گزارش از مالباختگان مسکن مهر جیرنده گیلان؛

بلاتکلیفی شش ساله مسکن مهر جیرنده/ یکصد مال باخته چشم انتظار حمایت مسئولین+ تصاویر

مردم جیرنده طلای زن و بچه خود را فروختند تا پول مسکن مهر را پرداخت کنند اما الان نه از مسکن خبری هست نه از پول.

بلاتکلیفی شش ساله مسکن مهر جیرنده/ یکصد مال باخته چشم انتظار حمایت مسئولین+ تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، کمتر کسی است که در طول زندگی اش با معضلات سختی های اجاره نشینی دست و پنجه نرم نکرده باشد و روزی آرزوی خانه دار شدن را در ذهن نپروراند. سال ۸۴ با روی کار آمدن دولت نهم و کلید زدن مسکن مهر برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه بارقه امیدی در دل مردم ایجاد شد تا به صاحبخانه شدن امیدوار شوند و از درد و بلای اجاره نشینی و خانه بدوشی در اسباب کشی ها رها گردند.

با اجرایی شدن این طرح مراحل ساخت بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان کلید خورد، حال بماند پس از گذشت قریب به یک دهه هنوز رویای صاحبخانه شدن برای بسیاری از شهروندان شهرستان رودبار نا تمام مانده است.

در این بین زمزمه احداث مسکن مهر در جیرنده بخش محروم عمارلو بارقه ای دوچندان در بین مردم بوجود آورد تا طعم تلخ مهاجرت را  کنار بگذارند و در جیرنده صاحبخانه شوند.

پروژه ای که از همان ابتدا با فراز و فرودهایی مواجه بوده است و پس از گذشت قریب به پنج سال نه پیشرفتی در کار مسکن مهر است و نه کسی عهده دار مسئولیت پولهایی است که مردم این شهر با هزار یک بدبختی جفت و جور کرده اند و به حساب پیمکانکار پروژه ریخته اند.

آنچه در ادامه می خوانید درد و دل سه ساعته مالباختگان مسکن مهر جیرنده با خبرنگار زیتون خبر است که در ادامه می آید:

◊ مسئولین شهرستان و استان، مراجع قضایی می خواهیم به داد مردم جیرنده برسند

احمدی که مالباختگان مسکن مهر وی را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده اند تا مراحل اداری و قضایی پروژه را پیگیری کند، به خبرنگار ما می گوید: اسم و رسمی از تعاونی مسکن مهر در هیچ اداره ای ثبت نشده است مشخص نیست تعاونی مسکن مهر چگونه توسط چه کسانی احداث شده و بر چه مبنایی از مردم مظلوم این شهر پول جمع کرده اند.

این برادر شهید، ادامه می دهد: مردم این شهر به سختی این پول ها را جمع آوری کرده اند و من هم برای پیگیری امور مردم ریالی دریافت نمی کنم فقط می خواهم مشکل این مالباختگان رفع شود.

وی بیان داشت: از مسئولین شهرستان و استان، مراجع قضایی می خواهیم به داد مردم جیرنده برسند چطور می شود در یک بخش محروم پول یکصد نفر از مردم به تاراج برده می شود و صدای کسی در نمی آید.

◊ وقتی دزدی های پروژه مسکن مهر جیرنده رو شد

مرتضی بهبودی می گوید: قریب به پنج سال پیش یک تعاونی شکل گرفت و اقدام به عضو گیری کرد که امروز هیچگونه وجود خارجی ندارد تا پاسخگوی مردم باشد.

وی ادامه داد: عده ای راه اندازی و تاسیس این شرکت ها را به یک موقعیت برای کلاهبرداری و سرقت مال و اموال مردم تبدیل کرده اند.

این شهروند جیرنده، بیان داشت: وقتی دزدی های پروژه مسکن مهر جیرنده رو شد دیگر خبری از تعاونی که عهده دار مسئولیت مسکن مهر جیرنده بود نشد.

◊ مردم جیرنده با هزار بدبختی با فروش طلای زن و بچه، زمین و… آورده مرحله اول را مهیا کردند

ایمانعلی محتشمی که ۴ میلیون تومان برای مسکن مهر جیرنده واریز کرده است، به خبرنگار ما گفت: در جلسه ای که با حضور هیئت موسس تعاونی در شهرداری جیرنده برگزار شد اعلام کردند که مبلغ را به حساب شخص پیمانکار واریز کنیم.

وی ادامه داد: مردم جیرنده با هزار بدبختی با فروش طلای زن و بچه، زمین و… آورده مرحله اول را مهیا کردند و به حساب شخصی این افراد براساس اسناد موجود واریز کرده اند.

این مالباخته مسکن مهر جیرنده بیان کرد: یک زن که شوهرش را از دست داده است نیز در این پروژه نام نویسی کرده است خدا می داند با چه سختی چهارمیلیون را فراهم کرد و به حساب این افراد واریز کرد.

وی ادامه داد: مگر مردم جیرنده چه گناهی کرده اند که شش سال از این ماجرا می گذرد نه مسکن مهر اجرایی می شود و نه تکلیف پول های مردم مشخص است.

◊ کبار نشد مسئولین درد مردم را جویا بشوند

احمد محرابی یکی دیگر از مالباختگان مسکن مهر جیرنده است که چهارمیلیون برای مسکن مهر واریز کرده است، وی به خبرنگار ما می گوید: این مبلغ را به سختی مهیا کردم تا خانواده ام در آسایش باشند اما نمی دانستیم نام نویسی در مسکن مهر اول بدبختی ماست.

محمد زالی یکی از اعضای مسکن مهر جیرنده که چهار میلیون تومان برای ساخت مسکن مهر واریز کرده است، به خبرنگار زیتون خبر، گفت: به گفته هیئت مدیره مسکن مهر مبلغ یادشده را به حساب شخصی پیمانکار پروژه پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه متولیان و هیئت موسس مسکن مهر که مشخص نبود قانونی بودند یا قلابی، از اعتماد مردم سوء استفاده کردند و مال مردم را به باد دادند و الان هیچگونه پاسخگو نیستند.

این مال باخته مسکن مهر جیرنده، بیان داشت: مردم به امید اینکه خانه دار می شوند به هر دری زدند تا آورده شخص را فراهم کنند اما عده ای از مردم سوء استفاده کردند.

وی از عدم همکاری مسئولین شهرستان و استان گلایه کرد و گفت: یکبار نشد مسئولین درد مردم را جویا بشوند و بگویند درد شما صد نفری که مال خود را باخته اید چیست؟

◊ ثبت نام کننده گان در پروژه مسکن مهر جیرنده را جوانان و کسانی تشکیل می دهند که اغلب فاقد در آمد هستند

بهبودی یکی از مال باختگان مسکن مهر جیرنده نیز به خبرنگار زیتون خبر، گفت: قریب به صد نفر از مردم جیرنده در پروژه مسکن مهر نام نویسی کرده اند و از صد هزار تومان تا ۱۶ میلیون تومان برای مسکن مهر پرداخت کرده اند که فیش های واریزی موجود است.

وی ادامه داد: اغلب ثبت نام کننده گان در پروژه مسکن مهر جیرنده را جوانان و کسانی تشکیل می دهند که اغلب فاقد در آمد هستند و تنها به امید اینکه خانه دار می شوند و از شر مشکلات راحت می شوند به حرفای هیئت موسس تعاونی مسکن مهر اعتماد کردند.

این مالباخته مسکن مهر، بیان داشت: قریب به شش سال از زمان شروع بکار مسکن مهر می گذرد و اما هیچ اقدامی برای تعیین و تکلیف مسکن مهر صورت نگرفته است.

وی خواستار همکاری مسئولین و مراجع قضایی برای برخورد با کسانی که پاسخی در مقابل پول های جمع آوری شده مردم ندارد شد.

» در پایان این گفتگو جمعی از اهالی از عدم اطلاع رسانی عمومی برای دیدار مردم و مسئولین در جیرنده گلایه کردند و گفتند: هفته گذشته جمعی از مسئولین به همراه نماینده به شهر جیرنده آمدند خیلی دوست داشتیم به عنوان اعضای مالباخته با مسئولین دیدار کنیم و از آنها بخواهیم مشکلمان را حل کنند اما از حضور آنان بی خبر بودیم و تنها لحظه ای متوجه شدیم که مسئولین با ماشین به سطح شهر آمدند و رفتند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه