گزارش؛

خداحافظی با فرماندهی که پاسداری رسم خانوادگی شان است

مجید دوهندو متولد سال ۱۳۴۳ است. وی که اکنون پنجمین دهه زندگی خود را سپری می کند در یکی از روستاهای رودسر به دنیا آمد.

خداحافظی با فرماندهی که پاسداری رسم خانوادگی شان است

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، روز ملاقات های مردمی است. درب اتاق تق تق صدا می خورد، سربازی داخل می آید و می گوید ملاقاتی دارید. خانومی که خیلی جوان به نظر نمی آید وارد می شود. از مشکلات زندگی می گوید و می خواهد برای گرفتن وام خود اشتغالی کمکش کنند. فرمانده راهنمایی لازم را می کند و می گوید برای ثبت پرونده باید به واحد مربوطه مراجعه کند.

مجید دوهندو متولد سال ۱۳۴۳ است. وی که اکنون پنجمین دهه زندگی خود را سپری می کند در یکی از روستاهای رودسر به دنیا آمد. در رشته علوم انسانی تحصیلاتش را ادامه داد و در ۱۹ سالگی مهم ترین تصمیم زندگی اش را گرفت تا رسم پاسداری بیاموزد. او در کارنامه خود فرماندهی گردان پادگان حضرت رسول (ص) سنندج، پادگان امام خمینی (ره) لوشان، قرارگاه و دژبان ارشد سپاه استان گیلان، فرمانده پادگان شهید مدنی لاکان و فرمانده سپاه ناحیه شهرستان فومن را به همراه دارد.

می گوید: پاسداری رسم خانوادگی ماست. پدر و پسرم هم پاسدار هستند. بهترین لحظات عمرم در بهترین نهاد انقلابی سپری شد و خدا را بابت این موضوع شاکرم که با بزرگان بسیار عزیزی رفیق و با شهدای عزیز همرزم بودم.

صحبت هایش در مورد وام های خوداشتغالی با خانم مراجعه کننده هنوز گوشه ذهنم مانده است می پرسم سپاه نهادی است که بیشتر به نظر می آید نظامی باشد اما فعالیت هایش در محرومیت زدایی یا همین کمک هایش به اشتغالزایی مردم هم کم نیست.

در حالی که نامه هایی که سرباز آورده را امضاء می کند جواب سوال های من را هم می دهد و می گوید: نمی توان نشست و سختی مردم را تماشا کرد یکی از برنامه‌هایی که در سال ۹۵ و به‌دنبال آن در سال ۹۶ داریم همین بحث محرومیت‌زدایی است و یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بحث محرومیت‌زدایی هم ساخت مسکن است. ۳۲ خانه محرومان در رشت به مددجویانی که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی شدند تحویل داده شده است و این در حالی است که ساخت یک هزار واحد مسکونی برای محرومان استان گیلان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال انجام است با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، اشتغالزایی نیز از دیگر فعالیت‌های سپاه است که در سال ۹۵ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی نیز پرداخت شده است.

مجید دوهندو که بیش از ۶ سال فرماندهی سپاه رشت را در کارنامه دارد در این روزهای پایانی خدمتش در این جایگاه می گوید: من عاشق سپاه هستم و اگر صدبار دیگر هم به عقب برگردم باز هم با تمام وجود این نهاد را برای خدمت به نظام و مردم انتخاب می کنم.

گپ و گفت کوتاه ما رو به پایان است اما فرمانده همچنان تأکید دارد که بنویسم ـ هر کاری که انجام داده است فقط و فقط وظیفه بوده است ـ، می گوید: وظیفه همه بخصوص مسئولین تقویت روحیه انقلابی است زیرا با این روحیه است که می توان بر تمام مشکلات داخلی و خارجی پیروز شد پس هرکسی باید تا آن جایی که می تواند این روحیه را در نسل جوان نهادینه کند.

سرهنگ پاسدار مجید دوهندو می رود تا فرماندهی سپاه رشت را به حسین مصطفی پور بدهد، تغییر و جابه جایی هایی که طبیعی است اما آنچه که بیش از همه مهم است ادامه راه پاسداری است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شود تا امنیت، آسایش و سرافرازی هدایایی گرانبها برای فرزندان وطن باشد، هدایایی که گاهی به بهای جان پاسداران این مرز و بوم تمام می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
واقعا آرزومه که یک باز سرهنگ دوهندو رو ببینم واقعا آرزومه 😭😭
در حاشیه