لاریجانی خطاب‌ به آمریکایی‌ها: در خماری بمانید

رییس مجلس شورای اسلامی خواستار حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شد و گفت: مهمترین تاثیر انقلاب اسلامی، این بود که ترس از هیمنه ابرقدرت‌ها نزد مسلمانان را از بین برد و فضایی ایجاد کرد تا بتوانند در مقابل ستمکاران بین‌المللی ودیکتاتورها ایستادگی کنند.

لاریجانی خطاب‌ به آمریکایی‌ها: در خماری بمانید

به گزارش۸دی نیوز به نقل از ایسنا، علی لاریجانی طی نطقی در آغاز جلسه امروز (یکشنبه) مجلس، با تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نمایندگان و مردم و با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری، اظهار کرد: بیانات دیروز رهبر انقلاب، یادآور حکمت مدرسه امام (ره) بود.

رییس مجلس گفت: ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و امام با پیام روشن و حماسی خود روح ملت بزرگ ایران را به حرکت درآوردند و حرکتی ایجاد کردند که به سیطره دیکتاتوری وابسته خاتمه داد.

 

وی ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اضافه کرد: این حرکت موجی زنده در جهان ایجاد کرد که همه دیکتاتورها را به رعشه درآورد که امروز آثار آن را مشاهده می‌کنیم. انقلاب‌های منطقه در سال‌های اخیر فقط نمونه‌ای از تأثیرات انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: این‌جا است که راهبرد ارزشمند امام در پیشبرد انقلاب را بهتر می‌توان دریافت که فرمود “آمریکا شیطان بزرگ است” و بارها و بارها حتی در وصیت‌نامه تاریخی خویش بر این امر تاکید کرد که مبارزه با استکبار جهانی راه نجات امت اسلامی است.

 

نماینده مردم تصریح کرد: در ۳۵ سال قبل صحنه جهانی مرکب از سه جهان کاملا متفاوت سرمایه‌داری، مارکسیستی و جهان سوم بود که عملا استقلالی از خود نداشت و کشورهای جهان سوم علیرغم وابسته نمودن خود به یکی از دو قطب مارکسیستی یا سرمایه‌داری همچنان در فقر و عقب‌افتادگی گرفتار بودند که نمونه آن وضعیت کشور ما بود که گرچه منابع عظیم انرژی را در اختیار داشت با وابستگی فضاحت آور به آمریکا دیکتاتوری و عقب‌افتادگی را ایجاد نمود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در آن مقطع به جای ایستادگی در برابر استکبار جهانی منقاد آنان بود اما در مقابل ملت با گردن کلفتی و استبداد عملا با هر گونه آزادی بیان و عدالت اجتماعی مبارزه می‌کرد و به جای توسعه و آبادانی کشور فساد اسف‌آور را بر کشور تحمیل کرد. اما از عجائب روزگار اینکه آمریکا چه آن زمان و چه امروز با لحن پرطمطراق، خود را مدافع دموکراسی معرفی می‌کند.

 

وی تصریح کرد: احتمالا در سرزمین اوهام خود به دنبال سکوی کمکی برای موجه نمودن خود است؛ غافل از اینکه در بین ملل مسلمان هیچ کشوری به اندازه این کشور منفور نیست.

وی افزود: اما امام در انقلاب اسلامی‌،‌ جهان چهارمی را خلق کرد؛ کشورهایی که بر واژه استقلال و کرامت ملت،‌لباس واقعی بپوشند و در مقابل زورگویان استقامت نمایند و با مجاهدت،‌ پویایی به زندگی اجتماعی دهند.

 

لاریجانی افزود: نکته مهم‌تر این است که امام به درستی بر مشکلات درونی سه جهان موجود آن زمان پی برده است امروز برخی از متفکران غربی معتقدند دموکراسی غربی، جذابیت خود را از دست داده و جوامع را دچار “افسردگی دموکراتیک” و به تعبیر دیگر بیماری “ترس از تهی شدن” کرده است. به نظر آنان جوامع غربی‌، امروز بی حس شده و خود را پس کشیده و شوق مبارزه را از دست داده‌اند؛ برخی از این متفکران پیش‌بینی کرده‌اند که دموکراسی در گرداب مرگ کاذب خود،‌ در بی‌حسی کامل نابود می‌شود و جامعه غربی مومیایی زیر بار مدح و سنای خود به معنای واقعی کلمه خفه شده است.

 

لاریجانی تصریح کرد: دنیای سرمایه‌داری به دلیل اینکه اهداف خود را محدود و نزدیک انتخاب کرد دچار بحران بی‌حسی و به تعبیری بی‌حوصلگی شده است. از طرف دیگر جوامع مارکسیستی با نشانه رفتن اهداف عالی نظیر عدالت اجتماعی چنان سرابی را در عمل نشان دادند که برخی از متفکران که سابقه تفکر مارکسیستی را در کارنامه خود داشتند،‌ بیان کردند که تفکر مارکسیستی در عمل،‌ سوءتفاهمی بیش نیست.

 

وی افزود: به جای تحقق عدالت اجتماعی به نوع دیگری انسان‌ها را دچار بحران بی‌انگیزگی‌ و بی‌حسی نمود. از منظر جهان سومی‌ها یکی از این دو قطب بودند که البته خود به بن بست رسیدند. اما به دلیل تحقیرشدگی جهان سومی‌ها و حکومت‌های وابسته و دیکتاتور،‌ اولیات حیات اجتماعی آنها همان آزادی و عدالت اجتماعی بود و عاقبت این شعارها که به دلیل عدم اتکا به معنویت،‌خود به مسلخ رفته بودند را نمی‌یافتند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حین بحران سه جهان، ‌امام خمینی (ره) جهان چهارم را بر اساس تفکر نه شرقی و نه غربی شکل داد که امت اسلامی باید به استقلال واقعی بیندیشد که ریشه در سنت نبوی و مدرسه علوی دارد و این استقلال همه جانبه در شئون فرهنگی،‌سیاسی و اقتصادی است و امت اسلامی باید اتکا به نفس داشته و حقارت تحمیلی را بزداید و با روحیه مجاهدانه در مقابل استکبار ایستادگی کند و به فریاد مظلومان جهان برسد که امروز همچنان ملت فلسطین نماد این مظلومیت است که در چنگال صهیونیست‌ها همان سرطان منطقه گرفتار می‌باشد.

 

لاریجانی در ادامه متذکر شد، در مکتب جهان چهارم، آزادی، عدالت اجتماعی، توسعه، استقلال و مردم سالاری در سلسله مراتب طولی عبودیت حق و اعتلای جامعه توحیدی جستجو می‌شود و هیچ کدام نهایت حیات طیبه تلقی نمی‌شود.

 

وی افزود: دموکراسی در مکتب امام به عنوان تسلط ملت‌ها بر سرنوشت خود امر مطلوب است و شرط مهم برای حرکت تکاملی ملت‌ها است نه بهشت موعود.

 

لاریجانی تاکید کرد: از فضای دموکراتیک باید برای رشد معنویت و کمالات علمی بهره جست نه اینکه در این مکان در جا زد و جامعه را به خواب همگانی دعوت کرد آنگونه که امروز در زندگی تبلیغاتی غرب شاهد هستیم که بی‌دردی را سعادت می‌پندارند همانطور که در اعلان تبلیغاتی برای (آسپرین) به چشم می‌خورد که “درد کشیدن بی‌معنا است” در بی‌دردی، در این نمایه تو خالی که هیچ چیز در درونش نمی‌گذرد، دردی پنهان است که انسان را از درون می‌خورد و آن بی‌انگیزگی و غیبت بی‌حسی‌های عمومی است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ساختار جدید تفکر سیاسی،‌ جهان چهارمی را رقم زد که امروز حرکت آفرین در دنیای اسلام است و حتی نزد دشمنان خود از عزت برخوردار است گرچه در تبلیغات می‌خواهند آن را به نوع دیگری جا بیندازند.

 

وی افزود: گاه تلاش می‌کنند با تحمیل شرایط سخت، نیروی محرک انقلاب را سرخورده نشان دهند که به دنبال تجدید نظر است و می‌خواهد آرمان خود را صرفا در خواسته‌های غرب نشانه رود. این مسیر تبلیغاتی چندان موفق نبود چرا از یک طرف انسان غربی در “هیچ- آبادی” ضدعفونی شده در حالت تعلیق قرار دارد و خود در زندگی خصوصی‌اش جمع شده و کز کرده است و از طرفی پویایی و تحرک مجاهدانه مسلمانان در کشور ما و سایر کشورها و جریان‌ها نظیر حزب‌الله‌، حماس و سوریه صلابت و صحت این مکتب را نشان داده است.

 

وی افزود: گاه تلاش کرده‌اند با فشارهای نظامی و تحریم‌ها با تبلیغات به دیگران بباورانند که اقدامات ما ایران را از مسیر خود متوقف کرد اما این سناریو هم برای آنان نانی حاصل نکرد. ایران جنگ تحمیلی هشت ساله را به سازندگی قدرت دفاعی و تربیت کادر مجاهد مبدل کرد که هرگز بدون این تجربه جنگ،‌ چنین دستاوردی برای قدرت ملی کشور حاصل نمی‌شد که امروز تنظیم‌کننده‌ی امنیت خاورمیانه باشد و شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ و ۲۲ روزه و ۷ روزه بخشی از این واقعیت را نشان می‌دهد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تلاش می‌کنند تحریم‌ها را عامل تغییر مسیر ایران نشان دهند خاطر نشان کرد: گفته‌های اخیر و مکرر مقامات آمریکایی مقصود آنان را علنی کرده است که چقدر نیازمند توافق با ایران بودند تا بتوانند آن را به عنوان دستاوردی در سیاست خارجی مطرح کنند و اقدامات تحریمی غلط خود را طی سال‌های گذشته توجیه کنند.

 

وی افزود: روزی از انزوای ایران دم می‌زدند، امروز از این دم می‌زنند که با کمک آنان مختصری در اقتصاد ایران تفاوتی ایجاد شد.

 

لاریجانی خطاب به حکام آمریکایی متذکر شد: اگر کسالت روانی شما با این مطالب علاج می‌شود در خماری آن بمانید ولی بدانید برخی مقامات غربی پس از سفر به ایران در همین دوران اعلام کردند در ایران آثاری از تحریم‌ ندیدیم، بازارها مملو از اجناس بود و برخی گفتند آنقدر مشتری از غرب در ایران دیدیم که فکر کردیم وارد ژنو شده‌ایم.

 

وی ادامه داد: اینها حرف‌های مقامات غربی است؛ اینها نشان می‌دهد که دشمن بیش از آنکه به قول خود دنبال رفع نگرانی از موضوع هسته ای ایران باشد، دنبال رفع نقص فرومایگی خود است تا غاصب صلاحیت شود و باید بسیار مراقب بود که در سطح دیپلماسی و چه تبلیغات مجال غصب صلاحیت به آنان داده نشود تا نخوت و تفرعون لعنتی و تصنعی آنان مفتضح‌تر شود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب راه آینده را نشان داد که وحدت نیروهای جامعه و اتکا اقتصاد داخلی و رونق بخشی به تولید و تحمل یکدیگر و قرص و محکم و شفاف بودن در مقابل استکبار تهی شده و اما خود شیفته‌ و استقلال در همه جهات،‌ کلید حرکت آتی کشور است. سخنان ارزشمند ایشان یادآور همان اصول حکمت مدرسه امام خمینی(ره) در ترسیم جهان چهارم معاصر است که امید است پویدگان راه انقلاب آن را به خوبی دریابند و همه سیاستمداران و فعالان اقتصادی و سیاسی با همت بلند به آن جامه عمل بپوشند.

 

لاریجانی در پایان با دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن گفت: ان‌شاءلله ملت عزیز در روز ۲۲ بهمن با حضور یکپارچه و شعارهای کوبنده بار دیگر عزتمندی راه امام و انقلاب را به رخ مستکبران بکشانند تا بلکه به عقل بیایند و دست از گران‌فروشی آن هم در شرایط بی‌وزنی بردارند.

 

وی افزود: از طرفی روح ملی کشور در پناه حرکت ملت، جان تازه‌ای بگیرد و گام های خویش محکم و سرافرازانه بردارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه