در ادامه تحریم های پسابرجامی؛

سایت‌های ایرانی هم تحریم شدند + جزئیات

‫داستان بی رحمانه تحریم ها تکرار شد و این بار توسط رسلو (resello) یا همان hostcontrol که حدود ۴سال از دامنه های ایرانیان نگهداری می کرد و حدود ۸۰ درصد مشتریانش ایرانیان می باشد ؛ تحریم شدیم.

سایت‌های ایرانی هم تحریم شدند + جزئیات

به گزارش ۸دی به نقل از رودسریها، ‫داستان بی رحمانه تحریم ها تکرار شد و این بار توسط رسلو (resello) یا  همان hostcontrol که حدود ۴سال از دامنه های ایرانیان نگهداری می کرد و  حدود ۸۰ درصد مشتریانش ایرانیان می باشد ؛ تحریم شدیم.

 

اما رسلو از کجا به وجود آمد ؟

رجیسترار  دایرکت آی یا همان resellerclub که یک شرکت دو ملیتی هندی آمریکایی بود ؛ از اواخر تابستان سال ۹۲ بصورت کامل تابعیت آمریکایی پیدا کرد و طبق قوانین آمریکا امکان ارائه سرویس به ایرانیان نداشت ؛در همان زمان بود که زمزمه های تحریم ایرانیان توسط این شرکت به گوش می رسید و در مهر ماه همان سال بود که رسما اعلام شد امکان ارائه سرویس به ایرانیان وجود ندارد و در اقدامی خودجوش و بدون هماهنگی تمامی دامنه ها به شرکت رسلو منتقل شد.

رسلو که بصورت ناگهان با حجم زیادی از دامنه های ایرانی مواجه شده بود خیلی سریع تصمیم به تغییر زیر ساخت ها و آماده سازی نگهداری دامنه های ایرانیان را گرفت.

در این سال ها، هاستینگ های ایرانی به ناچار سرویسی را پذیرفتند که خودشان انتخاب نکرده بودند و انتخاب یک شرکت آمریکایی بود ؛ پشتیبانی ضعیف رسلو ؛ مسدود کردن دامنه ها بدون اطلاع قبلی ؛ قطعی های مداوم از جمله مشکلاتی بود که در این مدت هاستینگ های ایرانی با این رجیسترار مواجه بودند.

 

همه این مشکلات به نحوی تحمل می شد تا اینکه از یک ماه گذشته زمانیکه ۴سال از این انتقال می گذشت ،  رسلو با ارسال ایمیل هایی اعمال محدودیت ها را برای ایران شروع کرد و در آخرین ایمیل تیر خلاص را زدند:
Starting July 18, 2017, resellers, customers, and contacts that are subject to policy restrictions cannot:Create new accountsCreate new productsTransfer domain names to our platformAs of August 18, 2017, pricing of services and products subject to policy restrictions will be increased significantly. This will affect the pricing of:Renewal of existing products Getting domains out of redemptionAs of November 18, 2017, they cannot:Renew existing productsAdd funds to their account balance

از ۲۷ تیر سال ۱۳۹۶ ایرانیان امکان ساخت مشتری جدید ؛ امکان ثبت دامنه و امکان انتقال دامنه را ندارند.
از ۱۸ آگوست یعنی یک ماه دیگر هزینه تمدید سرویس ها و دامنه های قبلی در رسلو افزایش می یابد.
و از ۱۸ نوامبر امکان تمدید سرویس های سابق را ندارند و مشخص نیست بعد ازین تاریخ چه سرنوشتی در انتظار کسب و کارهای اینترنتی هست.
و این یعنی یک زنگ خطر برای تمامی کسب و کارهایی آنلاین و هاستینگ هایی که دامنه های خود را در این شرکت نگهداری می کنند.

 

در همان سال ۹۲ تمامی دامنه های ایران سرور نیز به رسلو منتقل شد ولی از آنجاییکه ایران سرور همواره به این نکته واقف بود که مهمترین دارایی هر کسب و کار آنلاینی دامنه می باشد ؛ به فکر تغییر رجیسترار و قرارداد با یک رجیسترار مطمئن بود.

ازین رو جلسات حضوری متعددی با رجیسترار joker در آلمان منعقد شد و عملیات انتقال دامنه ها به این رجیسترار شروع شد.

اما چرا جوکر:

۱- با توجه به تابعیت این شرکت که آلمانی می باشد ، مشکل تحریم ها در این شرکت وجود ندارد و در قراردادی که ما با این رجیسترار داریم بصورت شفاف در این مورد بحث شده است.

۲-تیم برنامه نویسی ایران سرور یک ماژول قدرتمند برای این رجیسترار آماده سازی نموده است که امکانات فراوانی را به هاستینگ ها ارائه می دهد.

۳-این سیستم دارای یک ماژول کامل/فارسی و دارای سیستم بروزرسانی خودکار برای WHMCS می‌باشد.
۴- این سیستم دارای دسترسی مستقل API است که امکان توسعه کامل و شخصی سازی شده توسط شما را فراهم می‌آورد.
۵- ما آماده نصب، راه اندازی، پیکربندی، آموزش و ارایه سرویس جدید هستیم.
۶- نصب و راه اندازی شامل نصب ماژول WHMCS در حدود ۱۰دقیقه زمان نیاز خواهد داشت و توسط ما بصورت رایگان قابل انجام می‌باشد.(توسط شما نیز قابل انجام خواهد بود)
۷- تنظیمات پسوندهای مختلف دامنه(در حدود ۴۰۰پسوند دامنه) در حدود ۱۵دقیقه زمان نیاز خواهد داشت که توسط ما بصورت رایگان قابل انجام می‌باشد.(توسط شما نیز قابل انجام خواهد بود.)
۸- راهنمای کار در حدود ۳۰دقیقه که بصورت TeamViewer و یا ShareDesktop بصورت رایگان قابل انجام خواهد بود.

—–

آخرین پیگیری های و آخرین پاسخ رسلو  در مورد تحریم ایران  در ۲۶ تیر

There unfortunately isn’t much more information I can share than the information in the email itself. As you will notice the email mentions new restrictions will apply for resellers, customers and contacts from various countries that are subject to sanctions by the international community.

From next Tuesday on transactions can only be completed successfully if the contact details of resellers, customers and contacts comply with these restrictions and are proven to be correct.

Please refer to the email sent for the full information.

Sorry for the inconvenience.

Kind regards,Resello
در آخرین ایمیل رسلویی ها از اینکه باعث ناراحتی ایرانیان شده اند ابراز تاسف نموده اند و اعلام شده از ۲۷ تیر امکان ثبت دامنه در رسلو نیست و از ماه های آینده امکان تمدید دامنه هم ندارند.
با توجه به اینکه دامنه ها در ایران سرور در رجیسترار joker ثبت می شود ؛ به هیچ وجه مشکلی در مورد دامنه هایی که در ایران سرور ثبت شده است وجود ندارد ولی در صورتیکه دامنه های خود را در شرکت های دیگر در  رجیسترار رسلو ثبت نموده اید در اسرع وقت نسبت به انتقال دامنه خود به ایران سرور اقدام کنید.

 


۲۶ تیر ساعت ۱۹:

برای اطمینان ازینکه دامنه شما در تحریم هست یا خیر می توانید به آدرس who.is وارد شوید و دامنه خود را وارد کنید ، در صورتیکه در قسمت   Registrar Info نام REALTIME REGISTER   را مشاهده کردید ، سریعا برای انتقال دامنه به ایران سرور به بخش فروش ایران سرور تیکت ارسال کنید.

 

۲۷ تیر ۱۳۹۶

ساعت ۸:۰۰

یکی از بزرگترین شرکت های هاستینگ مطرح و بزرگترین طرف قرارداد رسلو امروز با ارسال ایمیلی به کاربران خود متن زیر را ارسال کرد:

با سلام و احترام

نماینده گرامی؛

این ایمیل حاوی اطلاعات مهمی است که با توجه به خدمات دریافتی شما، لازم است آن را با دقت مطالعه فرمایید.

با توجه به اطلاعیه ریسلو و تحریم های موجود آمریکا علیه ایران، استفاده از خدمات ریسلو (از جمله ثبت و انتقال دامنه) از ۱۸ جولای با محدودیت مواجه خواهد شد.

در روزهای اخیر با وجود همفکری های انجام شده با ریسلو، امید آن بود که از معدود راه حل های باقی مانده در جهت ادامه همکاری با این رجیسترار استفاده شود که این موضوع با توجه به محدودیت های ایجاد شده برای ریسلو امکانپذیر نبوده است.

 

ساعت : ۱۲:۱۰

از روز شنبه که این خبر بصورت جدی مطرح شد تا کنون ۳۷ نماینده به ایران سرور ملحق شدند و حدود ۳۲۰۰ دامنه بصورت مشتریان تک به ایران سرور منتقل شده است.

 

ساعت ۱۳:۱۵

خبر تحریم رسلو در خبر گزاری ها

الف

افتانا

کلیک

 

ساعت ۱۵:۳۰

انتقال دامنه هایی که در رسلو هستند با خطا مواجه می شود و دامنه هایی که lock می باشند امکان unlock ندارند.

۲۶ تیر ساعت ۱۹:

برای اطمینان ازینکه دامنه شما در تحریم هست یا خیر می توانید به آدرس who.is وارد شوید و دامنه خود را وارد کنید ، در صورتیکه در قسمت   Registrar Info نام REALTIME REGISTER   را مشاهده کردید ، سریعا برای انتقال دامنه به ایران سرور به بخش فروش ایران سرور تیکت ارسال کنید.

 

 

ساعت ۱۶:۳۰

فقط دامنه هایی که مشخصات ایران ندارند امکان انتقال دارند.


۲۸ تیر

 

ساعت ۸:۰۰

محدودیت lock برداشته شده است و امکان انتقال دامنه ها فراهم شده است.

 

ساعت ۹:۳۰

برخی از دوستان مشخصات whois خود را تغییر داده اند ؛ این در حالیست که تمامی دامنه های ایرانیان در این رجیسترار Mark شده است و خود رسلو اعلام کرده است به فکر رجیسترار دیگری باشید.

 

ساعت ۱۹:۳۰

رسلو صفحه سیاست های جدید خود را بروز رسانی کرد ، لطفا از لینک زیر مطالعه کنید:

https://kb.hostcontrol.com/Policy_restrictions

 


۲۹ تیر

 

ساعت ۱۰:۳۰

برای انتقال دامنه ها به دو موضوع مهم دقت کنید:

۱-زمانیکه اطلاعات خود را در رسلو تغییر می دهید تیک مربوط به lock را نزنید ، در این صورت دامنه شما ۶۰ روز lock می شود و امکان انتقال ندارد.

۲- بررسی کنید که  ایمیل داخل whois در دسترس باشد در غیر این صورت امکان انتقال نیست،در حال حاضر امکان تغییر ایمیل در داخل پنل وجود ندارد!. ولی رسلو در حال حاضر با تیکت ایمیل را تغییر می دهد ولی مشخص نیست در آینده این کار را انجام بدهند یا خیر.

در صورت تمایل قوانین icann را در لینک قوانین جدید انتقال مطالعه کنید.

ساعت ۱۴:۰۰

گزارش هایی داریم  که هنوز برخی نمایندگان مشکل lock مربوط به دامنه هایشان در رسلو رفع نشده و مشکل دارند ، با توجه به اینکه در رسلو اختلالاتی وجود دارد ، کاربران عزیز لطفا در این مورد با شرکتهای هاستینگ خود همکاری کنید.


۳۰ تیر

ساعت ۱۴:۰۰

ایمیل جدیدی هم اکنون از رسلو به نماینده های ایرانی ارسال شد :

در این ایمیل نکات مهمی اشاره شده است:

۱- در اسرع وقت نسبت به انتخاب رجیسترار جدید و انتقال تدریجی دامنه ها طی ۱۲ ماه آینده اقدام کنید.

۲- جهت تسریع روند انتقال دامنه ها ، آدرس ایمیل نمایندگان با عنوان ادمین در تمامی دامنه ها تنظیم خواهد شد که امکان انتقال دامنه ها بدون تایید مشتری فراهم شود.

۳-برای نمایندگان با بیشتر از ۱۵۰۰ دامنه امکان ارائه خروجی فایل شامل دامنه ها و کد های انتقال فراهم می شود که برای این مورد باید به بخش پشتیبانی رسلو تیکت ارسال کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه