فرماندار ماسال خبر داد:

۱۰ روستای بخش مرکزی ماسال فاقد آب شرب بهداشتی هستند

فرماندار ماسال با تأکید بر ضرورت اقدامات هدفمند در حوزه آبرسانی روستایی گفت: ۱۰ روستا در بخش مرکزی ماسال از نعمت آب شرب بهداشتی بی بهره اند.

۱۰ روستای بخش مرکزی ماسال فاقد آب شرب بهداشتی هستند

به گزارش ۸دی، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ماسال، محمود قاسم نژاد اظهار کرد: در طول این چند سال با افتتاح مجتمع آبرسانی گرمخونی، افتتاح پروژه آبرسانی به پنج روستای بخش شاندرمن آبرسانی به برخی دیگر از روستاها، ‌در مجموع ۲۵ روستای شهرستان از نعمت آب برخوردار شدند که حدود یک چهارم روستاهای شهرستان را شامل می شود.

وی ادامه داد: همچنان در حوزه آب روستایی نیازمند کار و تلاش بیشتری هستیم،‌ چرا که به لحاظ تعداد روستاها ۸۰ درصد روستاهای شهرستان از نعمت آب برخوردارند اما بر حسب نسبت جمعیت

برخوردار، ۶۸ درصد مردم روستاهای شهرستان دارای آب شرب بهداشتی و سالم هستند.

قاسم نژاد افزود: در بخش مرکزی ۱۰ روستا فاقد آب شرب بهداشتی هستند که برای آبرسانی به این روستاها هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و همچنین سه روستا در بخش شاندرمن نیز از نعمت آب بی بهره اند که طبق برآوردها برای آبرسانی به این روستاها نیز یک میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی فرسودگی شبکه های آبرسانی و افت فشار آب به ویژه در فصل تابستان را از دیگر مسائل پیش روی آب روستایی دانست و خاطرنشان کرد: در مجموع سه هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی در شهرستان با مشکل کم آبی مواجه هستند که دلیل عمده آن فرسودگی شبکه آبرسانی است که حل این مشکل نیز نیازمند اعتبارات ویژه است.

فرماندار ماسال با اشاره به مشکلات عمده فقدان آب شرب بهداشتی در روستای خانقاهبر و دوله ملال، با وجود فاصله کم این روستاها از حوزه شهر، اظهار کرد: با توجه به محدود بودن اعتبار کمیته

برنامه ریزی و حجم اعتبار مورد نیاز پروژه آبرسانی به این روستاها، نیاز است از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نسبت به تامین مالی آن اقدام شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه