آقایان پروفسور! ما “بی سوادیم”؛ شما چگونه مذاکره کردید که همه گزینه‏ ها را روی میز آوردند؟

۱۵خرداد ۴۲ که امام را گرفتند. رابط ساواک می‌گوید تا رسیدن به تهران طمأنینه و آرامش خاصی داشت و حرفی نزد. وقتی به تهران رسیدیم و پالایشگاه نفت را دید، یک‌دفعه گفت: «نفت، نفت و هرچه مصیبت می‌کشیم از این نفت است».

آقایان پروفسور! ما “بی سوادیم”؛ شما چگونه مذاکره کردید که همه گزینه‏ ها را روی میز آوردند؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجا نیوز، این فعال فرهنگی و استاد دانشگاه که سخنان خود را با سلام وصلوات به شهدای نهضت جهانی اسلام و شهدای فناوری هسته ای آغاز کرد خطاب به مجری که از وی برای سخنرانی و تحلیل مسائل روز دعوت کرده بود گفت: «عرض کردند دوست عزیزم که به مباحث سیاسی روز و مسائل هسته ای اشاره می کنم اما حقیر چونکه در این دسته بندی چندروز اخیر –پروفسورها و بی‌سوادها- جزء دسته بی‌سوادها هستم متاسفانه تمام ماجرا را نمی‌دانم و خوب گفت یکی از نمایندگان مجلس که وقتی رئیس کمیسیون مجلس و اساتید نمی‌دانند چه چیزی را امضا کردید چطوری دفاع کنند و بارها هم خواسته شده که تفصیل مباحث را بگویید ولی همچنان ناگفته‌ها زیاد است.»

وی با اشاره به لزوم صبر برای فرصت دادن به دولت در مقطع کنونی گفت: تقریبا همه دوستان می‌دانند که قریب ۹ ماه است صحبت نکردم و امروز اولین باری است که بعد از این وقفه صحبت می‌کنم نه اینکه سکوت بشکنم بلکه «ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست» اما از حضرت روح الله در مقاطع مختلف تاریخی یادگرفتیم که صبر کنیم. البته کسی هم زود تحلیل نکند زیرا ما دعا نمی کنیم که بخاطر خطای کسی اقتدار نظام جمهوری اسلامی خدشه دار شود و دعا نمی کنیم که دوباره مانند این‌روزها که دوربین بیگانه زوم شود چرا که صف‌هایی دویست متر بیشتر تشکیل شده است در صورتیکه در همین روزها در اروپا صف‌ها به صورت مداوم تشکیل می‌شوند و برای رسانه­های صهیونیستی هم مهم نیست.

براین اساس امشب قصد ندارم درباره این قبیل مسائل سیاسی که شما پیگیر آن هستید زیاد صحبت کنم چراکه بازهم تاکید می‌کنم که من جزء طبقه بی‌سوادم و برای خیلی از سیستم‌هایی که سرکار آمده مثل شما پیش بینی و جواب ندارم هرچند درمجموع مدل علاقمندی و تفکرشان را می‌شناسم چه در طی مقطع جنگ و رسوندن مسائل به ۵۹۸ و چه در مدل زندگی‌شان بعد از ۵۹۸ تاکنون و چه در مدل جدیدی که با عجله به اهداف دست نیافتنی که می‌خواهند برسند. آنهم با دویست هزار رایی که بیشتر گرفته­‌اند»

این رزمنده دفاع مقدس با ذکر سنت الهی که خداوند برای هیچکس حتی پیامبرش چک سفید امضا نداده است و باید در این‌ روزها به صورت مداوم به مبانی و سخنان استراتژیک حضرت امام و رهبری مراجعه کرد گفت: «در یک تحلیل یک خطی که الان وقتش نیست این پریشان احوالی و دلواپسی -که اسم خوبی هم برای این نرم افزار است- ایجاد شد و اگر ملت ایران هم با داشتن تجربه­ی امامی بزرگوار چون حضرت روح الله و رهبری گرانقدر فعلی، به حرفهایش گوش ندهند کارش تمام است. باشد این تحلیل برای انتهای فرصت دوستان که اتفاقا خیلی زود درحال تمام شدن است. متاسفانه خیلی چیزها که انتظار داشتیم سال آینده اتفاق بیفتد دارد رقم می‌خورد. بازهم تاکید می کنم که دعا نمی‌کنیم که اقتدار نظام  زمین بخورد. اما در وقایعی که اتفاق می‌افتد باید کمی خودخوری کرد و یک مقداری هم باید به جوان آگاهی داد. بر این اساس اعتقادم این است باید همچنان به تفکر حضرت روح‌الله مراجعه کرد. متأسفانه داستان همیشگی برقرار است و بنا نیست در زمانی‌که که بیشتر از همیشه نیاز به این حلال‌ا‌لمسائل است از آن چیزی بدانی.»

سعید قاسمی که بیشتر وی را با سخنرانی‌های معروف بازخوانی تفکر حضرت امام می‌شناسند، در این جلسه که تعدادی از طلاب جوان و انقلابی هم بودند، منشور روحانیت را محور اصلی سخنانش قرارداد و از جمعیت اجازه خواست که با بازخوانی این پیام تعدادی از سوالاتی که اینروزها در جمع فعالان فرهنگی و دانشجویان و طلاب هست را جواب دهد.

وی اولین فراز بازخوانی خود را به بیان برکات جنگ از لسان امام پرداخت: «ما انقلابمان را در جنگ به جهانیان صادر کردیم… ما در جنگ به مردمان منطقه نشان دادیم که علیه ابرقدرتها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد… جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت.»

وی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از سفر کربلایش به مناسب اربعین سال جاری  گفت: «امروزه حتی عراقی‌هایی که اعضای خانواده‌شان در جنگ با ایران کشته و یا مجروح شده‌اند با آغوش باز از زوار ایرانی استقبال می‌کنند و معترفند که ایرانی‌ها برای حق جنگیدند. سی سال باید بگذرد تا عده‌ای بفهمند که پیروز شدیم. متأسفانه امروز عده‌ای می‌ترسند که این مدل تحلیل از جنگ برایشان مسئله شود. فلسطین که نه غزه چهل کیلومتر طول و سی و پنج کیلومتر عرض و یک میلیون و نیم جمعیت دارد. اسرائیلی‌ها در یک نبرد ۲۲روزه و با تمام امکانات نتوانستند کاری بکنند. چرا نتوانستند؟ این را بپرسید؟ چرا تحلیل می‌کنند و می‌ترسانند و نگرانی ایجاد می‌کنند؟ هدف دارند. مزدوران داخلی به همراه جلادان بچه‌کش خارجی با همدیگر  یک هدف دارند البته در این بین متأسفانه عده‌ای هم ناآگاهانه آب به آسیاب آنها می‌ریزند.»

وی در ادامه باتوجه به تحلیل‌های غلط سیاسی و اقتصادی این روزها فرازهای زیر را از منشور روحانیت خواند:

«من در اینجا از پدران و مادران و خواهران و برادران و همسران شهدا و جانبازان به خاطر تحلیل‌های غلط این روزها رسما معذرت می‌خواهم… ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان مسلمانمان در تسخیر لانه جاسوسی مشاهده کرده‌ایم… ما باید به سمتی حرکت بکنیم که تمام رگه‌های وابستگی‌مان از چنین دنیای متوحشی را قطع کنیم.»

و ادامه داد: «۱۵خرداد ۴۲ که امام را گرفتند. رابط ساواک می‌گوید تا رسیدن به تهران طمأنینه و آرامش خاصی داشت و حرفی نزد. وقتی به تهران رسیدیم و پالایشگاه نفت را دید، یک‌دفعه گفت: «نفت، نفت و هرچه مصیبت می‌کشیم از این نفت است». از همان موقع می‌دانست که اشکال اساسی این است که مسئولین ما مدیریت پول و دلارهای نفتی می‌کنند. بالاخره یک‌جایی کفگیر ته دیگ می‌خورد و نفت تمام می‌شود. خوب این‌دفعه چه شد. نفت تمام شد؟ نه اما تصمیمشان بر این شد که بخرند ولی پولش را  برنگردانند. از روز اول انقلاب هم امام و هم رهبر معظم انقلاب گفتند از این نفت دست بردارید. متأسفانه امروز عده‌ای فکر می کنند که در شعب [ابی‌طالب] هستیم. تحریم‌ها اثر گذاشته است. خوب بالفرض که اثر گذاشته باشد. این تحلیل غلط در دولت قبل هم اتفاق افتاد و گفتند که در شعب هستیم اما حضرت آقا فرمودند که ما در بدر و خیبریم. الان هم حتی اگر دست گدایی دراز کنی تصمیم گرفتند که نفت شما را نخرند. حتی چین هم می‌گوید پول نداریم. به جای نفت عروسک به شما می‌دهیم. بالاخره باید تصمیم بگیریم. متأسفانه امروز تصمیم نداریم و دنبال تنش‌زدایی و تعامل هستیم و نتیجه‌اش می‌شود عکس‌های تاریخی و تلخ پلمپ تأسیسات هسته‌ای که در طول عمرم مشاهده نکرده بودم.»

این جانباز دفاع مقدس با اشاره به مواضع وقیحانه جان کری و وندی شرمن و انتقاد از مواضع نه چندان محکم و شفاف سیاستمداران دولتی گفت: «چقدر وقیحند این جان کری و وندی شرمن که هنوز هیچی نشده باز گزینه‌ها را روی میز می‌گذارند. بعد هم با عجله همه‌اش را می‌خواهند. هنوز هسته‌ای به نتیجه نرسیده راجع به موشک‌های بالستیک و حمایت ایران از حزب الله و… صحبت می‌کنند. آقایان پروفسور! ما که بی‌سوادیم شما چگونه مذاکره کردید که این‌ها همه‌اش را می‌خواهند؟ چرا جواب دندان شکنی نمی‌دهید؟»

سعید قاسمی که در اکثر دانشگاه‌ها در ایام اصلاحات و فتنه سخنرانی کرده است، با انتقاد از سردرگمی دانشجویان حزب‌اللهی و منسجم نبودن آنها گفت: «بعضی از دانشجویان زنگ می‌زنند که حاجی بیا فلانی آمده و اینجا این حرفها را زده. طوری صحبت می‌کنند که انگار زلزله ۸ ریشتری آمده. عزیز من مگر سنگرهای شما شانه تخم مرغ بود که به هم ریخت. چرا هول شدید؟ اینها هیچ حرف جدیدی ندارند. اوج شکوهشان در دوره اصلاحات بود. البته باز هم می‌گویم ما دعا نمی‌کنیم که این عزیزان همان مسیر را بروند. دعا می‌کنیم سریعتر متوجه بشوند و خودشان را متعادل کنند و فکر نکنند که در اثر خطای عده‌ای اگر چندهزار رای بیشتر آوردند باید زود هول شوند و درباره هنر و اقتصاد و … صحبت کنند و بعد هم عزیز دلم ناراحت شود و بگوید چرا نمی‌آیید دفاع کنید.

این فعال عرصه فرهنگی در پایان به بازخوانی فرازهایی از منشور روحانیت درباره سلمان رشدی و سیاستهای استکباری آمریکا پرداخت و با اشاره به فراز «به آنها که بر این باورند که در سیاست اشتباه کردیم و نباید خامی کنیم و معتقدند که شعارهای تند و جنگ سبب بدنبینی شرق و غرب و نهایت انزوای کشور شده است باید بگویم که مسئله اشتباه ما نیست بلکه تعمد جهان‌خواران به نابودی تمامی مسلمانان است» گفت: «اینها جواب همین روزهاست که از آن آقا پرسیدند چرا در ارتباط با عربستان اینگونه شد؟ گفت: هر دو طرف اشتباهاتی داشتند. چه اشتباهاتی داشتیم؟ چرا این متون را برای شما نمی‌خوانند؟ چرا؟ برای اینکه بتوانند خاطرات به اصطلاح درگوشی‌شان که با امام داشتند را بگویند. فکر می کنند ما مستندات را رها می‌کنیم و عرایض آنها را گوش می‌کنیم.»

در ابتدای این مراسم نرم افزار دلواپسیم با موضوع نقد و بررسی توافقنامه ژنو رونمایی شد. محتوای این نرم افزار که توسط موسسه فرهنگی نرم افزاری آرمان تولید شده است، شامل بیش از ۸۰ عنوان فایل صوتی، تصویری و متنی به همراه چندین اینفوگرافی و جزوه است. از نقطه ویژگیهای این نرم افزار ارائه چندین فایل مستند کوتاه و انیمیشن برای اطلاع بیشتر مخاطبین از آنچه در ژنو اتفاق افتاده است، می‏باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مدبر و امیدوار
خوب واسه خودت تحلیل کردی! سعیدخان اگه تو به دموکراسی معتقدی پس بدون که در دموکراسی حتی یک رای بیشتر هم به معنی پیروزی و پذیرش و احترام به آرای طرف پیروز هست. البته من نمیدونم چرا بین شما باب شده میگید رای روحانی دویست هزار تا بیشتره. به خودتون دلگرمی میدید و رای بقیه کاندیدا رو باهم جمع میزنید.این مدل و شیوه رو من جایی تا بحال ندیدم. خیلی از خودتون مطمئنید.بعدشم نتیجه 8 سال به قول خودتون مقاومت و ایستادگی و از نظر من و خیلی ها لجبازی و یکدندگی چی بود؟ چه دستاوردی جز تحریم و فلاکت واسه ما داشت؟ چرا فکر می کنید ما تو این 8 سال خیلی پیشرفت کردیم؟ اگه سیاستهای 8 سال شما درست بود خب پس چرا مردم از شما روشونو برگردوندن؟! چرا مردم به کسی رای دادن که از نظر شما بزرگترین خیانتها رو تو بحث هسته ای به کشور کرده بود؟! شما که میگفتید مردم از خانواده هاشمی خسته شدن! از سران فتنه متنفرن! ولی نتیجه انتخابات چیز دیگه ای رو نشون داد. بله هسته ای پیشرفت کرد و غنی سازی رو به 20 درصد رسوندید ولی در ازای اون اوضاع مملکت رو ببینید متوجه میشید که چی به سرمون اومد.معنی اقتدار این نیست که بخواهیم به هر قیمتی هسته ای پیشرفت کنه ولی در قبال اون جامعه رو نابود کنیم. اگه فکر میکنید این صحبتهای من اشتباهه یه سر برید بین مردم عامه، تو خیابون و بازار و تو ادارات . ببینید نظرشون در مورد توافق ژنو و بحث هسته ای چیه؟ کار رو به جایی رسوندید که مردم میگن ما هسته ای نمیخوایم. درشو کامل ببندید. فقط مسائل اقتصادی رو حل کنید. به نظر شما مردم حق حیات و اظهار نظر ندارن؟!
mahh در پاسخ به مدبر و امیدوار
چه دل پری داشتی ، خوب شد خالی کردی برا سلامتیت ضرر داشت ... خب این همه رو گفتی که چی مثلا.. اگه حرف سر رای باشه که رای احمدی نژاد خیلی بیشتر بود حالا امثال شما یا نمیخواید چشاتونو باز کنید یا اینکه واقعا معنی پیشرفت رو نمیفهمید.. اون مردمی که 16سال به رفسنجانی و خاتمی [...] رای دادن بعدش به احمدی نژاد رای دادن اینم شد حرف که میزنی..؟ الانم باز ما به رییس جمهور فقط منتقدیم و اونقدرها هم حسابشو با سران فتنه یکی نمیدونیم درباره انرژی هسته ای هم مطالعه نداری که این حرفهارو میزنی، غنی سازی 20% کم کمش داروی کلی از سرطانی هارو تامین میکرد، باید میشد 60 % درصد تا سوخت ناوهامون هسته ای بشه و ... خب در جواب اون حرفاتون که مردم اینو میگنو اونو میگن هم جالبه که بعد از شاهکار دولت تدبیر تو غنی سازی بقول خودشون اولین به اصطلاح دستگیری مردم که سبد کالا باشه با یه مطالعه سرانگشتی مردم رو به حقارت کشوندن حالا بعدش میان عذرخواهی میکنن ... در هر صورت تا مطالعه نکردی دهان نگشا که صرفا یه چیز گفته باشی.
وطن دوست
آره واقعا تمام بدبختی ومصیبت ما از همین نفته که احمدی نژاد با همین نفت ملت مارو بدبخت و بیچاره کرد. قرار بود نفت بیاد سر سفره هامون
در حاشیه