استاندار گیلان:

با سواد کردن ۴ هزار بی‌سواد گیلانی در سال ۹۶ باید حداقل کار آموزش و پرورش باشد

استاندار گیلان گفت: با سواد کردن تعداد ۴ هزار نفر که در برنامه‌ی امسال پیش بینی شده است باید جزء حداقل کارها قرار بگیرد.

با سواد کردن ۴ هزار بی‌سواد گیلانی در سال ۹۶ باید حداقل کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: همه دستگاهها باید برای امر آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با بیان اینکه اگر تمام نهادها پای کار نباشند کار پیشرفت نمی کند افزود: برای شهرداران و فرمانداران تاکید مجدد خواهیم کرد تا در این امر کمک بیشتری صورت گیرد.

استاندار گیلان گفت: باید موضوعات به تمام مدیران کل و سازمان ها ابلاغ شود و موارد در یک جلسه شورای اداری با بحث های کارشناسی مطرح تا به آنها رسیدگی شود.

نجفی با اشاره به اینکه امسال برنامه های اول مهر باید قویتر از سال گذشته برگزار شود اظهار کرد: مدیران باید مشکلات مدارس را شناسایی کنند و به تجهیز و آماده سازی زیرساختها، رنگ‌آمیزی و … بپردازند.

وی با تاکید بر اهتمام به امر آموزش و رسیدگی به دانش آموزان گفت: بحث اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، سعی می‌کنیم پرداخت‌ها برای این موضوع سریعا انجام گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت بحث مهارت آموزی دانش آموزان افزود: نداشتن مهارت از عمده مشکلات کشور است، بسیاری از افراد فارغ التحصیل حتی با مدرک دکتری در روش تحقیق ضعیف هستند‌.

نجفی با اشاره به طرح واگذاری بخش‌های عمرانی به بخش خصوصی اظهار کرد: سال گذشته در این امر موفق نبودیم، امسال واگذاری این بخش را با جرئت ادامه خواهیم داد‌‌.

وی با بیان اینکه روسای ادارات باید فرمانداران و بخشداران را پای کار بیاورند مطرح کرد: اگر پیگیری‌های شما نباشد کاری از پیش نمیرود، توجه به بحث زیرساختهای آموزش و پرورش به توجه جدی نیازمند است.

استاندار گیلان تصریح کرد: جایگاه ما در بخش آموزشی جایگاه مناسبی نیست، اگر پولهای تعریف نشده را جهت بدهیم طرح‌های فرهنگی و عمرانی به جایگاه خوبی خواهد رسید.

نجفی با تاکید بر جهت‌دهی‌ها در بخش سوادآموزی گفت: ما دوازدهمین استان صنعتی کشور هستیم اما خوشبختانه امروز سهمیه‌ی ما مانند استانهای سوم و چهارم است و ما ملزم‌ هستیم جایگاه استان را حفظ کنیم.

وی افزود: با توجه به سختی شرایط امسال، رشد اقتصادی ما باید ۸ درصد شود، با وجود سختی شرایط باید روی بخش بی‌سوادی بیشتر کار کنیم و آموزش و پرورش باید بیشتر در این بخش ورود کند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم فراهم سازی امکانات سفر در آموزش و پرورش اظهار کرد: خانواده آموزش و پرورش خانواده خاصی است و آنقدر این خانواده بزرگ است که نمی تواند از سطح متوسط به بالا زندگی کند و باید این سطح متوسط برای آنها حفظ شود.

وی در پایان گفت: با سواد کردن تعداد ۴ هزار نفر که در برنامه‌ی امسال پیش بینی شده است باید جزء حداقل کارها قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه