شهردار رودبار خبر داد:

آغاز به کار محل دفن بهداشتی زباله شهر رودبار

شهردار رودبار از تمهیدات برای کاهش مشکلات دفع زباله در این شهر خبر داد. شهردار رودبار از تمهیدات برای کاهش مشکلات دفع زباله در این شهر خبر داد.

آغاز به کار محل دفن بهداشتی زباله شهر رودبار

به گزارش ۸دی، شهردار رودبار از تمهیدات برای کاهش مشکلات دفع زباله در شهر رودبار خبر داد و گفت: این شهرداری در نخستین قدم، اقدام به ساخت محل دفن بهداشتی زباله و اجرای فنس‌کشی و محصور کردن محل دفن زباله شهری برای جلوگیری از پخش زباله ها کرد تا از دسترسی عمومی به محل دفن جلوگیری شود و درکنترل شیرابه آن اقدامات لازم را انجام داد.

ناصر عطایی بیان داشت: شهرداری رودبار پروژه پوشش سقف جایگاه زباله و عملیات خاکبرداری را به شرکت تشخیص صلاحیت شده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به صورت مناقصه عمومی واگذار کرده است و پیمانکار موظف به تحویل کار پوشش سقف جایگاه زباله و عملیات خاکبرداری ظرف مدت ۹ ماه از تاریخ انعقاد قرارداد است.

عطایی شیوه دفن و دپوی زباله در سلامت و بهداشت محیط را بسیار مهم دانست و افزود: در حال حاضر در شهر رودبار عملیات تفکیک زباله به طور کامل انجام نمی‌شود و لازم است که با یک برنامه‌ریزی اصولی و صحیح فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در بین شهروندان رودبار ایجاد و توسعه داده شود.

وی با تأکید بر اینکه امروزه باید بیشتر از گذشته به مسائل زیست‌محیطی توجه شود ادامه داد: بسیاری از مشکلات در دنیا و به ویژه در ایران، ناشی از بی‌توجهی به مسائل محیط زیستی و مداخلات غیراصولی است.

عطایی افزود: تمامی اماکنی که به عنوان محل دفن زباله در نظر گرفته می شود، لازم است کاملا کارشناسی شده و با رعایت همه جوانب باشد.

شهردار رودبار ادامه داد: جانمایی‌سایت برای ساماندهی‌پسماند حوزه شهری‌شهرستان رودبار توسط هفت‌شهردار شهرستان انجام و پس از ارزیابی‌های زیست محیطی و سایر اقدامات مورد نیاز شروع به کارخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه