فرماندار رشت خبر داد؛

شش طرح عمرانی، فرهنگی و بهداشتی هفته دولت در بخش سنگر رشت افتتاح می شود

فرماندار رشت از افتتاح شش طرح عمرانی و فرهنگی در قالب بهداشت و درمان، پروژه های آبرسانی، پروژه راه و پل در هفته دولت خبر داد.

شش طرح عمرانی، فرهنگی و بهداشتی هفته دولت در بخش سنگر رشت افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار ۸دی از رشت، سیروس شفقی پیش از ظهر امروز به همراه مدیران عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان، معاونین فرماندار و بخشدار سنگر و جمعی از روسای ادارات شهرستان رشت و مسئولان محلی از طرح ها و پروژه های عمرانی بخش سنگر بازدید کرد.
وی در جریان این بازدید با تقدیر از تلاشهای بخشدار و کارکنان بخشداری و شوراها و دهیاران محلات و همچنین روسا و کارکنان ادارات شهرستان و بخش اظهار داشت: با توجه به شروع فصل عمرانی و توزیع اعتبارات شهرستان رشت بازدید از طرح ها و پروژه های در دست اقدام تمامی بخشهای این شهرستان در دستور کار قرار دارد.
فرماندار شهرستان رشت هدف از حضور خود در بخشها را چاره اندیشی و رفع موانع پروژه های در دست اقدام و رسیدگی به سایر مشکلات مردم بخش ها عنوان کرد.
افتتاح مرکز بهداشت روستای اسلام آباد سنگر در هفته دولت
شفقی در تشریح برنامه سرکشی خود ابتدا به مرکز بهداشت اسلام آباد اشاره کرد و از افتتاح این مرکز تا هفته دولت خبر داد.
بهره برداری از مجتمع آب رسانی روستای ده بنه سنگر در هفته دولت
وی با بیان اینکه مجتمع آبرسانی ده بنه از دیگر طرح های این بخش است که با حدود ۴۰ کیلومتر لوله گذاری همراه بوده و بیش از بیست میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده ابراز امیدواری کرد: این طرح نیز تا هفته دولت سالجاری تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت گفت: این موفقیت هدیه ای از طرف کارگزاران دولت تدبیر و امید به مردم خوب این منطقه خواهد بود.
بهره برداری از پروژه راه پل در آینده ای نزدیک و رهایی از گره کور ترافیکی
وی با اشاره به بازدید خود از روند اجرایی پروژه”راه پل” و قدردانی از شرکت های فعال در پروژه، پلیس راه و پیگیری های بخشدار منطقه بیان داشت: با همکاری و کمک همه دستگاه های مسئول، گره بزرگ ترافیکی مسیر رشت – سراوان با تکمیل این پروژه مرتفع خواهد شد.
تخصیص اعتبار جهت بهره برداری از پروژه رها شده مجتمع فرهنگی سراوان
شفقی همچنین با ابراز نارضایتی از رها شدن پروژه مجتمع فرهنگی سراوان در گذشته و طولانی شدن زمان به بهره برداری رسیدن آن خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی هنری سراوان در سال ۸۸ شروع شده و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل این پروژه مدرن فرهنگی در منطقه سراوان می تواند بسیار موثر واقع شود.
فرماندار رشت افزود: تخصیص ۵ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان صورت خواهد گرفت تا در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری این طرح فرهنگی توسط مردم خوب منطقه سراوان باشیم.
تامین و کیفی سازی آب آشامیدنی ۵ هزار نفر از مردم سراوان
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت تأمین آب شرب سالم منطقه سراوان با توجه به جمعیت ۵ هزار نفری منطقه را از دیگر مسائل مهم در دست اقدام دولت تدبیر و امید عنوان کرد و اظهار داشت: بنا به دستور دکتر نجفی استاندار گیلان تفاهم‌نامه ای فی مابین شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری گیلان منعقد خواهد شد که کمیته برنامه شهرستان رشت نیز مبلغ ۶ میلیارد ریال در کنار سهم آورده این شرکت ها جهت تکمیل این پروژه مهم تخصیص خواهد داد که تا کوتاه ترین زمان ممکن مشکل آب شرب مردمان سخت کوش این منطقه برطرف گردد.
وی با بیان اینکه چاه هایی که در سراوان وجود دارند احیاء و بازسازی خواهد شد و از محل افزایش دبی آنها علاوه بر تزریق به سایر شبکه ها، مقدار ۵۰ لیتر نیز به جهت تقویت آب آشامیدنی ۵ هزار نفر از روستاییان اختصاص داده خواهد شد، افزود: این طرح افزایش کیفیت آب آشامیدنی ۳ هزار نفر و برخورداری ۲ هزار نفر از دیگر اهالی منطقه سراوان را در پی خواهد داشت که آرزوی دیرین و به حق مردم بود.
پوشش آب آشامیدنی تمامی بخشهای شهرستان رشت تا پایان سال ۹۷ با افتتاح فاز دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان در سنگر
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به گزارش های خوب و امیدوارکننده از روند تکمیل فاز دوم تصفیه خانه بزرگ رشت ضمن ابراز امیدواری از اتمام طرح های این تصفیه خانه تا پایان سال ۹۷ تصریح کرد: این پروژه در افق ۲۴ ساله ای که دیده شده است با پوشش جمعیت ۲ و نیم میلیون نفری و پوشش کل بخش های شهرستان رشت، یقیناً می تواند مشکلات عدیده آب شرب شهرستان رشت را برطرف نماید.
وی با بیان اینکه اتصال شبکه آب مناطق ۸ و ۹ با فشار مناسب با افتتاح تصفیه خانه در سال ۹۷ صورت خواهد گرفت تاکید کرد: حتما سعی خواهیم کرد اقداماتی را در کوتاه مدت برای رفع مشکلات مردم اجرایی کنیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه این پروژه ها بر اساس زمانبندی مشخص صورت خواهد گرفت، افزود: خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم علاوه بر مسئولیت اجرایی وظیفه شرعی ماست و در تلاشیم تا تمام توان خود را در این جهت بکار گیریم و مردم را از خدمات نظام و دولت ندبیر و امید بهره مند نماییم.
حضور بر مزار شهدا، بازدید از پروژه در دست احداث مرکز بهداشت روستای اسلام آباد، بازدید از مجتمع آب رسانی روستای ده بنه، بازدید از پروژه در دست اجرای راه پل، بازدید از مجتمع فرهنگی نیمه کاره سراوان، بازدید از فازهای اول و دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان در سنگر از جمله برنامه های امروز فرماندار شهرستان رشت در بخش سنگر این شهرستان بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه