نماینده مردم آستارا در گفتگو با 8دی:

ارائه تسهیلات ارزان قیمت یکی از راه های تقویت نوغانداری است/ فعالان اقتصادی جای پای خود را محکم نمی بینند

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه های تقویت نوغانداری ارائه تسهیلات ارزان قیمت است.

ارائه تسهیلات ارزان قیمت یکی از راه های تقویت نوغانداری است/ فعالان اقتصادی جای پای خود را محکم نمی بینند

ولی داداشی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه صنعت نوغانداری از صنعت های قدیمی در گیلان است، اظهار داشت: صنعت نوغانداری در گیلان می‌تواند موجب شکوفایی و توسعه در اشتغال، رونق اقتصادی و باعث امید در بین کسانی که جویای کار هستند بشود.

وی با بیان اینکه امروزه ارگان های دولتی استخدام های محدودی دارند، افزود: دولت مستقیما نمی‌تواند اشتغال‌زایی کند اما می‌تواند به صورت غیرمسقیم شرایطی را برای ایجاد اشتغال فراهم آورد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت از کشاورزی گرفته تا ایجاد مشاغل در حوزه صنعت و گردشگری می‌تواند شغل برای افراد جویای کار ایجاد و حمایت کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوغانداری باید مورد حمایت جدی قرار بگیرد، افزود: پرداختن به نوغانداری یکی از راه های ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار است.

داداشی با بیان اینکه استاندار گیلان چندین بار توجه به صنعت نوغانداری را تذکر داده‌اند و پیگیر احیای و توسعه صنعت نوغانداری در گیلان است، خاطرنشان کرد: استاندار گیلانی است و دید وسیعی نسبت به توسعه صنعت نوغان در گیلان دارد.

وی با بیان اینکه صنعت نوغانداری باید تقویت شود، گفت: یکی از راه‌های تقویت نوغانداری ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای نوغانداران است.

نماینده مردم آستارا در خانه ملت افزود: نوغانداران همچون سایر فعالان در حوزه کشاورزی تسهیلاتی که دریافت می کنند تسهیلات گران قیمت است که به صورت کلی باید حل شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس مشکلات صنعت نوغانداری با صنعت صیادی در شمال کشور را مشابه هم دانست و خاطرنشان کرد: برخی از بانک‌ها ورود کردند و به کسانی که در عرصه پرورش ماهی از جمله ماهی در قفس فعالیت می‌کنند وام‌هایی با سود ۹ درصد ارائه می‌کنند.

داداشی با بیان اینکه باید با پیگیری نمایندگان، استاندار و سایر مسئولان در نوغانداری تسهیلات ارزان قیمت نظیر وام‌های با سود ۹ درصد به نوغانداران ارائه شود، تصریح کرد: باید کمی از سود این نوع تسهیلات را دولت متقبل شود تا نوغاندار بتواند صنعت نوغانداری را پایدار و ثابت قدم کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه همه ی فعالان اقتصادی امروز جای پای خود را محکم نمی بینند، گفت: چون فعالان اقتصادی پشتوانه اقتصادی و بعضا سیاسی و اجتماعی ندارند، جای پای خود را محکم نمی بینندکه از این رو نیازمند حمایت همه جانبه از سوی مسئولان کشور هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه