سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:

اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر قاچاقچیان و حاملین مواد مخدر را جری‌تر می‌کند

داداشی گفت: رأی مثبت نمایندگان مردم در خانه ملت به اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، باعث جری شدن قاچاقچیان شده است.

اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر قاچاقچیان و حاملین مواد مخدر را جری‌تر می‌کند

به گزارش ۸دی، ولی داداشی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه عدم موفقیت در اجرای قوانین به‌ویژه در اجرای قانون مبارزه با مواد مخدر فقط به خود قانون برنمی‌گردد، اظهار کرد: دستگاه‌های حاکمیتی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در بحث مبارزه با مواد مخدر خوب عمل نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه رأی مثبت نمایندگان مردم در خانه ملت به اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر باعث جری شدن قاچاقچیان و حاملین مواد مخدر می‌شود، تصریح کرد: اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خانواده‌هایی که در معرض آسیب جدی مواد مخدر قرار دارند ضربه بزرگی وارد می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده قاچاقچیان اصلی و بین‌المللی مواد مخدر در کشورهای همسایه نظیر افغانستان حضور دارند، گفت: قاچاقچیان اصلی و بین‌المللی خارج از مرزهای کشور بحث قاچاق مواد مخدر را مدیریت می‌کنند و ما به آن‌ها دسترسی نداریم.

داداشی با تأکید براینکه با این قانون جدید در بحث مبارزه با مواد مخدر، خرمن سبز خانواده‌ها به حراج گذاشته و به آتش کشیده می‌شود، بیان کرد: تعداد قربانیان مواد مخدر نسبت به تعداد افرادی که به دلیل قاچاق مواد مخدر اعدام ‌شده‌اند ۱۰۰ به یک بوده و این اختلاف به‌ هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه امروز در مجلس به همت تعدادی از نمایندگان موافق، حمل پنج کیلو مواد مخدر به ۱۰۰ کیلو تبدیل شده که با این اصلاحیه جدید، فقط حاملین ۱۰۰ کیلو مواد مخدر اعدام می‌شوند، گفت: پیش از تصویب این اصلاحیه، خیلی‌ها در کشور به خاطر ترس از اعدام از حمل پنج کیلو مواد مخدر اجتناب می‌کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه