صحبت‌های مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی درباره مسئولان عالیرتبه نظام!

آقای مهاجری کأنه در تدیّن و امانت‌داری اعضای مجلس خبرگان که امر قانونی نظارت بر صفات رهبری نظام را نیز انجام می‌دهند تردید دارد که معتقد است شهید بهشتی و یارانش در تدوین قانون، راهی برای نظارت بر رهبر جمهوری اسلامی ایران تدارک ندیده‌اند!

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام مسیح مهاجری، از فعالان اصلاح‌طلب و مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی به تازگی طی اظهاراتی گفته است: «دست خدا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ مشهود بود»!
وی در اظهارات خود همچنین با طرح یک انتقاد عجیب از شهید آیت‌الله دکتر بهشتی گفته است: امام هرچه بود خودش بود و ما مقدسش نکردیم. ولی شاید یکی از دلایلی که آقای بهشتی ابزاری برای نظارت بر مسئولان عالی‌رتبه در قانون اساسی در نظر نگرفته است همین موضوع باشد. یعنی به امام خمینی نگاه کردند و قانون اساسی را نوشتند و فکر بعد از امام را نکردند. شاید پاسخ این سئوال که چرا آقای بهشتی با آن عمق مدیریتی و فکر عالی ابزاری برای نظارت در نظر نگرفته، وجود امام بوده است. البته اگر اصل ولایت فقیه درست عمل شود چیز بدی نیست.[۱]
*جدای از اینکه اگر اظهارات آقای مهاجری درباره «نقش دست خدا» را کسانی در جبهه مقابل گفته بودند، جریان سیاسی خاص، جنجال‌های بزرگی را به راه می‌انداخت! اما صحبت‌های وی در کنایه به مقامات عالیرتبه نظام مسبوق به سابقه است و آقای مهاجری پیش از این هم دست به این کنایه‌ها زده بود.
او چند سال قبل نیز در اظهاراتی گفته بود:
بدون شک پیشرفت‌های بزرگی در بخش‌های علمی، سازندگی، توسعه و هسته‌ای و… صورت گرفته اما باید بپذیریم برخی مواقع در اخلاق سقوط کرده‌ایم!
‌وی همچنین با بیان اینکه اگر قرار باشد کشور را به این سبک اداره کنیم به برخی موارد آن انتقاد دارم؛ به علت سقوط شاه خائن اشاره کرده و نداشتن اخلاق و پشتوانه مردمی را از جمله دلایل آن بر شمرده بود.
او در صحبت‌های خود تصریح کرده بود که «اخلاق گمشده امروز جامعه ایران است»![۲]
به نظر می‌رسد این اظهارات به دلایل خاصی ذکر شده‌اند و ستاد جریان سیاسی خاص هم رضایت کاملی از طرح این مقولات دارد که آنها را با یک متن واحد در رسانه‌های اصلی خود منتشر می‌کند و البته عبارت «دست خدا» را نیز از متن حذف کرده و فقط در تیترها منتشر می‌کند!
آقای مهاجری کأنه در تدیّن و امانت‌داری اعضای مجلس خبرگان که امر قانونی نظارت بر صفات رهبری نظام را نیز انجام می‌دهند تردید دارد که معتقد است شهید بهشتی و یارانش در تدوین قانون، راهی برای نظارت بر رهبر جمهوری اسلامی ایران تدارک ندیده‌اند!
گفتنیست، در جریان انتخابات اخیر مجلس خبرگان، یکی از روحانیون اصلاح‌طلب که قصد نامزدی مجلس خبرگان را نیز داشت اما ردّ صلاحیت شد؛ طی اظهاراتی گفته بود فقهای مجلس خبرگان، خبره نیستند.

۱_ http://www.isna.ir/news/۹۶۰۴۳۱۱۸۱۹۱/
۲_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=۱۳۹۴۰۴۰۵۰۰۰۷۴۰

انتهای پیام/

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه