با حضور استاندار گیلان؛

عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع تجاری و تفریحی شمال کشور در گیلان آغاز شد + تصاویر

عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع تجاری و تفریحی شمال کشور ظهر امروز در خمام رشت با حضور استاندار گیلان آغاز شد.

عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع تجاری و تفریحی شمال کشور در گیلان آغاز شد + تصاویر

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در مراسم  آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع تجاری وتفریحی شمال کشور در خمام  رشت اظهار داشت: گیلان جزء استان‌هایی است که ۴ سال متوالی رتبه اول در فضای کسب و کار در کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول در هر دوره‌ای پیش از آغاز به کار دولت جدید سستی در بخش‌های مختلف دیده می‌شود، گفت: در استان گیلان در روزهای پایانی کار دولت یازدهم، فضای صنعت و تجارت استان را با تعامل بین مدیران و دستگاه‌های مختلف، فعال و پویا نگه داشتیم.

دکتر نجفی با اشاره به کاهش بیکاری در دولت یازدهم ابراز داشت: اشتغال یکی از معضلات و مسائل مهم مربوط به جوانان است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، در دولت یازدهم فضای کسب و کار مناسبی ایجاد شده و روبه پیشرفت است.

استاندار گیلان ادامه داد: برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه آن برنامه های مختلفی ارائه کردیم؛ بارها مدیران  ارشد کشوری را به استان دعوت کردیم و هفته آتی نیز سفر مهم دکتر نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان را در خصوص اشتغال خواهیم داشت.

نماینده دولت در استان گیلان تصریح کرد: استان گیلان همواره در بخش تجاری، گردشگری، صنعت و سایر بخش‌ها قابلیت جذب و همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را دارد.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار در پروژه مجتمع تجاری و تفریحی سیتادیوم گفت: حضور سرمایه‌گذار در پروژه‌های خصوصی مسئله بسیار مهمی است و با توجه به این‌که این پروره قابلیت جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را دارد، سرمایه‌گذاران به‌طور جدی وارد عمل شوند.

استاندار گیلان افزود: تمام وقت ما در اختیار سرمایه گذاران است و از حضورشان استقبال می کنیم؛ سال ۹۶ هم بر همین اساس گام برداشته ایم.

نجفی با تاکید بر سرعت عمل در انجام پروژه تجاری و تفریحی سیتادیوم گفت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برای جلوگیری از مشکلات احتمالی به‌صورت هفتگی گزارشی از عملکرد پروژه ارائه دهد تا در صورت نیاز از طریق صندوق و سایر منابع مشکلات را برطرف ساخته و باعث تشویق و جذب سایر سرمایه‌گذاران شویم.

وی هدف از اجرای پروژه مذکور را ایجاد فضایی صمیمی و پرنشاط برای سرگرمی مردم و فضایی امن برای مسافرین برشمرد و گفت : انشاء ا… با سرمایه گذاری در این بخش به زودی زمینه را برای جذب نیروی کار و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه فراهم می کند.

نماینده دولت در استان گیلان با اشاره به تاخیر در بهره برداری از برخی پروژه ها ابراز داشت: گاهی افتتاح برخی از پروژه‌های دولتی به‌دلیل کمبود اعتبارات و یا کمبود مواد اولیه دچار تاخیر می‌شود و این به‌معنای فریب مردم نیست؛ همه کسانی که قول دادند با عشق قول دادند؛ ما به جد پای کار هستیم تا کاری به تعویق نیافتد.

عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع تفریحی – تجاری شمال کشور در حومه روستای اشکیک بخش خمام از توابع شهرستان رشت با حضور استاندار گیلان، یدالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، و جمعی از مدیران استان آغاز شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان روز سه شنبه در آیین آغاز ساخت این مجتمع تجاری و تفریحی اظهار داشت: پروژه سیتادیوم در زمینی به مساحت پنج هکتار و با زیربنای حدود ۸۴ هزار مترمربع طراحی شده است.
علی منتظری با بیان اینکه طراحی این پروژه به عهده گروه طراح و معمار YAP ، از معروفترین طراحان تجاری اروپایی بوده است، افزود:طراحی سیتادیوم نیز بر اساس آخرین روش های ساخت مجتمع های تجاری جهانی و طبق آخرین استانداردهای روز دنیا صورت گرفته به طوری که توانسته استانداردهای لازم برای برندهای معتبر را تأمین کند.

وی اظهار کرد: هر طبقه از این مجتمع تجاری- تفریحی، حدود ۲۱ هزار متر مربع فضای ناخالص تجاری دارد که برای رفاه و استراحت مخاطبان طراحی شده است.

به گفته منتظری؛ در هر طبقه چهار رستوران و کافی شاپ برای رفاه حال استفاده کنندگان و افزایش سرزندگی محیط و تبدیل شدن به مقصدی برای گردشگری طراحی شده است.

وی در تشریح امکانات دیگر این مجتمع تجاری – تفریحی افزود: در طبقه آخر، فضای بازی کودکان به صورت استاندارد و با داشتن مساحت کافی و مناسب، کتابفروشی و با داشتن فضای لازم برای مطالعه و فضای فودکورت با رعایت تمامی استانداردهای ساخت یک فضای مدرن پیش بینی شده است.

منتظری یاداور شد: مساحت چشمگیری برای ساخت سینما نیزپیش بینی شده که پس از ارزیابی ها و تحقیقات دقیق تر بازار ،راجع به محبوبیت این فضا در شهر، قادر خواهیم بود تا استانداردترین سالن های سینما را در منطقه داشته باشیم.

وی مدت زمان اجرای این پروژه را ۲۴ ماه عنوان و بیان کرد: این پروژه بزرگترین مجتمع تجاری- تفریحی شمال کشور خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، میزان سرمایه گذاری برای این پروژه را ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: در فاز اول این پروژه ۵۰۰ نفر بطور مستقیم اشتغالزایی می شود.

در حال تکمیل ….

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه