فعالیت ۸۹۰ آموزشگاه آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای در گیلان/ سهم ۲۵ درصد گیلان در المپیادهای جهانی

مدیرکل فنی‌و حرفه‌ای گیلان با اشاره به فعالیت ۸۹۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گیلان گفت: فنی‌ و حرفه‌ای گیلان سهم ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان ایرانی را در المپیادهای جهانی به خود اختصاص داده است.

فعالیت ۸۹۰ آموزشگاه آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای در گیلان/ سهم ۲۵ درصد گیلان در المپیادهای جهانی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، رسول شمشادی با اشاره به فعالیت ۳۵ مرکز فنی‌و حرفه‌ای در گیلان، اظهار کرد: در گیلان چهار مرکز خواهران و هشت مرکز ویژه بردارن فعال بوده و مابقی مراکز به صورت مشترک است.

وی با اشاره به آموزش ۴۰۰حرفه در ۳۰رشته مراکز فنی‌و حرفه‌ای گیلان، افزود: باید امسال شش میلیون و ۵۰۰هزار نفرساعت در بخش دولتی و در روستا‌ها، پادگان‌ها، ندامت‌گاه‌ها، مراکز فنی‌و حرفه‌ای، صنعت و تجارت آموزش فنی‌و حرفه‌ای برگزار شود.

مدیرکل فنی‌و حرفه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: آموزشگاه‌های آزاد استان نیز که زیر نظر این اداره‌کل فعال هستند باید تا پایان امسال ۲۰ میلیون نفرساعت دوره اموزشی برگزار کنند.

فعالیت ۸۹۰ آموزشگاه آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای در گیلان

شمشادی با اشاره به تحقق ۵۰درصدی برنامه‌های آموزشی فنی‌و حرفه‌ای امسال گفت: تمامی مراحل ثبت‌نام، آزمون‌ها، کارنامه و غیره تحت وب انجام می‌شود.

به گفته وی، ۲۵۰مربی رسمی و ۱۳۳مربی غیر رسمی و حق‌التدریسی با ۳۵ مرکز دولتی و ۸۹۰ مرکز آموزش فنی‌و حرفه‌ای آزاد گیلان همکاری دارند.

مدیرکل فنی‌و حرفه‌ای گیلان با اشاره به راه‌انداری رشته‌های آموزش عالی در فنی‌و حرفه‌ای گیلان، اظهار کرد: هشت رشته کاردانی و دو رشته کار‌شناسی جوش و بازرسی جوش در فنی‌و حرفه‌ای گیلان فعال است.

راه‌اندازی سازمان “ملی مهارت” ضرورت دارد

شمشادی با اشاره به فعالیت سه وزارت‌خانه در حوزه آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سازمان ملی مهارت ضرورت دارد.

به گفته وی، سازمان ملی مهات دارای ساختاری چابک و کوچک بوده و مسئولیت هماهنگی بین دستگاهی را در صورت تصویب برعهده می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به آموزش در حوزه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی گفت: گروه‌های هدف اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی را افراد شاغل، دانشجویان در حال تحصیل، کارجوی شهری و روستایی شامل می‌شوند.

۲۵درصد المپیادی‌های فنی گیلانی‌اند

وی با بیان اینکه دوهزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد گیلان در دوره‌های آموزشی فنی‌و حرفه‌ای گیلان شرکت کرده‌اند، گفت: تا پایان سال، بالغ بر ۱۵ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد گیلان زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

شمشادی به کسب مقام چهارمی تیم المپیاد ایران در مسابقات آلمان اشاره کرد و گفت: در این تیم ۱۱نفری سه گیلانی حضور داشتند و فنی‌و حرفه‌ای گیلان افتخار دارد تا عنوان کند که سهم ۲۵درصدی شرکت‌کنندگان ایرانی را در المپیادهای جهانی به خود اختصاص داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه