راه اندازی فاز دوم مجتمع ماهیان خاویاری بنیاد تعاون استان در آینده نزدیک

مدیر کل بنیاد تعاون زندانیان استان گیلان از راه اندازی فاز دوم مجتمع ماهیان خاویاری بنیاد تعاون استان گیلان در اینده نزدیک خبر داد و افزود: فاز اول این مجتمع در آخرین روز از هفته دولت افتتاح شد .

راه اندازی فاز دوم مجتمع ماهیان خاویاری بنیاد تعاون استان در آینده نزدیک

سید ابو القاسم میرابوطالبی مدیر کل بنیاد تعاون زندانیان استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز با اشاره به اینکه فاز دوم مجتمع پرورش فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان خاویاری بنیاد تعاون استان گیلان تا ۱۰ ماه آینده اجرایی می شود ،ظرفیت تولید این مجتمع را ۳۵ تن در سال عنوان کرد و افزود:این مجتمع  دارای ۲۵ حوضچه ۸ ضلعی به مساحت ۳۵۰مترمربع و ۴ استخر مستطیلی به مساحت ۶۰۰مترمربع است.

وی با بیان این مطلب که این مجتمع با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال و بدون اخذ تسهیلات بانکی ساخته شده است گفت:برای ساخت مجتمع پرورش ماهیان خاویاری بنیاد تعاون زندانیان گیلان تنها از محل درآمدهای بنیاد استفاده شده است.

میر ابوطالبی درباره ماهیان مجتمع اذعان کرد: این مجتمع دارای ۴۵۰۰ قطعه انواع ماهیان خاویاری از  اوزان ۵۰ گرمی الی ۱۲ کیلو گرمی باشد،.

وی میزان اشتغالزایی این مجتمع را ۲۵ نفر عنوان کردو اظهارکرد: نکته قابل توجه این است که مجتمع مذکور توسط مددجویان بنیاد تعاون ساخته شده است.

مدیر کل بنیاد تعاون زندانیان استان گیلان در ادامه از افزایش ۴۰۰ درصد درآمد بنیاد تعاون زندانیان استان گیلان در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ خبرداد خاطرنشان کرد: در طول ۶ ماه گذشته در حدود ۱۴۰ میلیون تومان به خانواده زندانیان توسط بنیاد کمک مالی شده است.

وی از آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیرعمد در ۱۰ ماه گذشته با مساعدت این بنیاد خبرداد و تصریح کرد:در ۱۰ ماه گذشته به میزان ۷۰ میلیون تومان حقوق به زندانیان پرداخت شده است .

وی با بیان این مطلب که در طول ۱۰ماه گذشته ۵۸۷ نفر زندانی از خدمات حرفه آموزی بنیادتعاون زندانی بهره مند شدند افزود: این زندانیان پس از پایان دوران آموزشی گواهی رسمی فنی و حرفه ای دریافت می کنند که می توانند پس از آزادی از تسهیلات بانکی برای ایجاد شغل استفاده کنند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
یزدان رحمانی اسدآباد
افرین
در حاشیه