ائتلاف عربی مانع از پرواز هواپیمای حامل خبرنگاران به یمن شد

ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان مانع پرواز هواپیمای سازمان ملل به سمت صنعا شد که حامل کارمندان امدادرسان بود. این ممانعت به دلیل حضور سه خبرنگار بین‌المللی در این هواپیما انجام شد.

به گزارش ۸دی، به نقل از خبرگزاری رویترز، حریم‌ هوایی یمن تحت کنترل ائتلاف عربی است و این ائتلاف می‌تواند مانع ورود هرگونه هواپیما به حریم هوایی یمن شود. به این ترتیب هر گونه پرواز به سمت یمن باید با اجازه قبلی این ائتلاف باشد.

منابع بخش پرواز اعلام کردند که ائتلاف عربی مانع از پرواز هواپیمای وابسته به سازمان ملل از جیبوتی به سمت فرودگاه صنعا شد و دلیل آن حضور سه خبرنگار شبکه “بی‌بی‌سی” بود.

احمد بن اسود، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن تاکید کرد: ائتلاف عربی مدعی شد که نمی‌تواند جان خبرنگاران را در مناطق تحت کنترل انصارالله تضمین کند و به خبرنگاران توصیه کرد که با پروازهای تجاری سفر کنند.

وی همچنین گفت: این اقدام ائتلاف تاسف‌بار است و مانع از ورود سه خبرنگار برای پوشش‌ اخبار یمن می‌شود که با یکی از بحران‌های انسانی بزرگ در جهان روبرو است. کمبود پوشش خبری همچنین باعث موانعی در مسیر تلاش‌هاش امدادرسانی برای جلب توجه جامعه جهانی و کشورهای اهداکننده می‌شود.

یک منبع در ائتلاف عربی نیز اعلام کرد که دولت یمن تنها طرف تام الاختیار جهت صدور ویزای افراد خارجی است و ورود آنها باید در چارچوب سفرهای تجاری از طریق فرودگاه عدن باشد که تحت کنترل دولت مستعفی یمن است.

این منبع تاکید کرد: سازمان ملل مسئول انتقال خبرنگاران به یمن نیست و تنها کسانی که فعالیت‌های این سازمان را پوشش می‌دهند، می‌توانند وارد یمن شوند. سازمان ملل باید جان خبرنگاران را تضمین و این اطمینان را حاصل کند که آنها فعالیت‌های دیگری انجام ندهند.

جنگ در یمن جان بیش از ده‌ها تن را گرفته و باعث آواره شدن بیش از سه میلیون تن شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه