تاریخ شفاهی گیلان؛

استاندار گیلان سوار بر قاطر برای یک دیدار مردمی / واکنش استاندار به درخواست‌های متفاوت مردم

استاندار گیلان به همراه تعداد زیادی از مدیران کل استان سوار بر قاطر به اشکور مرکزی و دهستان شوئیل آمدند و با مردم دیدار کردند.

استاندار گیلان سوار بر قاطر برای یک دیدار مردمی / واکنش استاندار به درخواست‌های متفاوت مردم

به گزارش ۸دی، کانال تلگرامی شهید علی انصاری خاطره ای جالب از سفر تنها استاندار شهید ایران به دهستان بدون جاده شوئیل رحیم آباد رودسر به نقل از تقی غلامی دشتکی( اشکوری) منتشر کرده است:

در سال ۱۳۵۹ استاندار مکتبیِ گیلان شهید علی انصاری به همراه تعداد زیادی از مدیران کل و مسئولین منطقه با پای پیاده و در بعضی از جاها سوار بر قاطر به اشکور مرکزی و دهستان شوئیل آمدند تا مناطق محروم منطقه بازدید کنند.

در آن زمان مردم این دهستان به سختی و با پای پیاده رفت و آمد و از حیوانات باربر برای حمل مایحتاج روز مره زندگی استفاده می‌کردند.

مردم روستاهای منطقه وقتی از حضور استاندار مطلع شدند، در روستای شوئیل مرکز فعلی دهستان شوئیل جمع شده بودند.

شهید انصاری سخنرانی مبسوطی از موقعیت آن زمان کشور، استان و منطقه داشت، متعاقب آن درخواست‌های متفاوتی از نیازهای عمومی و شخصی مردم مطرح و یا طی درخواست به ایشان تحویل داده می شد.

در پایان سخنرانی، شهید انصاری به مردم گفت: نیازهای_بحق شما زیاد است، با توجه به وضعیت منطقه، یکی از نیاز های عمومی خودتان که در اولویت قرار دارد را مشخص کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.

در آن زمان مردم روستاهای منطقه حمام عمومی و یا خانگی نداشتند، وضعیت بهداشت در این زمینه نامناسب بود. به هر حال بعد از نظرخواهی، پیشنهاد احداث حمام عمومی در روستای شوئیل داده شد. شهید انصاری هم قول احداث آن را داد. در همان ایام مکان حمام در زمین زنده یاد حسین شهبازی شوئیلی مشخص شد.

بعد از یک هفته قول و مساعدت شهید انصاری، مصالح حمام از قبیل آجر، سیمان و… از طریق حمل آن به وسیله اسب و قاطر از گرمابدشت به شوئیل (حدود ۲۵ کیلومتر) انتقال داده شد.

حمام مذکور در کمترین زمان ممکن احداث و تا سالیان اخیر مورد استفاده اهالی روستاهای منطقه قرار گرفت.  شهید انصاری وعده خود به اهالی روستا را عملی کرد و آنها را معطل نگذاشت.

نکته: [دهستان شوئیل بخش رحیم آباد در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور ارتفاعات اشکور قرار گرفته است. این دهستان تا قبل از زلزله سال ۱۳۶۹ جاده نداشته و مرکز این دهستان که دارای ۵۶ روستا می باشد با شهر رحیم آباد حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.]

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه