۶۶ کارگاه اشتغال در زندان‌های استان گیلان فعال شد

مدیرکل امور زندان‌های استان گیلان با بیان اینکه ۶۶ کارگاه اشتغال در زندان‌های استان گیلان وجود دارد، گفت: زندانیان استان گیلان در قالب کارگاه‌های طرح اشتغالزایی بیش از ۴ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

۶۶ کارگاه اشتغال در زندان‌های استان گیلان فعال شد

به گزارش ۸دی، سید حمید حسینی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه آموزش و اشتغال راهکاری مناسب برای کاهش آسیب‌های ناشی از حبس و زندان است و عاملی برای کسب درآمد زندانیان محسوب می‌شود اظهار داشت: طرح ایجاد کار و اشتغال در زندان از چند سال گذشته در زندان‌های استان گیلان اجرا شده است.

وی از راه‌اندازی ۶۶ کارگاه در زندان‌های سطح استان گیلان خبر داد و افزود: بیش از ۲ هزار نفر زندانی در کارگاه‌های اشتغال زندان‌های سطح استان مشغول به‌کار هستند و از این راه کسب درآمد می‌کنند.

مدیرکل امور زندان‌های استان گیلان با تاکید بر اینکه اشتغال ایجاد شده در زندان‌های استان گیلان به‌طور کامل مولد است، خاطرنشان کرد: محصولات تولید شده در این کارگاه‌ها به‌فروش می‌رسد و سود حاصل از درآمد آن به زندانیان پرداخت شده و یک عامل برای کسب درآمد زندانیان محسوب می‌شود.

حسینی با بیان اینکه این اقدام سبب می‌شود زندانیان علاوه بر کسب درآمد برای خود، برای خانواده خود تامین معیشت کنند، گفت: اداره کل امور زندان‌های استان گیلان پس از آزادی زندانیان در راستای ایجاد شغل، افراد را به طرح‌های اشتغالزایی نهادهای مختلف معرفی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام در راستای کم کردن مشکلات زندانیان و کاهش بزهکاری در جامعه تاثیر مستقیم بر سلامت جامعه دارد، خاطرنشان کرد: زندانیان استان گیلان از ابتدای سال گذشته تاکنون در قالب کارگاه‌های طرح  اشتغالزایی بیش از ۴ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه