مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

۳۷۵ هزار دانش آموز گیلانی اول مهر به مدرسه می‌روند

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: امسال ۳۷۵ هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل خواهند کرد و ما در حال آماده سازی مقدمات برای حضور این دانش آموزان در مدارس هستیم.

۳۷۵ هزار دانش آموز گیلانی اول مهر به مدرسه می‌روند

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، مهدی حاجتی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکمه در استان گیلان ۵ هزار واحد آموزشی داریم اظهار داشت: امسال ۳۷۵ هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل خواهند کرد و آموزش و پرورش در حال آماده سازی مقدمات برای حضور این دانش آموزان در مدارس است.

وی با بیان اینکه در اول مهر صد هزار دانش آموز در مدارس جدید درس خواهند خواند افزود: این عزیزان یا نوآموز و یا دانش آموزان پایه هفتم هستند که وارد دوره متوسطه دوم خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به تمهید مقدمات برای مراسم اول مهر در قالب ۵ کمیته گفت: این آماده سازی ها مربوط به کمیته ساماندهی، جابجایی نیروهای انسانی، تجهیز و آماده سازی مراکز آموزشی و ترویج پایگاههای سنجش برای نوآموزان است.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت ها در تابستان صورت می‌گیرد اظهار کرد: تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاههای فرهنگیان در اول مهر امسال نخستین سال تدریس خود را آغاز می‌کنند که در این زمینه هم اکنون در حال برنامه ریزی هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر شرایط رضایت بخش و تخصیص سهم ۵ درصد آموزش و پرورش در سال گذشته گفت: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی نمایشگاههای عکسی در برخی هنرستان ها برپا خواهیم کرد.

حاجتی با اشاره به همزمانی هفته اول مهر با هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: این مهم فرصتی خواهد بود تا با حضور خانواده شهدا در مدارس در روز اول مهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از خانواده معزز آنها نیز قدردانی کنیم.

وی خواستار تصویب طرح مدرسه ماندگار در گیلان شد و گفت: مدرسه شهید بهشتی بعنوان مدرسه ماندگار شناسایی و معرفی شده بود، امسال در نظر داریم تا هنرستان شهید چمران که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و شهدا و شخصیت های علمی برجسته ای از این مدرسه فارغ التحصیل شدند نیز بعنوان مدرسه ماندگار حفظ شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه