نماینده مردم آستارا:

بیکاری و فقدان تفرجگاه مناسب عامل اصلی اعتیاد است

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری و نبود مکان‌های مناسب برای تفریح و گردش مناسب از اصلی‌ترین دلایل گرایش جوان‌ها به اعتیاد و مواد افیونی است.

بیکاری و فقدان تفرجگاه مناسب عامل اصلی اعتیاد است

به گزارش ۸دی، ولی داداشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا، بیکاری را عامل اصل گرایش جوانان به اعتیاد نام برد و اظهار کرد: جوانانی که از صبح تا شب در خانه است و هیچ تفریحی ندارد و از طرفی دیگر کاری هم برایش موجود نیست ناچارا به اعتیاد روی می‌آورد.

وی در ادامه مطلب افزود: وقتی این جوان ساعت‌ها از عمر مفید خودش را در خانه می‌ماند و بیکار است، کلافه می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کارشناسان نیز بر این باورند که بیکاری عامل نخست گرایش جوان‌ها به اعتیاد است، گفت: بسیاری از کارشناسان نیز بر این باورند که یکی از عوامل و دلایل بزرگی که جوانان عزیز ما به مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند بحث بیکاری است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از عوامل گرایش جوان‌ها به اعتیاد و مواد افیونی را فقدان مکان‌های تفریحی سالم برشمرد و افزود: عدم وجود مکان‌های تفریحی هم یکی دیگر از عاملی است که موجب می‌شود گرایش جوان‌ها به اعتیاد زیاد شود.

داداشی بابیان اینکه گیلان با داشتن مواهب طبیعی الهی باید در کاهش اعتیاد پیش‌قدم شود، گفت: در استان ما نسبت به سایر استان‌ها استان بسیار زیبایی از منظر طبیعت و جنگل است و سایر مکان‌های خدادای را داریم اما چه قدر توانسته‌ایم از این مکان‌ها برای اینکه مردم بتوانند جهت‌گیری و تفریح سالمی داشته باشند، استفاده کرده‌ایم؟

وی با اذعان به اینکه برای کاهش گرایش جوان‌ها به اعتیاد کاری صورت نگرفته، خاطرنشان کرد: جوانی که کار سالمی داشته باشد هیچ‌وقت دنبال اعتیاد نمی‌رود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گرچه دلایل مذکور دلیل مطلق نیست و ممکن است کسی شغل داشته باشد و دنبال اعتیاد و بعضی از بزه‌ها هم برود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بیکاری توأم با داشتن مکان‌های تفریحی را دو بازوی قدرتمند در کنترل نرخ اعتیاد جامعه برشمرد و گفت: وجود مکان‌های تفریحی سالم، اشتغال و مکان‌های تفریحی مناسب یک مانع بزرگ در مقابله با اعتیاد و بزه‌های دیگر اجتماعی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه