خبرنگار: ابوالفضل شکری
رئیس سازمان اردویی بسیج کشور در گفتگو با 8دی:

برای اولین بار راهیان نور در ارتفاعات جاسوسان کردستان برگزار می‌شود

رئیس سازمان اردویی بسیج گفت: طبق برنامه، برای اولین بار ارتفاعات جاسوسان در استان کردستان برای راهیان نور تدارک دیده شده است.

برای اولین بار راهیان نور در ارتفاعات جاسوسان کردستان برگزار می‌شود

سردار سرتیب دوم یعقوب سلمانی مسئول سازمان اردویی بسیج مستضعفین کشور عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رودسر ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) درباره برنامه های سازمان اردویی برای سال ۹۶ اظهار داشت: فصل تابستان اوج برنامه‌های سازمان اردویی است و متولیان و خادمین راهیان نور در غرب و بویژه شمال غرب کشور فعال هستند.

وی افزود: طبق برنامه، امسال برای تعدادی از نخبگان، اساتید و دانشجویان ارتفاعات جاسوسان که محل رزم و افتخارات نظام جمهوری اسلامی در استان کردستان بوده برای اولین سال تدارک دیده شده است.

سلمانی ادامه داد: در قالب برنامه فصل رویش برای ۸ هزار نفر دانش آموزان اهل تسنن برنامه هایی تحت عنوان راهیان نور در سنندج، مریوان و آذربایجان غربی برنامه ریزی شده است که پیش بینی می کنیم با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شویم.

رئیس سازمان اردویی بسیج مستضعفین کشور گفت: در فصل تابستان نوجوانان و جوانان به دنبال تفریح و تفرج هستند و از برنامه های راهیان نور استقبال خوبی می کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد نظام جمهوری اسلامی و دولت توسعه گردشگری است اظهار کرد: صنعت گردشگری در کنار صنعت خودرو و نفت از صنعت‌های پردرآمد در جهان است و اگر این صنعت در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد اثرگذاری زیادی خواهد داشت.

سلمانی درباره آمار استقبال کنندگان از راهیان نور گفت: در طول سال بیش از ۱۱ میلیون نفر-دوره در عرصه های مختلف اردویی بسیج مشارکت می کنند و در سال ۹۵ حدود ۱۰ و نیم میلیون نفر- دوره در این دوره ها شرکت کردند.

مسئول سازمان اردویی بسیج مستضعفین کشور، توسعه اردوگاههای شهرستانی را از برنامه های این سازمان عنوان و اظهار کرد: اگر این اردوگاه‌ها تجهیز شود می توان فعالیت‌ها گسترده تر شود و اکنون طبق برنامه ۴۰۰ اردوگاه شهرستانی و استانی باید توانمند شوند.

وی در پایان درباره برگزاری راهیان نور در مناطق مبارزه میرزا کوچک جنگلی نیز گفت: راهیان نور جنگل در بسیج مطرح شده است و ما باید آن را به گردشگری تعالی بخش سوق دهیم اما راهیان نور تقدس خاص خودش را دارد و ما در آن مردم را به مناطق درگیری مستقیم با دشمن خارجی و بیگانگان می بریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه