در آستانه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در تهران صورت گرفت؛

دیدار جمعی از ائمه جمعه استان با مسئول سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان

جمعی از ائمه جمعه استان با مسئول سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان دیدار و از وی عیادت کردند.

دیدار جمعی از ائمه جمعه استان با مسئول سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان

به گزارش ۸دی به نقل از به نقل از روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، در آستانه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در تهران عصر امروز ائمه جمعه شهرستان‌های لنگرود، رودسر، رودبار، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با حضور در منزل حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس احمدی ادیب با مسئول سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان دیدار و از وی عیادت کردند.

در این دیدار که حجت‌الاسلام‌والمسلمین پوررضا امام‌جمعه موقت رشت و داماد ایشان نیز حضور داشت محمد احمدی ادیب فرزند وی با قدردانی از حضور ائمه جمعه، به گزارشی از روند درمان این خطیب برجسته استان پرداخت.

وی در سال ۱۳۸۴ و در سن ۵۲ سالگی در سمینار ائمه جمعه منطقه‌ای ۹ استان کشور پس از سخنرانی دچار ضایعه مغزی گردید و پس از ماه‌ها بستری در بیمارستان‌های گیلان و تهران با بهبود نسبی به منزل انتقال داده شد و بیش از  ۱۲ سال است که در بستر بیماری به سر می‌برد و اکنون از هوشیاری کامل برخوردار است.

وی که از روحانیون مورد وثوق آیت‌الله احسان‌بخش نماینده فقید ولی‌فقیه در استان و نیز آیت‌الله قربانی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت بود در دوران قبل از انقلاب از مبارزین برجسته استان بود که بارها در حال پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) دستگیر شد و به ساواک منتقل گردید و به‌صورت مقطعی بارها بازداشت شد.

وی که در مبارزات ستم‌شاهی قبل از انقلاب سابقه‌ای درخشان داشت، نخستین فردی بود که اطلاعیه پیروزی انقلاب اسلامی را در رادیو گیلان به اطلاع مردم رساند.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، قائم‌مقام دفتر آیت‌الله احسان‌بخش نماینده فقید ولی‌فقیه در استان، امام جماعت مسجد هاشمی رشت، مدیرکلی نهضت سوادآموزی استان، امامت جمعه موقت صومعه‌سرا و کوچصفهان، سردفتری ازدواج و واعظ و خطیب برجسته استان از سوابق حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج عباس احمدی ادیب است.

چهل حدیث، زن و خانواده، برگزیده‌ای از داستان‌های اسلامی و زندگانی پیامبر (ص) ازجمله آثار این روحانی مبارز و انقلابی گیلان است.

به گزارش فارس، است پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه