آیت الله قربانی:

جمهوری اسلامی ثابت کرد که با دین هم می‌شود حکومت کرد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: جمهوری اسلامی موجی در دنیای کنونی به وجود آورد که همه فهمیدند که با دین هم می‌شود حکومت کرد.

جمهوری اسلامی ثابت کرد که با دین هم می‌شود حکومت کرد

به گزارش هشت دی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان تدریس شیوه‌های نوین معارف اسلامی و دینی که در محل مجتمع شهید مطهری شهرستان انزلی برگزار شد با بیان اینکه این همایش در ابعاد مختلف جلوه‌های خودش را نشان داد اظهار داشت: این همایش نشان داد که با شیوه‌های نوین تعلیم در زمان ما چگونه باید معارف دین آشنا شویم.

وی با اشاره به اینکه این همایش تلنگری است تا شنوندگان بتوانند نمونه‌های از تعلیم دین را با نمونه‌های علمی دریابند افزود: امتیاز فرهنگ انبیا و قران بافرهنگ دنیایی کنونی که بر اساس خوردن خوابیدن رقصیدن و عیاشی استوار است فرق دارد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مذهب و دین در دنیای امروز حاشیه‌ای است گفت: در دنیا برای دین جایگاهی قائل نیستند و در مقابل این فحشا، ظلم و بی‌عدالتی‌ها، مکتب انبیاء قرار دارد که در رأس کارهای آن معرفت خدا، احکام، قیامت، احکام سعادت بخشی الهی، اخلاق انسانی، قرآن وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان افزود: کسی که به این معرفت‌ها دست پیدا بکند به خیر کثیری دست‌ یافته و منظور از حکمت، معرفت به خدا، قیامت، ولایت و نبوت است.

قربانی با اذعان به اینکه بیان این معرفت‌ها نیاز به سخنان فراوان و نوشتن کتاب‌های گوناگون دارد گفت: یک هزار و ۴۰۰ سال پیش پیامبران، پیشوایان دین و عالمان ربانی این معارف را به مردم زمان خود دادند تا به ما برسد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی آمد و نشان داد که حقیقت دین جدای از آن است که حکومت در زمان پهلوی به مردم ارائه می‌کرد بیان کرد: عده‌ای تبلیغ کردند که روزگار دین سپری‌شده و دین برای زمان خرافات است و دین مگر می‌تواند حکومت و قانون داشته باشد اما جمهوری اسلامی موجی در دنیای کنونی به وجود آورد که همه فهمیدند که می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اگر حقیقت دین پیاده شود خیلی از مشکلات حل می‌شود افزود: نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر می‌تواند برای دنیای اسلام منشوری ارائه کند که جوامع بشری از آن بهره‌مند شود.

قربانی افزود: اگر پنج سال حکومت حضرت علی و ۳۸ سال جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و زعامت خلف صالحش حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) نبود و این احکام الهی در مجلس تصویب نمی‌شد و دوران جمهوری اسلامی نبود برای بعضی این عمامه به سرها هم این باور پیش می‌آمد که با اسلام نمی‌شود کشور را اداره کرد.

وی به اشاره به اینکه جمهوری اسلامی قرآن شناس، نهج‌البلاغه شناس، صحیفه سجادیه‌شناس می‌خواهد افزود: این افراد باعث می‌شوند که حقایق از عمق قرآن و دین بیرون آورده شود و در اختیار مردم قرار بگیرد

قربانی گفت: باید حوزه‌های علمیه و شاگردان مکتب اهل‌بیت (ع) به نوار اکتفا نکنند و بافهم و درک حقیقت قرآن آن را به گوش مردم برسانند

وی با اشاره به اینکه باید تلاش شود که روح و حقیقت اسلام برای جامعه روشن شود افزود: باید با منطق و زبان روز و کتاب‌های که با تلاش‌های فراوان حوزه‌های علمیه کشیده شده است برای جامعه تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به حمله موشکی دیشب نظامیان یمن به پالایشگاه عربستان افزود: این حمله نشان داد که اگر آن‌ها بخواهند به ایران نگاه چپ داشته باشند، دیگر نیاز به واکنش ایران نیست و مدافعان حریم انقلاب و ولایت از آنجا جوابشان را خواهند داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه