رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور در شفت:

اولویت احیاء صنعت ابریشم “افزایش تولید تخم نوغان” است/ تولید ۳۰ هزار جعبه تخم نوغان در کشور

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: مهم‌ترین اولویت مرکز توسعه نوغان کشور احیاء صنعت نوغان و افزایش تولید تخم نوغان است.

اولویت احیاء صنعت ابریشم “افزایش تولید تخم نوغان” است/ تولید ۳۰ هزار جعبه تخم نوغان در کشور

به گزارش ۸دی، علی‌اصغر داداش‌پور ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات نوغان کشور در روستای راسته‌کنار این شهرستان، با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۲۰ استان کشور توزیع تخم نوغان صورت می‌گیرد اظهار داشت: امروزه خوشبختانه در صنعت نوغان بعد از ۱۵ سال افول، شاهد رشد و توسعه هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات سال‌های اخیر در صتعت نوغان که شاهد آن هستیم افزایش قیمت خرید آن از ۱۱ هزارتومان به ۱۸ هزار تومان است گفت: البته میزان قیمت در سال ۹۶ به ۲۵ هزار تومان رسید که نیاز است بخش خصوصی را برای توسعه صنعت نوغان وارد کار کنیم.

رئیس مرکز نوغانداری کشور با تاکید بر اینکه برای تامین نهاده مورد نیاز کشور باید تولید افزایش یابد تصریح کرد: سال گذشته ۳۰ هزار جعبه تخم نوغان تولید شد و البته مرکز توسعه نوغان کشور تمام تلاش خود را برای رساندن این تولید به ۴۰ هزار جعبه در سال آینده انجام می‌دهد.

داداش‌پور یکی از ارکان افزایش تولید را توزیع بذر مطلوب به تولیدکنندگان دانست و اظهار داشت: امسال ۲۸ هزار جعبه تخم نوغان برای توزیع در نظر گرفته شده که در حال حاضر ۴۲ هزار ۷۰۰ جعبه اعلام نیاز شده است.

وی افزود: مجوز راه اندازی صندوق حمایت از نوغانداران در کشور، در ماده ۱۲ اموال مازادی وجود دارد که می‌تواند سرمایه اولیه این صندوق را تامین کند و مهم‌ترین اولویت مرکز توسعه نوغان کشور احیای صنعت نوغان و افزایش تولید تخم نوغان است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه