تحصن کنندگان مجلس ششم صلاحیت استانداری ندارند

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به طرح اسامی برخی نمایندگان مجلس ششم برای کسب کرسی استانداری، گفت: متحصنین مجلس ششم صلاحیت استانداری ندارند.

تحصن کنندگان مجلس ششم صلاحیت استانداری ندارند

به گزارش ۸دی نیوز، جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با تسنیم با اشاره به ویژگی‌های مورد نظر برای وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: مجلس خواهان وزیری‌است که دارای تجربه کارآمدی، تخصص، سوابق دانشگاهی، مواضع شفاف در برابر فتنه و مدیر باشد.

وی با اشاره به عزل و نصب‌های توفیقی سرپرست وزارت علوم، افزود: توصیه ما به توفیقی این است که با توجه به فضایی که برایش وجود دارد با این عزل و نصب‌ها شائبات را دوچندان نکند.

نماینده مردم رشت در مجلس، با بیان اینکه عرف اینگونه بوده که سرپستی که با مسئولیت رئیس جمهور برای وزارتخانه‌ای منصوب می‌شود به جز مواقع ضروری تغییری در ساختار و مسئولیت‌ها ایجاد نکند، گفت: مشخص نیست که وزیر علوم چه‌کسی است و تغییر برای سرپرست سه‌ماهه در مسئولیت‌ها قابل قبول نیست.

بی‌بصیرتی از وزرای پیشنهادی مورد قبول نیست

کوچکی‌نژاد با اشاره به سخنانی که در جامعه سیاسی کشور مطرح می‌شود، تصریح کرد: اینکه می‌گویند فلانی بعد از روشنگری مقام معظم رهبری در ۲۹خرداد ۸۸، اقدامی نکرده قابل تامل است و مردم از ما می‌پرسند که چگونه مردم عادی بصیرت داشتند و قبل از آن هم اقدامی نکردند ولی فردی که می‌خواهد وزیر شود تا هشدار مقام معظم رهبری، راه را تشخیص نداده بود و بعد از هشدار معظم‌له راه را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه وزرای پیشنهادی سه وزارتخانه باقیمانده باید دارای بصیرت انقلابی و هوشمندی باشد، تاکید کرد: بی‌بصیری از وزرای پیشنهادی مورد قبول نیست.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس، اذعان کرد: وزیر پیشنهادی علوم علاوه بر تجربه باید دانشگاه را بفهمد و نگاه سیاسی درستی به مواضع نظام داشته باشد.

متحصنین مجلس ششم صلاحیت استانداری ندارند

کوچکی‌نژاد با اشاره به اهمیت و جایگاه استانداران در اداره مناطق مختلف کشور، اظهار کرد: مجمع نمایندگان گیلان از عملکرد کیهان هاشم‌نیا استاندار فعلی گیلان راضی است و اگر هم گاهی صحبتی انجام می‌شود برای مطالبه وضعیت مطلوب‌تری است.

وی با بیان اینکه هاشم‌نیا مهم‌ترین گزینه تصدی و ابقا در استانداری گیلان است، گفت: وزارت کشور در حال بررسی گزینه‌ها است و به هر نتیجه‌ای برسد ما رضایت داریم.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به طرح اسامی برخی نمایندگان مجلس ششم برای کسب کرسی‌های استانداری، تاکید کرد: متحصنین مجلس ششم صلاحیت استانداری ندارند و در برابر این انتصاب‌های احتمالی مقاومت کرده و به شدت اعتراض می‌کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه