خبرنگار: الیاس عبدالله‌پور
فرمانده سپاه املش خبر داد؛

کمک ۱۷ میلیاردی رهبر انقلاب برای رفع محرومیت در دهستان سمام رانکوه املش

فرمانده سپاه املش گفت: ۱۷ میلیارد اعتبار هدیه رهبر انقلاب برای رفع محرومیت دهستان ییلاقی سمام رانکوه املش تخصیص یافته است.

کمک ۱۷ میلیاردی رهبر انقلاب برای رفع محرومیت در دهستان سمام رانکوه املش

به گزارش ۸دی، سیدجعفر حسینی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای رفع محرومیت دهستان ییلاقی سمام از بخش رانکوه شهرستان املش در فاز اول ۱۷ میلیارد ریال اعتبار هدیه مقام معظم رهبری برای اجرای پنج پروژه از قبیل اجرای پروژه مجتمع آبرسانی ملکوت، آسفالت راه روستای اُمام و احداث سه خانه عالم تخصیص یافته است.

وی با اشاره به این که ساکنان بعضی از روستاهای مناطق ییلاقی بخش رانکوه این شهرستان از جمله کشمش، ملکوت، لرود سالهاست که از کمبود آب شرب رنج می برند افزود: با اجرای مجتمع آبرسانی ملکوت ۷۳۰ خانوار ساکن ۹ روستای ییلاقی بخش رانکوه برای همیشه از آب شرب بهداشتی کافی برخوردار می شوند.

فرمانده سپاه ناحیه املش گفت: در اجرای پروژه مجتمع آبرسانی ملکوت در ییلاقات املش برای آبرسانی به روستاهای کشمش، اسک، مُربّو، لُرود، شیه، ملکوت، سیاخُلک، موسی کلایه و روستای تاریخی بویه ۱۸کیلومتر خط انتقال لوله آب، سه ایستگاه پمپاژ، یک دهنه چاه دهنه گشاد، سه مخزن ذخیره آب هزار متر مکعبی و دو مخزن ذخیره آب ۵۰۰ مترمکعبی پیش بینی شده است.

حسینی ادامه داد: علاوه بر پروژه مجتمع آبرسانی ملکوت، سه خانه عالم در روستاهای گورج، لرود و موسی کلایه در مجموع با ۴۱۹ خانوار جمعیت احداث و راه روستای تاریخی اُمام با ۳۴ خانوار جمعیت از دوراهی تماجان تا ورودی محل به طول و مسافت ۴۳۰۰ متر آسفالت می شود.

فرمانده سپاه ناحیه املش گفت: تمام پروژه ها به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه و با مشارکت ۵۰ درصدی دستگاه های اجرایی مربوطه احداث می شود تا چهره محرومیت از مناطق محروم زدوده و زمینه ی ماندگاری قشر جوان و مهاجرت معکوس به روستاها فراهم شود.

حسینی در پایان اظهار داشت: برای اجرای دهستان سمام به یکی از دهستان های نمونه ی کشوری تا سه سال آینده، پنج کارگروه زیرساخت و عمران، تعلیم و تربیت، تبلیغ و فرهنگی، سلامت و اشتغال تشکیل شده تا برنامه و پروژه ها براساس نیاز و اولویت اجرایی و اعتبارات توزیع شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه