شمار مبتلایان به وبا در یمن به ۳۷۳ هزار نفر رسید

سازمان بهداشت جهانی از افزایش ۳۹ هزار نفری شمار مبتلایان به وبا در یمن و رسیدن مجموع مبتلایان به ۳۷۳ هزار نفر خبر داد.

شمار مبتلایان به وبا در یمن به ۳۷۳ هزار نفر رسید

به گزارش ۸دی، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: با وجود مهار نسبی اوضاع، تعداد قربانیان وبا در یمن در طول ۱۲ هفته از زمان شیوع آن در ۲۷ ماه مارس گذشته تاکنون به ۱۸۷۳ نفر رسیده است.

این سازمان افزود: ۱۸۳۷ مورد مرگ و میر در ۲۱ استان از مجموع ۲۲ استانی که وبا در آن شیوع یافته، ثبت شده است. این آمار نشان می دهد که از جمعه گذشته تاکنون ۲۰ نفر به شمار قربانیان افزوده شده است.

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده است: استان حجه در شمال غربی یمن با ۳۵۳ مورد مرگ و میر بیش از سایر مناطق قربانی داده است. استان اب با ۲۳۴ مورد مرگ و میر در رتبه دوم قرار دارد.

این بیانیه هشدار داد: بیماری در استان الحدیده همچنان خارج از کنترل است؛ به گونه ای که در طول یک هفته شاهد ۱۴ مورد مرگ و میر بوده است که با احتساب آنها، شمار قربانیان از ۲۰۰ نفر در پایان هفته یازدهم از آغاز شیوع وبا، به ۲۱۴ نفر در پایان هفته گذشته رسید.

سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: موارد مرگ و میر در استان عدن در ۴۸ مورد در پایان هفته گذشته ثابت مانده است. میزان مرگ براثر وبا در سطح ۰.۵ درصد متوقف شده است و شمار مرگ و میر در دو هفته اخیر در سطح نسبی مهار شده است.

این سازمان افزود: درخصوص موارد ابتلا، آمارها با افزایش بیش از ۳۹ هزار نفر نسبت به جمعه قبل از آن، به ۳۷۲ هزار و ۹۱۵ مورد رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: العالم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه