استکبار مانند سگی است که اگر از او فاصله بگیری به سویت حمله می‌کند

استکبار مانند سگی است که اگر از وی فاصله بگیری به سویت حمله می‌کند و اگر به سمتش بروی عقب نشین می‌کند.

استکبار مانند سگی است که اگر از او فاصله بگیری به سویت حمله می‌کند

 به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  آستان‌حبر، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی عصر پنجشنبه در یادواره شهدای حسین‌آباد و بلوار معین آستانه‌اشرفیه که در حرم مطهر آقا سید حسن(ع) آستانه‌اشرفیه برگزار شد روحیه استکبار و امریکا را روحیه سگی دانست و اظهار کرد: استکبار مانند سگی است که اگر از وی فاصله بگیری به سویت حمله می‌کند و اگر به سمتش بروی عقب نشین می‌کند.

 وزیر اطلاعات دولت دهم بزرگ‌ترین ذلت را مستقل نبودن و زیر سلطه استکبار جهانی بودن دانست و افزود: عزت در استقلال، آزادی و اعتماد به داشته‌ها و دستاوردهای انقلاب است.

IMG_0929-1024x768

 

حجت‌الاسلام مصلحی  اضافه کرد: من از شما جوانان درخواست می‌کنم صحبت‌های وزیر دفاع آمریکا در چند هفته قبل را بخوانید که عنوان کرده ما بعد از  نتیجه گرفتن در بحث هسته‌ای سراغ مباحثی دیگر چون حقوق بشر، جنگ ۳۳ روزه، جنگ ۲۲ روزه و غیره می‌رویم که ایران باید در این ارتباط توضیح دهد.

 

 حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه در نظر داشته باشید که ما در اوایل انقلاب و در دفاع مقدس با چه تحریم سنگینی روبه‌رو بودیم تاکید کرد: قطعاً تحریم آن روز با تحریم امروز قابل‌مقایسه نیست، در آن مقطع تحریم‌ها آن‌قدر سنگین بود که موشک‌های استکبار حتی به آذوقه‌های ما در کشتی‌های پهلوگرفته در خلیج‌فارس رحم نمی‌کردند، اما هم اکنون با وجود تحریم، کالاهای اساسی ما در صف کشتی‌ها و بنادر کشور موجود است.

  وی در ادامه به مذاکرات ژنو ۲ اشاره کرد و افزود: نبود ما در نشست ژنو ۲ نشانه سربلندی نظام و پیروزی است چراکه آنان از نقش سازنده ایران در منطقه کاملاً آگاه‌اند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مقام معظم رهبری جلوتر از امت در مقابل استکبار ایستاده است، اذعان کرد: مدیریت جهادی می‌تواند بحران‌های بزرگ دشمن را خنثی کند.

وی با تأکید بر اینکه استکبار در درون خود مشکلات بسیاری دارد اظهار کرد: به راحتی می‌توان استکبار را در تحریم‌ها دور زد و ایران با تکیه بر توان داخلی توانست به پیشرفت‌های بزرگ برسد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه ایران امروز ۱۸ هزار سانتریفیوژ مطابق با پیشرفت‌های که در تحریم حاصل شده است گفت: استکبار برای غنی‌سازی ۲۰ درصد هسته‌ای ایران بازی ناجوانمردانه‌ای را آغاز کرد که مقام معظم رهبری این موضوع را مدیریت کردند و در مدت ۷ ماه توانستیم به غنی‌سازی ۲۰ درصد هسته‌ای برای استفاده‌های درمانی برسیم.

وی با تصریح بر اینکه سازمان جاسوسی انگلیس برای راه‌اندازی جنگ مذهبی در منطقه فعال شده است، گفت: آمریکایی‌ها قلدر و احمق هستند و انگلیس وهابیت را در عربستان گسترش داده است.

مصلحی افزود: امروز حرکت‌های متحجرانه تکفیری در سوریه مأموریت استکبار را انجام می‌دهد و ۷۰۰ نفر از اروپا و فرانسه به سوریه اعزام شدند تا منطقه را دچار بحران کنند.

 

وی به رفتار اعراب در منطقه به ویژه عربستان اشاره و عنوان کرد: آن زمانی که ما شاه را بیرون کردیم کشورهای عربی باید برای اینکه ما یکی از مدافعان اسرائیل را در منطقه از بین بردیم، خوشحال می‌شدند ولی خودشان همگام با استکبار جهانی علیه ما همدست شدند.

 

وزیر اطلاعات در دولت دهم به ذکر خاطره‌ای از سفرش به عربستان پرداخت و اظهار کرد: چند سال پیش زمانی که به عربستان سفرکرده بودم، با نایب ولیعهد عربستان مذاکراتی داشتم، وی به رسم عرب جاهلیت با تبختر به صحبت پرداخت و گفت ما به خاطر عرب بودن به صدام کمک کردیم. همین لحظه من صحبتش را قطع کرده و از وی پرسیدم، شمایی که ادعای کمک به صدام را دارید بگویید جمهوری اسلامی ایران الآن کجاست و صدام الآن کجاست، با این همه هزینه شما صدام با دلارهای چه کسی ساقط شد، کشور عراق امروز دست کیست.

  وی با اشاره به اینکه در عملیات فاو قدرت جمهوری اسلامی و رزمندگان به رخ دشمن کشیده شد افزود: پیروزی رزمندگان در فاو برای کارشناسان نظامی دنیا قابل‌قبول نبود.

IMG_0937-1024x768

 حجت‌الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد: برای فتح فاو وقتی گفته شد که رزمندگان از اروند گذر کردند استکبار می‌دانست که این رودخانه دارای چه خصوصیاتی است، باید بررسی کرد کسانی که موفق شدند از آن عبور کنند دارای چه ویژگی‌هایی بودند، در شب عملیات استکبار هزینه بسیاری کرده بود تا پیروز نشویم ولی استراتژی که انقلاب طراحی کرده بود برنامه آن‌ها را به هم ریخت.

وی با ذکر خاطره‌ای از سفر فرمانده نیروی زمینی پاکستان به ایران خاطرنشان کرد: در زمانی که بنده توفیق نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه را داشتم “اسلم بیک” فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان در دیداری که با ما داشت درخواستی کرد که یکی از مناطق جنگی‌تان را بازدید کنم که ما هم شلمچه را به او پیشنهاد دادیم ولی او گفت می‌خواهم جایی بروم که فتح فاو صورت گرفت.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه