قطعات بی‌کیفیت چینی در بسته‎بندی سایپا و ایران‌خودرو توسط وارداتچی‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی قطعات بی‌کیفیت را در بسته‌بندی سایپا یا ایران‌خودر قرار می‌دهد و روانه بازار می‌کنند که این یک نوع تقلب است.

به گزارش ۸دی، خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وارد کنندگان ما به‌علت بالا بودن قیمت، خودروهای با کیفیت چینی را وارد نمی‌کنند، گفت: برخی قطعات بی‌کیفیت را در بسته‌بندی سایپا یا ایران‌خودر قرار می‌دهد و روانه بازار می‌کنند که این یک نوع تقلب است.

ولی ملکی در خصوص سطح کیفی خودروها و قطعات چینی، اظهار داشت: نمی‌توان گفت تمام کالاهای چینی از کیفیت بالایی برخوردا نیست و معمولا کشور چین محصولات خود را در سه کیفیت متفاوت و سه قیمت متفاوت تولید می‌کند که برخی از کالاهی با کیفیت چینی نیز توسط واردکنندگان به ایران وارد شده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور چین در علوم مختلف پیشرفت‌های فراوانی داشته است، گفت: اکثر خودروهای معروف دنیا در کشور چین تولید و مونتاژ می‌شود اما وارد کنندگان ما به‌علت بالا بودن قیمت، خودروهای با کیفیت چینی را وارد نمی‌کنند و قطعات بی‌کیفیت را در بسته‌بندی سایپا یا ایران‌خودر قرار داده و روانه بازار می‌کنند که این یک نوع تقلب است.

ملکی با اشاره به اینکه نمی‌توان گفت هر کالایی در کشور چین تولید می‌شود کیفیت ندارد، اضافه کرد: ممکن است اگر نظارت‌های مناسب بر واردات کالاهای دیگر کشورها نیز وجود نداشته و یا ضعیف باشد اقلام بی‌کیفیت را وارد بازار کنند.

این نماینده مجلس درخصوص اینکه گفته می‌شود برخی خودروهای چینی وارد شده به کشور در چین به‌علت پایین بودن کیفیت حق تردد ندارند، اظهارداشت: تا کنون مطلب مورد مطالعه شدهای به دست من نرسیده و این یک امر بدیهی است که کالاها را بر اساس سفارش تولید می‌کنند.

ملکی با بیان اینکه نمی‌توان گفت خودروهای چینی در خود این کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، تصریح کرد: چین۱۶ برابر کشور ما جمعیت دارد که همگی از قدرت خرید بالایی برخوردار نیستند؛ پس به خودرو ارزان قیمت نیز نیاز دارند و در این کشور به علت جمعیت زیاد هزینه تولید بسیار پایین است.

وی افزود: مشکل ما عدم اعتماد به برندهای تولید داخل کشور است و متاسفانه ما مجبور شده‌ایم بر روی محصولات خود برند خارجی حک کنیم تا توان رقابت در بازار را داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی حال حاضر کشور در زمینه مصرف کالا خارج زدگی است، گفت: این یک نوع از خود‌ بی خود شدن است که این امر بازارهای تولید ملی را به نام دیگران ثبت می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه