خبرنگار: الیاس عبدالله‌پور
امام‌ جمعه شهرستان رودسر:

زندگی حضرت زینب (س) سراسر درس و عبرت است

امام‌جمعه شهرستان رودسر بر ضرورت الگو گیری دختران از ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: زندگی این بانوی بزرگوار سراسر درس و عبرت است.

زندگی حضرت زینب (س) سراسر درس و عبرت است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام و المسلمین تقی روحانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رودسر با گرامیداشت فرا رسیدن تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: حجاب کریمه اهل‌بیت (ع) و معرفت ایشان نسبت به خداوند متعال برای همه مردم به‌ویژه بانوان بهترین الگوست.

وی بر ضرورت الگو گیری دختران از ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) تأکید کرد و افزود: زندگی این بانوی بزرگوار سراسر درس و عبرت است.

امام‌جمعه رودسر گفت: علت کرامت و فضایل حضرت معصومه (س) به این دلیل است که ایشان از نظر اخلاق، صبر، عبادت و بندگی از بندگان مخلص خداوند متعال بودند و در مدت کوتاهی که در شهر قم اقامت داشتند محل سکنای ایشان عبادتگاه بود.

وی با اشاره به اینکه دختران در اسلام از کرامات بالایی برخوردار هستند، افزود: وجود نازنین حضرت معصومه (س) برکات زیادی برای کشور عزیزمان به دنبال داشته است و ازاین‌رو مردم ایران دلداده این بی‌بی هستند.

روحانی با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) به امامت آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران تصریح کرد: نماز جمعه یک مراسم عبادی سیاسی در بین امت اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است.

وی نماز جمعه را عامل وحدت مسلمانان خواند و افزود: به نمایش گذاشتن این قدرت سیاسی و عبادی جهان اسلام دشمنان اسلام و منافقان را مأیوس کرده و نیرنگ آنان را ناکام می‌سازد و ترس و وحشت را در دل دشمنان اسلام می‌افکند.

امام‌جمعه رودسر به دوساله شدن برجام اشاره کرد و گفت: ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده و آمریکا با قرار دادن تحریم‌های جدید نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و بداند که ملت ایران باور دارند که آمریکا بدعهد بوده و قابل‌اعتماد نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه