واکنش به توزیع دولتی موادمخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران نسبت به موضوع اخیر مطرح شده در خصوص توزیع مواد مخدر دولتی به معتادان واکنش نشان داد.

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، محمدعلی اسدی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توزیع موادمخدر دولتی در میان معتادان اظهار داشت: این اقدام گرچه در برخی کشورهای دنیا انجام می‌شود و پیش از انقلاب نیز اقدام مشابهی در این خصوص انجام می‌شد ولی اجرایی کردن آن نیازمند تصویب قانون و حساسیت و توجه ویژه‌ مجریان این قانون است.

دبیر شورای هماهنگی استان تهران افزود: هدف اصلی این تصمیم قطع دست قاچاقچیان مواد مخدر از جیب معتادان است و در صورت اجرای صحیح آن و قطع رابطه مالی معتادان با قاچاقچیان ممکن است این اقدام به کاهش وقوع جرائم خرد در کشور منجر شود.

وی با بیان اینکه برای تصمیم در این خصوص باید کارشناسان مختلف نظرات خود را ارائه دهند گفت: در صورت تصمیم‌گیری قانونگذاران، باید مراجع مسئول، ساز و کارهای نظارتی دقیق و ساختارهای ویژه‌ای را برای شبکه توزیع این مواد در نظر بگیرند چراکه انحراف از مسیرهای قانونی توزیع و نشت این مواد از این شبکه‌ها، می‌تواند به ایجاد بازارهای سیاه و زیرزمینی بیانجامد.

اسدی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شاهد قاچاق برخی داروها و سردرآوردن آن‌ها از بازارهای سیاه هستیم و باید ساز و کارهای خاصی و دقیقی برای این امر در نظر گرفته شود تا سرنوشت آن همچون داروهایی که از ناصر خسرو و بازارهایی غیرقانونی سر درآورده‌اند نشود چراکه انحراف از شبکه‌های قانونی و ورود آن به بازارهای سیاه ما را با مشکلات مضاعفی روبرو خواهد کرد.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در حال حاضر شربت تریاک، اپیوم تینکچر و متادون و … بر اساس پروتکل‌های درمان به صورت دولتی برای درمان معتادان و کاهش آسیب در مراکز درمان رسمی و قانونی توزیع می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه