بر اساس اظهار نظر مسئولان؛

قیمت گاز صادراتی ایران «مُفت» شد

طبق اظهار نظرهای رسمی مسئولان در سالهای ۹۳ و ۹۶، قیمت گاز صادراتی ایران در طول دولت یازدهم بیش از ۶۰ درصد افت داشته است.

قیمت گاز صادراتی ایران «مُفت» شد

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، طبق اظهار نظرهای رسمی مسئولان در سالهای ۹۳ و ۹۶، قیمت گاز صادراتی ایران در طول دولت یازدهم بیش از ۶۰ درصد افت داشته است.

«رستم قاسمی» رئیس ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق و وزیر سابق نفت، بیستم آبان ماه سال ۱۳۹۳ در نشست بررسی فرصت‌های بازار عراق در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی برق ایران اظهار داشته بود: “قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه هر متر مکعب ۵۰ سنت، در قرارداد با پاکستان هر متر مکعب ۵۵ سنت و در قرارداد با عراق هر متر مکعب ۴۳ یا ۴۴ سنت تعیین شده است. “

وی افزود: “عراق به یکصد میلیون متر مکعب گاز نیاز دارد که اگر این مقدار گاز را ۴۰ سنت در هر متر مکعب بفروشیم سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور به همراه دارد. ”

پس از گذشت ۲ سال و نیم از این تاریخ، «بیژن زنگنه» وزیر نفت حدود دو هفته پیش (چهارشنبه ۲۱ تیرماه ۹۶) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در بخشی از گزارشی که در خصوص قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی ارائه می‌داد، قیمت فعلی گاز صادراتی کشور را ۲۰ سنت در هر مترمکعب اعلام کرد.

بر اساس این دو اظهار نظر رسمی از دو مقام مسئول در سالهای ۹۳ و ۹۶، قیمت گاز صادراتی ایران در طول دولت یازدهم بیش از ۶۰ درصد افت داشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه