۵۶ درصد تصادفات استان گیلان در راه‌های روستایی رخ می‌دهد

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان در تلفات عابران پیاده رتبه چهارم کشور را دارد گفت: ۵۶ درصد تصادفات استان گیلان در راه‌های روستایی رخ می‌دهد.

۵۶ درصد تصادفات استان گیلان در راه‌های روستایی رخ می‌دهد

به گزارش ۸دی، سرهنگ حسین محمدپور ظهر امروز در همایش تخصصی انتظامی دهیاران استان گیلان در سالن شهدای ناجا در رشت اظهار داشت: پلیس راه استان گیلان در چند سال گذشته اقدامات ویژه‌ای را در راستای کاهش تصادفات انجام داده است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان کمتر از یک درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است افزود: استان گیلان با ۱۶ شهرستان، ۵۲ شهر، ۴۳ روستا و ۱۰۹ دهستان سالانه میزبان حجم وسیعی از مسافران است.

محمدپور با تاکید بر اینکه ۸ هزار و ۸۵۰ کیلومتر از راه‌های استان گیلان را راه روستایی تشکیل می‌دهد بیان کرد: استان گیلان ۵۳ کیلومتر آزاد راه، ۳۳۶ کیلومتر بزرگراه و هزار و ۱۱۵ کیلومتر راه فرعی دارد.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان از نظر تراکم جمعیت جایگاه سوم کشور را دارد تاکید کرد: استان گیلان با ۲.۵ میلیون نفر جمعیت ساکن همواره در ایام تعطیلات میزبان بیش از ۷ میلیون نفر مسافر است و این عامل موجب افزایش بروز حوادث رانندگی در استان می‌شود.

رئیس پلیس راه استان گیلان با تاکید بر اینکه با توجه به جایگاه گردشگری استان گیلان، محورهای پرحادثه استان گیلان بررسی و رصد شدند افزود: با اقدامات ویژه پلیس راه در استان گیلان آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

محمدپور با اشاره به اینکه آمار تصادفات درون شهری و برون شهری استان گیلان در ۱۰ سال گذشته به نصف کاهش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: میزان تصادفات برون شهری و دورن شهری استان گیلان از هزار و ۲۹۶ فقره در سال ۸۵ به ۶۲۶ فقره در سال ۹۵ کاهش یافته است.

وی استان گیلان را جزء ۴ استان برتر تلفات جاده‌ای در حوزه عابران پیاده عنوان کرد و افزود: با اقدامات و تلاش‌های ویژه فرهنگی، آموزشی، ارتقای ایمنی و برخورد با تخلفات آمار حوادث راه های روستایی در سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان گیلان بیشترین آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در استان گیلان را ویژه موتورسواران دانست و با بیان اینکه استان گیلان در حوزه تلفات موتورسواران رتبه سوم کشور را دارد تصریح کرد: ۷۸ درصد تصادفات راه‌های استان گیلان در راه‌ها و معابر برون شهری رخ می‌دهد.

محمدپور با تاکید بر اینکه استان گیلان از لحاظ کاهش تصادفات جاده‌ای رتبه ۱۸ کشور را دارد و ۵۶ درصد تصادفات استان گیلان در راه‌های روستایی رخ می‌دهد اظهار داشت: ۹۷ نقطه حادثه خیر در راه‌های استان گیلان شناسایی شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه