در این شرایط نمی‌توان قهرمان آسیا شد/ خواسته‌های منطقی کی‌روش را می‌پذیریم

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران که بار دیگر به انتقادات مطرح شده از دربی ۷۷ پاسخ داد و اعلام کرد با این شرایط بد مالی نمی‌توان به فکر قهرمانی آسیا بود. وی همچنین گفت: باید به تمام برنامه‌ها و خواسته‌های کی‌روش جامه عمل پوشانید، به شرطی که منطقی و عرفی باشد.

در این شرایط نمی‌توان قهرمان آسیا شد/ خواسته‌های منطقی کی‌روش را می‌پذیریم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، امیر قلعه‌نویی در جدیدترین اظهار نظر خود در خصوص مهدی محمدی مربی فقید تیم فوتبال مس کرمان گفت: مهدی محمدی انسان وارسته‌ای بود و در ۶ ماه حضورم در کرمان، ایشان در کنارم بودند. هرچند قبل از حضور در کرمان خیلی‌ها زنگ زدند که از او استفاده نکنم اما پس از آغاز همکاری، متوجه اشتباه صحبت‌هایی که علیه او بود، شدم. واقعا از معرفت‌ها دور شده‌ایم و این مسلمانی نیست که پشت مردم اینگونه حرف بزنیم. متاسفانه همین فشارها هم باعث شد، او سکته کند.

وی در ادامه در مورد آنالیز بازی دربی اظهار داشت: در روزهای گذشته، کارهایمان را کنار گذاشتیم و با همکاری تیم دکتر کاظمی، دربی را با روش‌های علمی جدید کاملا آنالیز کردیم. این را آمار می‌گوید نه امیر قلعه‌نویی که کیفیت این دربی از ۲ دربی‌ گذشته بالاتر بود. البته بعد از دربی گفتم و حالا هم می‌گویم که با توجه به وجود نفرات مطرح و بزرگ در زمین و این‌همه هیاهو، انتظار بیشتری از دربی وجود داشت اما خدا وکیلی حق‌مان این نبود که تا این اندازه به ما حمله شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه باید دو تیم بازی بهتری را از خود ارائه می‌کردند اما خود به خود بازی فیزیکی و درگیرانه شد، تاکید کرد: من از همه درخواست دارم بازی ایران با قطر و کره‌جنوبی در هفته‌های پایانی انتخابی جام جهانی را هم آنالیز کنند. یک روز یک تیم می‌برد و می‌رود جام جهانی اما اصلا خوب بازی نمی‌کند. اگر در بازی با قطر ۴ بار توپ‌مان به تیر می‌خورد یا برابر کره‌جنوبی مساوی می‌کردیم، باز هم می‌گفتند تیم ملی خیلی خوب بود، اینها همه خاصیت‌های فوتبال است.

وی صحبت‌هایش در این خصوص را اینگونه ادامه داد: من با سپاهان به استقلال با نتیجه ۴ بر ۳ باختم، با تراکتورسازی با نتیجه ۳ بر ۲ استقلال را بردم و با سپاهان پرسپولیس را بردیم این نشان می‌دهد امیر قلعه‌نویی یک مربی هجومی است.

قلعه‌نویی با تاکید دوباره بر اینکه بازی درگیرانه و فیزیکی، زیبایی‌های دربی را کم کرد، افزود: شما ببینید اگر ضربات مجیدی و ساموئل که موقعیت‌ بالای ۸۰ درصد بود، گل می‌شد و استقلال بازی را ۲ بر صفر می‌برد، باز هم این مسائل را مطرح می‌کردند. مردمی که انتقاد می‌کنند یا آنهایی که به مردم خط و خطوط می‌دهند، باید به این مسائل توجه کنند که فرهاد مجیدی که یک روز گل‌های استثنایی برای استقلال می‌زند، یک روز هم از ۶ قدم توپ را از دست می‌دهد.

وی که میهمان تلفنی برنامه صبح و ورزش رادیو ورزش بود، بار دیگر پایین بودن کیفیت بازی را قبول کرد و یادآور شد: من برخلاف میلی باطنی‌ام که سیستم ۲-۴-۴ لوزی را دوست دارم، در آن مسابقه ۳-۳-۴ بازی کردم و حتی تعویض‌هایی که بازی دادن به فرهاد مجیدی و آرش برهانی به جای سیاوش اکبرپور و مهدی محمدنظری بود، هجومی و رو به جلو بود. حتی علی دایی هم بازی هجومی را دوست داد. باز هم می‌گویم اگر ضربات مجیدی و سا‌موئل و یا شوت صادقیان به گل تبدیل می‌شد و یکی از دو تیم می‌بردند، انتقادات تا این اندازه به نحوه بازی مطرح نمی‌شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به مشکلات شدید مالی این باشگاه اظهار داشت: تیم استقلال دغدغه مالی بسیاری دارد. بگذارید اعتراف کنم که پول گوران را هم از رفیقم دستی گرفتم تا آبروی ایران و ایرانی حفظ شود. اینها ضعف‌ها و بدبختی‌های ماست. به صالحی امیری هم اعلام کردیم قراردادهای میلیاردی تنها روی کاغذ است زیرا بسیاری از بازیکنان ماه‌هاست پولی نگرفته‌اند. کادرفنی هم در این مدت یک ریال نگرفته و دریافتی آنها در ۷ ماه گذشته بالاتر از ۴۰-۵۰ میلیون نبوده است.

IMG22551465

وی با اشاره به اینکه پس از شنیدن صحبت‌های صالحی امیری بحث دولت تدبیر و امید را کاملا درک کرده است، تصریح کرد: آندو تیموریان به خاطر مردم از قراردادی بیش از یک میلیون دلار گذشت و پژمان منتظری را هم از پای قرارداد به استقلال آوردیم، درحالیکه تا این لحظه یک ریال هم به آنها ندادیم. اکبرپور ۷ ماه است ۱۵۰ یا ۲۵۰ میلیون گرفته است. بسیاری از بازیکنان به خاطر مردم و پیراهن واقعا معرفت داشته و بازی می‌کنند. علی فتح‌الله‌زاده هم خانه و دو ماشین خود را برای استقلال هزینه کرده است؛ مگر با این وضعیت می‌توان قهرمان آسیا شد.

قلعه‌نویی در ادامه به مسائل جالب‌تری هم اشاره کرد: ۲۵۰ میلیون تومان برای اردوی اوکراین از یکی از دوستان گرفتم. سال پیش هم ۷۰۰ تومان نقد از دوست دیگری برای استقلال دریافت کردم اما ۱۰۰ تومان، ۱۰۰ تومان به او برگرداندیم. یک روز تیم با ۵ میلیون تومان قهرمان آسیا شد ولی امروز باید ۲۳-۲۴ میلیارد هزینه کرد. فتح‌الله‌زاده هم بخشی از این هزینه‌ها را تهیه می‌کند اما قرار بود مجلس ۸ میلیارد برای سرخابی‌ها پرداخت کند، که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی اضافه کرد: در همه بخش‌ها دولت هزینه‌ می‌کند به غیر از استقلال و پرسپولیس. در این ۱۳-۱۴ ماه حضورم در استقلال هنوز ۱۰ میلیون تومان پاداش هم نگرفتیم، درحالی که نتایج بسیار خوبی بدست آورده‌ایم. من یک اسپانسر را آوردم که یک میلیارد به باشگاه کمک کرد، همچنین به فتح‌الله‌زاده گفتم به جای هزینه برای اجاره ورزشگاه دستگردی، تمرینات را در کمپ استقلال برگزار می‌کنیم و آن ۳۰۰- ۴۰۰ میلیون تومان را هزینه کمپ خودمان کنید تا باقیات و صالحات بماند.

سرمربی استقلال با اشاره به اینکه خودش هم مخالف پرداخت‌های میلیاردی در فوتبال است و به جای آن باید این پول‌ها صرف ساختارسازی و تیم‌های پایه شود، ادامه داد: من خودم تا به امروز ۲۰ بازیکن جوان را به لیگ ایران معرفی کردم. مثلا سردار آزمون را اولین بار من در لیگ به میدان فرستادم. شما فکر می‌کنید چرا ژاپن از ورزش آسیا فاصله گرفته و میزبان المپیک می‌شود زیرا چشم انداز ۲۰ ساله دارد. آنها استعدادهای ۸-۹ ساله را به برزیل می‌فرستند و در ۱۳ یا ۱۴ سالگی آنها را وارد مسابقات باشگاهی خود می‌کنند اما ما به غیر از زمین ورزشگاه آزادی، زمین دیگری نداریم. ضمن اینکه طر‌ح‌های نیمه کاره هم بسیار وحود دارد.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش بار دیگر به این مسئله اشاره کرد که دوستان بازی ایران و کره‌جنوبی را هم آنالیز کنند، اشاره کرد: من در تیم ملی مسئولیت داشتم و باید به برنامه کارلوس کی‌روش احترام گذاشت. ایران جزو ۳۲ کشوری بوده که به جام جهانی رفته است. خدا خواسته است به جام جهانی برویم، پس باید برنامه خوبی داشته باشیم.

قلعه‌نویی اضافه کرد: البته ما هم به برنامه‌های عرف دنیا احترام می‌گذاریم. اگر شده صالحی امیری پول قرض کند باید برنامه‌های تیم ملی را انجام دهد. تمام قلم بدستان، مربیان و کارشناسان باید کمک کنند تا این برنامه‌ها با آرامش اجرایی شود اما آنچه منطقی و عرفی باشد. شاهین رحمانی اعلام کرد تیم‌ها از ۲۰ اردیبهشت می‌توانند بازیکنان خود را به تیم‌های ملی بدهند اما کارلوس کی‌روش بازیکنان را از ۲۰ فروردین‌ماه می‌خواهد اما ما خواسته‌های منطقی و عرفی را می‌پذیریم.

وی همچنین به نکته دیگری هم اشاره کرد: مسئولان فدراسیون به AFC نامه زده‌اند و خواسته است به خاطر کشورهای آسیایی که در جام جهانی قرار دارند، بازی‌های لیگ قهرمانان به زمان دیگری موکول شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: آنها فکر می‌کنند برنامه‌های AFC هم مانند ایران الکی است. برنامه‌ریزی آنها دقیق است و حتی پخش تلویزیونی آن را هم فروخته‌اند. باور کنید خنده‌ام گرفت که چنین درخواستی را مطرح کرده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه