عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با 8دی:

آمریکا به همه‌ی تعهدات خود در برجام پشت پا زد/ با برجام دو سال کشور معطل و متوقف ماند

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به توقف و معطلی دو ساله ایران در برجام و نقض‌های مکرر طرف آمریکایی در آن گفت: ایران باید قاطعانه و با جدیت تمام پاسخ بدعهدی‌های آمریکا و کشورهای اروپایی را بدهد.

آمریکا به همه‌ی تعهدات خود در برجام پشت پا زد/ با برجام دو سال کشور معطل و متوقف ماند

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، نقض عهدهای مکرر آمریکا در برجام را بیانگر بی اعتمادی افکار عمومی جهان نسبت به استکبار جهانی برشمرد و اظهار داشت: دنیا و کشورهای جهان و همچنین مردم آزاده متوجه شدند که استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیست بین الملل مورد اعتماد نیستند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی هیچ وقت به عهد خود وفا نمی کند، افزود: آمریکایی‌ها با ایران اسلامی رفتار دوگانه داشتند و پای میز مذاکره نشستند و تعهداتی دادند اما به تعهدات خود عمل نکردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای دارای انرژی هسته‌ای نیز به آمریکا اعتماد نمی‌کنند، گفت: کشورهای دنیا همچون کره شمالی که هسته‌ای هم هستند به هیچ وجه به مجامع بین‌المللی به ویژه شورای امنیت و کشورهای آمریکایی و اروپایی که پای میز مذاکره نشستند اعتماد ندارند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما NPT را امضاء کرده بودیم اما با فشارهایی که بر ما وارد آوردند ما در مذاکرات حاضر شدیم و تعهداتی دادیم و سپس به آن عمل کردیم اما از آن طرف با بدعهدی آمریکا و کشورهای اروپایی مواجه شدیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران باید مواضع جدی و قاطع تری پاسخ بدعهدی آمریکا را بدهد، تصریح کرد: ما می‌توانستیم در زمینه برجام هوشمندانه‌تر عمل کنیم و آنچه که حق ما بوده آنها را نقض و چک امضاء شده را به موقع نقد کنیم اما متاسفانه نشد و در اینجا آمریکا به همه‌ی آن چیزی که تعهد داده بود پشت پا زد.

عباسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف در حال توجیه کردن رفتارشان هستند، گفت: رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز اصلا مورد اعتماد نیست و من معتقدم که باید آنچه که حق ما است را در مجامع و محاکم بین المللی مطرح کنیم تا بتوانیم حق خود را بگیریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به توقف و معطلی دو ساله ایران پس از برجام اشاره کرد و گفت: ما فکر می‌کردیم کشورهایی که در گروه ۵+۱ و سایر کشورهای وابسته به آنها از نظر روابط اقتصادی و تجاری با کشور ما با حسن نیت رفتار خواهند کرد اما متاسفانه شاهد بداخلاقی و بدرفتاری آنها بوده‌ایم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا خاطرنشان کرد: کماکان آمریکا شیطنت خود را ادامه می‌دهد و به فرموده امام خمینی(ره) آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه