خبرنگار: ابوالفضل شکری
فرماندار لنگرود در نشست مدیریت سواحل:

۱۷ کیلومتر از سواحل لنگرود فاقد طرح ساحلی است

فرماندار لنگرود گفت: ۱۷ کیلومتر از مجموع بیش از ۱۸ کیلومتر از سواحل این شهرستان فاقد طرح دریا می‌باشد و بیشترین تلفات ساحلی نیز از همین مناطق است.

۱۷ کیلومتر از سواحل لنگرود فاقد طرح ساحلی است

به گزارش ۸دی، سید رضا جوادپور فرماندار لنگرود در نشست مشترک مسئولان شهرستان های آستانه اشرفیه و لنگرود در خصوص مدیریت سواحل این شهرستان ها که با حضور یونس نوبخت ریس بازرسی ستاد ساماندهی سواحل کشور برگزار شد اظهار داشت: در لنگرود یک طرح دریا در شهر چاف و چمخاله به طول یک و نیم کیلومتر وجود دارد و به عبارت دیگر ۱۷ کیلومتر از مجموع بیش از ۱۸ کیلومتر سواحل شهرستان فاقد طرح دریا می باشد.

وی افزود: فاصله یک طرح در لنگرود تا طرح سحرخیز محله لاهیجان حدود ۲۰ کیلومتر است که در این فضا هیچ طرحی وجود ندارد در حالی که در برخی استان ها این فاصله به ۳ کیلومتر کاهش پیدا کرده است و این خطری است که ما را تهدید می کند و نفاط حادثه خیز ما بسیار زیاد است و بیشترین غرقی ها را نیز در گیلان در چنین مناطقی داریم.

فرماندار لنگرود ادامه داد: اقدامات و پشتیبانی های خوبی در سالهای گذشته به همت وزارت کشور و استاندار گیلان در این بخش انجام شده است.

جوادپور با بیان اینکه ۲۵ دستگاه در مقوله سواحل درگیر شده اند گفت: اگر تلاش دستگاههای اجرایی عضو ستاد طرح‌های ساحلی و تفرجگاههای ساحلی نبود آمار تلفات سواحل ما بصورت نجومی افزایش پیدا می کرد.

وی افزود: تمام ۱۸ کیلومتر سواحل لنگرود در محدوده شهر چاف و چمخاله است و این هم از ویژگی های این شهرستان است و در شهرهای دیگر بخش هایی از سواحل در حوزه های روستایی قرار دارد.

فرماندار لنگرود ادامه داد: انتظار داریم که آیین نامه ها و دستورالعمل های مختص اداره سواحل توسط دستگاههای ذیربط تنظیم و ابلاغ شود و در مجلس بصورت قانون در بیاید اما اکنون بصورت توافق است.

جوادپور بلاتکلیف بودن هزینه های طرح سواحل را از مشکلات این طرح ها عنوان و تأکید کرد: باید در این دستورالعمل ها رودخانه هم باید تعیین تکلیف شوند. ما در اینجا انواع اقسام رودخانه ها را داریم که باید تعیین تکلیف شوند چون مردم در این رودخانه ها هم شنا می کنند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه