راههای پرترافیک

آقای استاندار؛ چه کسی جوابگوی تصادفات مردم لیالستان خواهد بود+ تصاویر

بر اساس آمارهای منتشره توسط سازمان حمل ونقل جاده ای کشور ، راه های لاهیجان به آستانه اشرفیه و لنگرود به لاهیجان جزء پرترافیک ترین راه های استان گیلان به شمار میروند.

آقای استاندار؛ چه کسی جوابگوی تصادفات مردم لیالستان خواهد بود+ تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل پایگاه خبری تحلیلی ابریشم، بر اساس آمارهای منتشره توسط سازمان حمل ونقل جاده ای کشور ، راه های لاهیجان به آستانه اشرفیه و لنگرود به لاهیجان جزء پرترافیک ترین راه های استان گیلان به شمار میروند.

اگرچه مسیر لاهیجان به آستانه را میتوان از ره های موازی همچون رودبنه-آستانه ، بازکیاگوراب_کیسم ، رودبنه_کماچال-بازکیاگوراب طی نمود و مسیر ترافیکی را کمتر نمود . در این میان راه رودبنه –آستانه با پیگیریهای زیاد دکترقربانی نماینده آستانه و دکتر نیکفر نماینده لاهیجان وسیاهکل تعریض شده و بسیاری از مردم از این مسیر به دلایل دارابودن امنیت و راحتی استفاده میکنند اما مسیر اصلی گردشگران و کارمندان ومردم جهت رفتن به شرق وغرب گیلان همان مسیر اولیه یعنی لنگرود-دیوشل-دیزبن-لیالستان-لاهیجان-آستانه اشرفیه میباشد. در دوران بعد از انقلاب اسلامی ودر دولت اول ودوم خاتمی اتوبان امام رضا (ع) از رشت تا انتهای گیلان به اتمام رسید که توانست کمی از بار ترافیکی و پرخطر آن بکاهد ولی این مسیر همچنان به عنوان یکی از مسیرهای پرخطر به دلیل بافت های مسکونی متعدد ومجتمع های تجاری زیاد وهمچنین نزدیک بودن افتتاح بیمارستان میلاد ، که میتواند به ترافیک این اتوبان بیافزاید ، مورد استقبال مسافران وگردشگران همچون غرب مازندران گردیده است .

بارها شاهد مشکلات و خطرات زیاد این راه برای مردم و تصادفات متعدد در این مسیر بودیم که به دلایل و فشارهای سیاسی در سال ۹۴ بریدگی اصلی در این مسیر بسته شد تا ترافیک در این مسیر بیشتر و از آن روز شاهد تصادفات و کشته شدن بیشتر مردم در این مسیر باشیم.

بسته شدن بریدگی لیالستان مورد اعتراض مردم لیالستان ودیزبن ومردم شهرهای مجاور وگردشگران قرار گرفت .در ایام انتخابات مجلس خبری پخش شد که این بریدگی بخاطر کاندیدای لیالستانی و رقیب اصلی نماینده وقت بسته شده است و حتی در یک جلسه خانگی در همان محل یکی از کاندیداهای خاص در اعتراض اهالی ذکر کرد که” من تا شنبه بعد از انتخابات مجددا این بریدگی را باز خواهم کرد!” .

اما بعدتر مشخص شد که در همان قسمت بریدگی درخواست هایی برای ساخت واحدهای تجاری بوده است و باز بودن بریدگی مانع صدور پروانه ساخت شده بود ، که بستن این بریدگی و احداث این واحدهای تجاری در چندماه اخیر وفشارهای صاحبان این واحدها گویا از دلایل بستن بریدگی بوده است، که درجای خود ادارات ذیربط باید پاسخگوی این مساله باشند.

انتخابات که تمام شد باز شدن این بریدگی همان روند سیاسی را طی نمود و مدیرکل راه و اداره راه هرکدام برای بازگشایی مسیر شانه خالی کرده و گفته شد که بازشدن این مسیر باید طی فرآیندی درشورای ترافیک استان حل شود.

باید از استاندار به عنوان مقام عالی دولت که خود بارها این مسیر پرترافیک را دیده وطی نموده خواست تا به داد مردم شرق گیلان مردم این منطقه برسد کتا هرروز شاهد کشته شدن مردم بیگناه این مناطق و گردشگران مظلوم نباشیم.قطعا حل این مساله به دستور استاندار میتواند باعث خوشحالی مردم شود وشاهد کاهش کشته شدن مظلومانه مرددم در این مسیر پرترافیک باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه