روز گذشته؛

شعار خودکفایی گندم روحانی هم بر باد رفت / نخستین محموله گندم روسیه در بندر تجاری آستارا تخلیه شد

برای نخستین بار در بندر تجاری آستارا، محموله گندم از طریق روسیه وارد جمهوری اسلامی ایران شد.

شعار خودکفایی گندم روحانی هم بر باد رفت / نخستین محموله گندم روسیه در بندر تجاری آستارا تخلیه شد

به گزارش ۸دی، رئیس اداره بنادر و دریانوردی شهرستان مرزی بندر آستارا ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تخلیه نخستین محموله غلات در این بندر تجاری اظهار کرد:
نخستین محموله گندم وارداتی از کشور روسیه به میزان سه هزار و ۲۰۰ تن در بندر تجاری آستارا توسط بخش خصوصی تخلیه شد.

سید محمود میرنبیلی با بیان اینکه محموله این کشتی گندم از نوع خوراکی بوده است، افزود: گندم های خوراکی با رعایت کامل قوانین بهداشتی و بندری در انبار سرپوشیده این بندر تخلیه شدند.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی آستارا ابراز امیدواری کرد با صدور کد فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا شاهد توسعه روزافزون این بندر خواهیم بود.

وی نزدیکی بندر مرزی  آستارا به بندر باکو، بندر آستراخان، ماخاچ‌کالا و اولیا را از ویژگی‌های ممتاز بندر تجاری آستارا عنوان کرد.

میر نبیلی با بیان اینکه آستارا به دلیل نزدیکی به کشورهای ارمنستان، ترکیه و عراق در بخش ترانزیت مواد نفتی، غلات و کالای عمومی نقش مهمی دارد، افزود: کالاهایی از قبیل سنگ های تزئینی، سنگ کلینگر، انواع چوب، MDF خام، سنگ های تزئینی، تخته نراد، کربنات کلسیم، انواع سیمان، دی اکسید تیتانیوم، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی، شمش آهن، رول آهن، گچ ساختمانی، انواع پلی‌اتیلن، نمک صنعتی، فتالیک و مشتقات،PVC  و مشتقات آن و سنگ گرانیت، به واسطه این بندر مهم تجاری شمال کشور بین کشورهای حاشیه دریای خزر، تخلیه و یا بارگیری شده است.

پست دوم اسکله بندر چند منظوره آستارا در شهریور ماه ۱۳۹۵ با حضور استاندار گیلان و مدیرکل بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

عملیات احداث این بندر در فروردین ماه سال ۱۳۸۸ توسط شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه آغاز شد و فاز نخست آن در فروردین ماه ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید.

عکس: مهدی حسین نژادی

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه