رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ماسال:

از حساسیت بجای امام‌جمعه تشکر می‌کنم/نظارت بر مسافر کاشانه ها بر عهده یک شرکت غیربومی و غیرپاسخگوست

رئیس میراث فرهنگی ماسال گفت: برای نظارت کامل بر مسافر کاشانه ها مشکلاتی داریم چرا که زیر نظر یک شرکت خصوصی است.

از حساسیت بجای امام‌جمعه تشکر می‌کنم/نظارت بر مسافر کاشانه ها بر عهده یک شرکت غیربومی و غیرپاسخگوست

به گزارش ۸دی، مجید کوهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماسال در گفتگو با ماسال نیوز با اشاره به خطبه های نماز جمعه این هفته ماسال گفت:  از نظرات مثبت و حساسیت ویژه امام جمعه شهرستان تشکر می‌کنم. قطعا نکته سنجی، ریز بینی و انتقادات بجا در خصوص وضعیت گردشگری شهرستان از سوی ایشان می‌تواند راهگشای بسیاری از امور باشد.

کوهی در زمینه نظارت بر مسافر کاشانه های شهرستان اظهار داشت: بنده شخصا در زمینه بازدیدها و نظارت اقدامات گسترده ای را با همراهی اتاق اصناف و پلیس اماکن شهرستان و همراهی مسئول ستاد اقامه نماز حاج آقای رمضانی داشته اما برای نظارت کامل بر مسافر کاشانه ها مشکلاتی داریم چرا که این مسافر کاشانه ها زیر نظر یک شرکت خصوصی به نام تامین نیاز مسافر کاشانه های قلعه رودخانه پیه پس است. البته این مشکل در تمامی شهرستان های استان بواسطه ورود بخش خصوصی دیده می شود.

وی افزود: این شرکت خصوصی کلیه امورات همچون صدور مجوز و نظارت بر مسافرکاشانه های ۷ شهرستان گیلان را بر عهده دارد و به علت استقرار در فومن عملا کار خاصی در شهرستان ها نمی کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماسال با اشاره به تلاش ها برای خروج مسافرکاشانه های این شهرستان از نظارت این شرکت گفت: در این زمینه راسا پیگیری های جدی در سطح شهرستان و استان داشته ام. نماینده محترم شهرستان حاج آقای شکری هم با عنایت به این موضوع نامه نگاری هایی برای تسهیل در امورات داشته اند. حتی جناب آقای شکوهی مدیر کل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی کشور در نامه ای به اداره کل میراث استان دستور رسیدگی به این موضوع را داده اند. اما تاکنون موفق نشده ایم.

 

کوهی خاطر نشان کرد: متاسفانه همانطور که امام جمعه محترم می فرمایند این شرکت نظارتی بر مسافر کاشانه ها انجام نمی دهد و تا زمانی که بحث نظارت بر عهده بخش خصوصی غیربومی غیرپاسخگو باشد اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت.

وی در تشریح وظایف بخش خصوصی در این حوزه گفت: صدور هر پروانه مسافرکاشانه حدود دو میلیون تومان هزینه دارد. این شرکت می بایست از محل درآمدی که از این راه کسب شده کیوسک های نگهبانی بزند و لیست مسافران را دقیقا جمع آوری و به اداره اماکن و میراث فرهنگی اعلام کنند. چنین کاری وظیفه شخص بنده نیست.

رئیس اداره گردشگری ماسال ادامه داد: برای آموزش متصدیان این مسافرکاشانه ها از هر کدام قریب به ۲۰۰ هزار تومان دریافت شده اما در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است. لذا موضوع تغییر متصدی بخش خصوصی به یک شرکت بومی و دغدغه مند در دستور کار است.

کوهی افزود: پیمانکار فعلی سالانه میلیون ها تومان از این طریق از شهرستان خارج کرده و هیچگونه خدمات خاصی به شهروندان ارائه نداده است و تنها به یک دفتر اطلاع رسانی در ورودی شهر بسنده کرده است. پیگیر هستیم تا با بازپس گیری این امتیاز برای جوانان بیکار و تحصیل کرده بومی منطقه، علاوه بر حل مشکلات نظارتی و اخلاقی، گامی در جهت افزایش اشتغالزایی شهرستان برداریم.

وی خاطر نشان کرد: ما چند ماه پیش لیست تمام متخلفانی که مسافر غیرقانونی می گرفتند را با نام، محل و مشخصات دقیق به پلیس اماکن شهرستان تحویل دادیم تا اقدامات بعدی توسط این عزیزان در صورت صلاحدید و با دستور دادستانی و قوه محترم قضائیه صورت بگیرد. طبیعتا میراث فرهنگی حق قضایی برای ورود به اماکن و برخورد قهرآمیز ندارد. اما ما بر حسب وظیفه ذاتی لیستمان را داده ایم.

رئیس میراث فرهنگی ماسال افزود: با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ایجاد فضاهای مناسب برای ایجاد اشتغال را در دستور کار قرار داده  و با راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی، جذب سرمایه گذار بومی و پیگیری راهکارهای دیگر در جهت افزایش اشتغالزایی در ماسال و شاندرمن تلاش می کنیم تا زیرساخت‌ها به نحو شایسته ای آماده و به بهره برداری برسد.

 

وی افزود: بسیاری از همشهریان می پرسند چرا خودروی این اداره قدیمی و مستهلک است. مردم عزیز ماسال بدانند این اداره خودروی سازمانی ندارد و خودرویی که ساعت ها حتی خارج از ساعات اداری با آن پیگیر امور مردم هستم کاملا شخصی است. اداره میراث فرهنگی شهرستان در مجموع تنها یک کارمند دارد و طبیعتا از این اداره در حد همین بضاعت انتظار فعالیت های عملیاتی می رود.

 

کوهی در پایان گفت: اینک بخشی کوچک از نامه نگاری‌ها و مدارک را در اختیار رسانه ها قرار می‌دهم و مجموعه کامل مدارک، اسناد و نامه نگاری های صورت گرفته از سوی این اداره برای کنترل وضعیت را در اسرع وقت حضورا به  محضر امام جمعه محترم تقدیم خواهم کرد. مردم هم بدانند ما نسبت به این موضوع بی اهمیت نیستیم و  انتقادات را با جان و دل پذیرا خواهیم بود. از امام جمعه محترم مجددا تشکر می‌کنم و امیدواریم همچنان ما را در جهت ترویج و گسترش گردشگری حلال یاری نموده و از نفوذ استانی خود برای بازپس گیری پیمانکاری مسافرکاشانه های شهرستان به جوانان بومی استفاده نمایند.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه