قصد دولت برای معرفی افراد دوتابعیتی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه با تاکید بر لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت دوازدهم، گفت:نمایندگان ذره ای نسبت به کارآمدی بخش اقتصادی دولت دوازدهم کوتاه نمی آیند.

قصد دولت برای معرفی افراد دوتابعیتی

به گزارش ۸دی، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بر نقش تعامل دولت با مجلس در عملکرد موفق کابینه دوازدهم تاکید کرد و گفت: دولت اظهار می‌کند که رأی رئیس‌جمهور از رأی مردم است، بنابراین بدیهی است نمایندگان نیز با رأی مردم انتخاب می شوند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تعامل دولت و مجلس بر سر موضوعات مهم ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما اولویتی مهمتر از موضوعات اقتصادی وجود ندارد. خبرهایی از تثبیت بعضی از مدیران و وزرای اقتصادی و پیشنهادات بعضی از افراد که مقرر شده جایگزین شوند، شنیده می‌شود که ما را نسبت به وضعیت آینده کشور نگران می‌کند.
پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه نگرانی جدی از خبرهایی که از دولت در خصوص گزینه‌های پیشنهادی برای تیم اقتصادی شنیده می‌شود، وجود دارد، افزود:شنیده می شود، دولت تلاش دارد افرادی که در تیم اقتصادی ضعیف عمل کرده‌اند را حفظ کند و گزینه‌های پیشنهادی برای تغییرات نیز ضعیف‌تر و ناهماهنگ‌تر از مدیران قبلی هستند، بنابراین اگر این مسئولان به مجلس پیشنهاد داده شود قطعاً مجلس بر مواضع خود خواهد ایستاد.
پورابراهیمی با اشاره به جلسه رؤسای کمیسیون‌ها افزود: بنده به عنوان دبیر شورای هماهنگی اعلام می‌کنم که رؤسای کمیسیون‌ها متفق‌القول هستند که در خصوص وزرای اقتصادی برای تحولات اساسی با توجه به شاخص‌های مهمی که تعیین کرده‌اند، ذره‌ای کوتاه نمی آیند.
وی افزود: مجلس قطعاً نسبت به کابینه اقتصادی نظر خواهد داشت، البته انتخاب کابینه، نظر دولت است اما نظر دولت باید منتهی به انتخاب کابینه قوی شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص رایزنی دولت با فراکسیون امید ادامه داد: دولت با فراکسیون‌های امید، مستقلان و نمایندگان ولایی تعاملی نداشته و این فراکسیون‌ها از تعامل دولت راضی نیستند.
وی افزود: اظهارنظر اخیر آقای عارف در خصوص عدم مشورت با مجلس نشان می‌دهد که فراکسیون امید نیز از عدم تعامل دولت انتقاد دارد گلایه ما از دولت این است که چرا حتی با نمایندگان همراه خود نیز مشورت نمی‌کند.
پورابراهیمی با تاکید بر لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت دوازدهم،ادامه داد: نمایندگان اقتصادی مجلس به شکلی صاحب‌نظر بوده و با موضوعات کلان کشور درگیر هستند و در فراکسیون‌های مختلف حضور دارند، نسبت به عدم تعامل دولت گلایه داشته و ابراز نگرانی می‌کنند.
وی یادآور شد:اگر این مسیر استمرار یافته و تبدیل به تصمیم نهایی در خصوص وزرا شود، باید گفت اگر قرار باشد بخش اقتصادی ضعیف بسته شود چهار سال مسیر اقتصادی کشور به مسیری خواهد رفت که انتهای آن مشخص نیست.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با دکتر لاریجانی و رؤسای کمیسیون‌ها صحبت کردیم، جمع‌بندی این است که در خصوص تصمیم دولت برای معرفی وزرای اقتصادی، شاخص‌های مهم را که شامل سوابق اجرایی محکم و عملکرد اجرایی قابل قبول در دستگاه‌های قبلی، تخصص، پایبندی به انقلاب و ارزش‌های نظام است را مد نظر قرار دهیم.
وی ادامه داد: ما خبرهایی داریم که دولت قصد دارد افراد دوتابعیتی را برای وزارتخانه‌ها معرفی کند؛ این امر مایه نگرانی است کسی که زیر پرچم کشور دیگری سوگند یاد کرده است، چگونه می خواهد به نظام و انقلاب پایبند باشد.
این نمایند مردم در مجلس دهم، افزود: همچنین خبرهایی رسیده که افرادی که سال‌ها اقامت کشورهای دیگر را داشته و یا دارند، می خواهند برای کابینه معرفی شوند؛ این خبرها مایه نگرانی است. در کشور ما افراد انقلابی و ارزشی و کارآمد وجود دارد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:باید توجه کرد با توجه به اولویت های اقتصادی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ذره‌ای نسبت به کارآمدی بخش اقتصادی دولت کوتاه نمی آید.

انتهای پیام/

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه