مترجم: اسلام ملکی معاف
توئیت جالب یکی از علمای اهل سنت عربستان؛

وهابی‍ها زنها را برای اصلاح صورت جهنمی می‌دانند ولی بنی‌امیه را برای ذبح حسین نه!

علامه حسن فرحان المالکی از علمای اهل سنت عربستان توییت جالبی درباره تناقضات فقهی وهابی ها در توییتر منتشر کرد.

وهابی‍ها زنها را برای اصلاح صورت جهنمی می‌دانند ولی بنی‌امیه را برای ذبح حسین نه!

به گزارش ۸دی، علامه حسن فرحان المالکی از علمای عربستانی که به دلیل نقد ایدئولوژی افراطیون وهابی و داعشی، در عربستان به حبس محکوم شده است در توئیتی جالب از خود منتشر کرده است:

✅ ترجمه

« افراطیها (وهابیها) اصرار دارند زنها را به بهانه حرام بودن اصلاح صورت و استفاده از کلاه گیس، اهل جهنم وانمود کنند ولی بنی امیه را جهنمی نمی‌دانند حتی اگر کعبه را ویران کرده، به جان و مال و ناموس مردم مدینه تعدی کرده باشند، علی را لعن و حسین را ذبح کرده باشند»

✅توضیح مترجم

فتوای بسیاری از علمای وهابی اینست که اصلاح صورت و ابرو و استفاده از کلاه گیس برای زنها حرام است حتی اگر فقط در مقابل چشم شوهر استفاده شود. آنان با استناد به یک حدیث نامعتبر ادعا می‌کنند که اکثر اهل جهنم، زن هستند!!
بدیهی است مقصود از بنی امیه، معاویه و یزید و خلفای مروانی هستند که آخوندهای دربار خود را به صدور فتواهای سختگیرانه درباره احکام فردی فقهی و مشغول کردن مردم به مسائل جزئی ترغیب می‌کردند ( دقیقا مثل آل سعود).
علامه مالکی سال گذشته سلسله مقالاتی در این خصوص با عنوان «لسان حال السلطه» (زبان حال حکومت) منتشر کرده است و در آنجا نمونه هایی از این سیاست بنی امیه را به صورت مستند فاش کرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه