سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت:

حجم تجارت بین ایران و روسیه بسیار کم است / تجارت ایران و روسیه تنها کالا به کالاست

سرکنسول روسیه در رشت گفت: حجم تجارت بین دو کشور به دو میلیون دلار رسیده است که برای دو کشور ایران و روسیه بسیار کم است.

حجم تجارت بین ایران و روسیه بسیار کم است / تجارت ایران و روسیه تنها کالا به کالاست

به گزارش ۸دی، کنستانتین الکسیف صبح امروز در بیست و چهارمین نشست تخصصی توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان اظهار داشت: روابط سیاسی بین ایران و روسیه امروز به سطح بسیار عالی رسیده است و اکنون هر دو طرف هم دیگر را یک دوست می دانند.

وی افزود: ایران و روسیه مواضع مشترکی دارند و در سیاست‌های خارجه امروز و حوادث خاورمیانه و مبارزه با داعش و تسلط غرب اهداف مشترک دو کشور مشترک است.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت ادامه داد: روسیه و ایران دست به دست یکدیدگر داده اند و رئوسای جمهور ما رفیق هستند و با سفر پوتین به تهران و بازدید روحانی در مسکو مذاکرات ثمربخشی را برای ادامه همکری‌ها داشتند.

کنستانتین الکسیف با بیان اینکه سطح همکاری های بین دو کشور مناسب نیست اظهار کرد: حجم تجارت بین دو کشور به دو میلیون دلار رسیده است که برای دو کشور ایران و روسیه بسیار کم است.

وی با بیان اینکه ایران سهم بالایی در بازار فرش و زعفران و تولیدات کشاورزی دارد گفت: الگویی که باید به آن اشاره کرد این است که تجارت بین دو کشور سنتی و معمولی است و تنها تبادل کالا به کالا برای دو کشور وجود دارد.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت افزود: باید حجم مبادلات ما بهتر شود و سرمایه گذاری و ایجاد تاسیسات مشترک در الگوهای مختلف داشته باشیم. باید از امکانات بخش خصوصی و منطقه آزاد استفاده کرد و از سوی دولت نیز از این امر پشتیبانی شود که یقینا نتایج خوبی را در بر خواهد داشت.

الکسیف با بیان اینکه باید اعتراف کرد تجار ما تجربه زیادی در تاسیس شرکت های تجاری ندارند و اگر دارند بسیار کم است ادامه داد: اگر به ایران مراجعه شود باید از تاسیس شرکت های کشاورزی ورود کنیم و از این طریق درآمدی را برای بین دو کشور فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای تکامل صنعت کشتی رانی و ایجاد زیرساخت های حمل نقل باید تلاش های بسیاری کرد گفت: از سوی ایران در صنعت گردشگری تمایلات زیادی در عرصه گردشگری وجود دارد و برای شهروندان ایرانی ۱۶ هزار ویزا صادر شده است.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با بیان اینکه در این نطق کوچک نمی توان به همه‌ی نکته‌ها و مسائل فی ما بین اشاره کرد افزود: واضح است که باید با همکاری ایران و روسیه روابط بین دو کشور را به تکامل برسانیم و این به نفع هر دو کشور است.

محمدعلی محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این نشست اظهار کرد: ایران و روسیه دو کشور همسایه هستند که ارتباط آنها ریشه در تاریخ کهن دارد.

وی با بیان اینکه روابط ایران با روسیه مطلوب است، افزود: قرن بیستم با انقلاب روسیه آغاز و با روسیه نیز پایان می یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و گیلان با بیان اینکه در روسیه همچون ایران بزرگانی حضور دارند، گفت: وجود فرهیختگان و اندیشمندان در حوزه های فرهنگ و ادب و همچنین تجارت بین دو کشور ضرورت ارتباط بین دو کشور را بیشتر می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه