آیت‌الله قربانی:

لزوم دوری روحانیت از جریان های سیاسی/ حمایت روحانیان از فرد خاص سبب کاهش اعتبار علما می شود

آیت الله قربانی گفت: حمایت روحانیان از فرد خاص سبب کاهش اعتبار علما در سطح آحاد جامعه و کاهش جمعیت نماز جمعه می‌شود.

لزوم دوری روحانیت از جریان های سیاسی/ حمایت روحانیان از فرد خاص سبب کاهش اعتبار علما می شود

به گزارش ۸دی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر یکشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اجرای برخی برنامه ها برای رسیدن به آرمان های نظام اسلامی ضروری است.

وی با اشاره به تخریب مسئولان نظام توسط برخی، افزود: متاسفانه برخی تخریب مسئولان را وظیفه شرعی خود می دانند عملی که سبب تضعیف روحیه مسئولان و خدمتگذاران نظام می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به گردهمایی بزرگ علما، روحانیان و ائمه جمعه استان قبل از ماه مبارک رمضان سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین تأکیدات در این گردهمایی دوری ائمه جامعات و روحانیان از هر جریان سیاسی بود.

 

 

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی بدون طرفداری از فرد خاص، خاطرنشان کرد:حمایت روحانیان از فرد خاص سبب کاهش اعتبار علما در سطح آحاد جامعه و همچنین کاهش جمعیت در نمازهای جمعه می‌شود.

آیت الله قربانی با تأکید برضرورت حفظ وحدت در سطح جامعه، تصریح کرد: بعداز انتخاب رئیس جمهوری اکنون وقت همدلی و همکاری برای رسیدگی به امور جامعه و رفع مشکلات مردم است.

وی با اشاره به حضور ۸۰ هزار نفر روحانی در قم و نبود روحانی در برخی از مناطق کشور، افزود: مردم ارتباط خوبی با علما و روحانیان دارند و معتقد هستند که برخی از نابسامانی ها با حضور علما و روحانیان حل می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انجام امور فرهنگی و علمی از نکته‌هایی است که روحانیان باید به آن بپردازند، گفت: دشمنان شبهات بسیاری را در جامعه مطرح کردند و روحانیان باید پاسخگوی این مسائل باشند.

وی به برخی از تألیفات خود در حوزه پاسخگویی به شهبات اشاره کرد و یادآورشد: پاسخ به شبهات دینی از وظایف استادان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای به‌دنبال از بین بردن اعتقاد مردم هستند، تأکید کرد: اگر جامعه با فرهنگ اسلام ناب آشنا باشد، دین حفظ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به همه مسائل دید سیاسی داشته باشیم، اظهار کرد: انگیزه دینی مردم در جامعه باید حفظ شود بنابراین آشنایی مردم با دین حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان روستاها را سنگر دینداری دانست و تصریح کرد: مردم در جامعه به‌ویژه در روستاها باید احساس کنند بی‌پناه نیستند و این امر وظیفه روحانیان را سنگین‌تر کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
saman
صحبتهای ایشون بر خلاف منویات حضرت امام ره هست واقعا ار کسی نماینده ولی فقیه در استان هست بعید هست که همچین صحبتهایی رو کرده باشند.این هم شد مانند ماجرای رئیس دفتر سابق شان
در حاشیه