر تریاک دولتی

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: درباره طرح کوپن دولتی تریاک کارشناسی دقیقی نشده است و نباید رسانه‌ای می‌شد؛ نباید طرحی را که هنوز جای کار بسیار دارد و سؤالات بسیاری از آن بی‌پاسخ مانده است را…

انتقاد نماینده تبریز از انعکاس خبر تریاک دولتی

به گزارش ۸دی، زهرا ساعی نماینده مردم تبریز امروز در خصوص توزیع دولتی تریاک کوپنی اظهار کرد: کمیسیون قضایی در رابطه با کوپن دولتی برای تریاک اظهارات زیادی از قبیل اینکه این طرح در راستای جذب افراد معتاد به سمت نظام و جدا شدن از قاچاقچیان موادمخدر است، داشته‌اند در حالی که این موضوع در حد صحبت و بررسی بوده و نتیجه نهایی هنوز مشخص نشده است.
انعکاس خبر طرح توزیع دولتی کوپن تریاک کار عجولانه‌ای بود
وی با بیان اینکه هنوز برای کوپن دولتی تریاک کار کارشناسی دقیق صورت نگرفته و از این رو نباید به هیچ‌وجه رسانه‌ای می‌شد،گفت: به عنوان عضوی از کمیسیون اجتماعی که مدام در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد درگیر هستم و برنامه‌ریزی و طرح‌های زیادی نیز ارائه داده‌ام، معتقدم نباید موضوعی که هنوز جای کار بسیاری داشته و جواب سوال‌های زیادی از این طرح بی‌پاسخ مانده را به جامعه انعکاس داد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل جلسات با دستگاه‌های متولی مبارزه با اعتیاد و بازدید استانی از سراسر کشور در خصوص معضل خانمان‌سوز اعتیاد افزود: زمانی که در استانداری تهران نیز بودم، مدام از کمپ‌ها بازدید کرده و مسائل تک تک آنها را به گوش مسؤولان رسانده‌‌ام و از این رو طرح دولتی کوپن تریاک باید همه‌جانبه و منطبق با وضع و نیاز جامعه بررسی شود.
هنوز به نتیجه قطعی از طرح توزیع کوپن تریاک نرسیده‌ایم
وی اظهار داشت: تا به امروز به نتیجه قطعی و کلی از اینکه آیا طرح تریاک آزاد به نفع جامعه است و یا نه، به دست نیامده و تمام گفته‌ها در این رابطه فقط در حد نظر و گفته بوده و به هیچ قطعیتی نرسیده است.

ساعی با بیان اینکه سوال‌های زیادی در خصوص اینکه آیا طرح کوپن تریاک می‌تواند باعث کاهش اعتیاد در جامعه شود و یا با اجرای آن کمکی به جامعه خواهد شد و آیا شرایط کشور چنین وضع را پذیراست، در اذهان ایجاد شده، افزود: نباید قبل از انجام کارشناسی قوی و همه‌جانبه چنین موضوعی رسانه‌ای می‌شد ولی قطعا افرادی که این موضوع را رسانه‌ای کرده به یک جمع‌بندی موقتی رسیده‌اند ولی این به آن معنا نیست که طرح به یک نتیجه نهایی رسیده و عملیاتی خواهد شد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح آزادسازی تریاک تا وقتی که سیاست کلی کشور مبنی بر اینکه جامعه آمادگی پذیرش موضوع را داشته و این موضوع قطعا کمک به کاهش اعتیاد و ریشه‌کنی قاچاق خواهد بود، نمی‌تواند به مرحله اجرا برسد.

وی افزود: اعلام این خبر به رسانه‌ها یک کار عجولانه‌ای بوده که نباید گفته می‌شد؛ زیرا کمیسیون اجتماعی به عنوان متولی اصلی حوزه آسیب‌های اجتماعی هنوز این طرح را کارشناسی دقیق انجام نداده تا یک نتیجه نهایی را ارائه دهد و همه این شائبه‌ها و گفته‌ها تا زمان مطالعه دقیق بی‌اساس است و هیچ فردی تا ارائه نتیجه نهایی حق قضاوت در این رابطه را ندارد.

ساعی بیان کرد: کمیسیون اجتماعی در رابطه با بررسی موضوع تریاک جلساتی خواهد داشت و این طرح را همه‌جانبه مورد بررسی قرار خواهد داد.

طرح توزیع کوپن تریاک باید پاسخگوی سوال‌ها باشد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره گفته سخنگوی کمیسیون حقوقی نسبت به تصویب نهایی پیشنهاد توزیع موادمخدر دولتی با هدف انقطاع رابطه معتادان و قاچاقچیان گفت: تاکیدات سیاست‌های کلی نظام نسبت به لزوم انقطاع رابطه معتادان و قاچاقچی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی تا زمانی که به پاسخ تمام سوالات منطبق با جامعه نرسیم، چنین طرحی قابلیت اجرا نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه