خبرنگار: ابوالفضل شکری
رئیس بازرسی ستاد ساماندهی سواحل کشور:

صدور مجوز از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ برای اضافه ساخت‌و‌ساز در سواحل ممنوع است

رئیس بازرسی ستاد ساماندهی سواحل کشور گفت: کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ به هیچ عنوان مجاز نیستند که به اضافه ساخت و ساز مخصوصا در طبقات برای سواحل مجوز بدهند.

صدور مجوز از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ برای اضافه ساخت‌و‌ساز در سواحل ممنوع است

به گزارش ۸دی، یونس نوبخت در نشست مشترک مسئولان شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه و لنگرود در خصوص مدیریت سواحل این شهرستان‌ها رئیس بازرسی ستاد ساماندهی سواحل کشور با تأکید بر نگاه تخصصی در مدیریت سواحل کشور اظهار داشت: سال گذشته توافقاتی با فرمانداران محترم داشته ایم و امروز هم نکاتی به شهرستان ها ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم شب‌ها به دریا می‌روند و شنا می‌کنند افزود: بسیاری از حوادث در بعد از وقت مقرر شنا رخ می‌دهد و ما نمی‌توانیم ساحل را در این مواقع به کلی رها کنیم.

رئیس بازرسی ستاد ساماندهی سواحل کشور گفت: ما باید مسیر را برای حضور بخش خصوصی در مدیریت سواحل باز کنیم و برای این کار باید بسترسازی شود.

نوبخت مراقبت جدی از حریم سواحل ار از وظایف مسئولان دانست و با بیان اینکه تاکنون خسارت زیادی در بحث اشغال سواحل و از دسترس عموم خارج شدن آن و ساخت و سازهای غیرمجاز پرداخت کرده‌ایم اظهار کرد: سال گذشته گزارشی تقدیم وزیر کشور کردیم و ایشان به معاون امور عمرانی دستور دادند و ایشان هم به معاونین امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ کردند که حتی اگر در طرح هادی روستاها و در طرح‌های تفضیلی شهرهای ساحلی ما تراکم داده شده است و بلندسازی مجاز هم باشد باید اصلاح شود.

وی تأکید کرد: کمیسیونهای ماده ۱۰۰ به هیچ عنوان مجاز نیستند که به اضافه ساخت و ساز مخصوصا در طبقات برای سواحل مجوز بدهند و دوستان باید به جد این موضوع را نظارت کنند.

نوبخت در پایان گفت: هزینه ناجیان عزیز باید پرداخت شود و اصل موضوع هم اکنون حل شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه