تهران حامی نخست بغداد در جنگ با داعش

کاردار سفارت عراق در دمشق تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که از عراق برای نبرد با گروه تروریستی داعش حمایت کرد.

تهران حامی نخست بغداد در جنگ با داعش

به گزارش ۸دی، «ریاض الطائی» کاردار سفارت عراق در سوریه اظهار داشت : قطعنامه‌هایی در سطح بین‌المللی برای مقابله با گروه تروریستی داعش نه فقط در عراق بلکه حتی در سوریه تصویب شده، از جمله قطعنامه ۲۲۵۴ که داعش و جبهه النصره را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

کاردار سفارت عراق در دمشق در واکنش به پیروزی بزرگ بر داعش در موصل گفت: این پیروزی فقط به دستان عراقی‌ها و صرفا با فرماندهی عراقی به دست آمد و ان‌شاء‌الله تمام رویاهای داعش و حامیانشان پس از سقوط موصل و پیروزی‌هایی که ارتش سوریه به دست می‌آورد، بر باد رفته است.

خبرنگار پرسید : مقامات ایرانی، آزادسازی موصل را پیروزی بزرگ دانسته و به ملت عراق تبریک گفتند، درباره نقش ایران در حمایت از مقاومت در عراق چه نظری دارید؟

الطائی پاسخ داد : ما از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت مستمر از عراق تشکر می‌کنیم،  اولین طرفی که به عراق کمک کرد و از این کشور در مقابله با گروه تروریستی داعش حمایت کرد، جمهوری اسلامی ایران است، ما از موضع ایران تشکر و تقدیر می‌کنیم که آقای نخست‌وزیر(حیدرالعبادی) هم به آن اشاره کرد که بسیاری از دوستان در کنار عراق برای نابودی این گروه تروریستی ایستادند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه